Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Roomster Scout: druhý člen oddílu (jen s pohonem 4x2)

Ondřej Láník Ondřej Láník 27. 11. 2006
6
111
Zobrazit náhledy (6)
Škoda Roomster
Octavia Scout nezůstane osamocena! Druhý člen zálesácké rodiny už nezvládne tak krkolomné kousky jako schopnější Octavia s pohonem všech kol, ale ani tak se upravený Roomster na trhu neztratí.

S novým modelem Roomster Scout představuje Škoda Auto další verzi kompaktního MPV Škoda Roomster. Po premiéře modelu Octavia Scout na pařížském autosalonu je Roomster Scout druhou variantou designové linie Scout, která obohacuje rysy osobního automobilu o prvky terénního vozu. Takových vozů na evropském trhu zatím příliš mnoho není. Paradoxem je, že podobně koncipovaný vůz s vyšší stavbou karoserie a pohonem jediné nápravy představil před několika měsicí Volkswagen pod jménem CrossGolf, když předtím slavil nebývalý úspěch s menším CrossPolem (také jen s pohonem jedné nápravy).

Ale zpět k Roomsteru. Od sériové verze se Scout liší především novými designovými prvky. Roomster Scout je standardně dodáván s 16“ koly Scout z lehké slitiny, na přání budou tato kola k dispozici také s rozměrem 17“. Paket Scout - spočívající v sadě vnějších dílů karoserie - propůjčuje modelu Roomster dnes velmi populární vzhled automobilu pro volný čas. Vpředu je na stávající díly přidán nově tvarovaný plastový povrchový díl tmavě šedé barvy jehož středová část je mírně vyvýšená. Roomster Scout pravděpodobně nedostane standardní kulaté mlhovky, ale hodnotněji působící mlhová světla lichoběžníkového tvaru. Ochranné lemy blatníků a všech dveří tvoří souvislý plastový pás kolem celého vozu, vzadu je navíc stříbrný spodní kryt zadního nárazníku.

Exteriér vozu doplňuje standardně dodávaný SunSet (skla s vyšším stupněm tónování v zadních dveřích, zadních bočních oknech a zadním okně). Přístrojová deska je nabízena v provedení Onyx/Onyx nebo Onyx/Silver. Potahy sedadel jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako v případě modelu Octavia Scout.

Vnější rozměry modelu Roomster Scout činí 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm, takže díky novým plastovým dílům a větším kolům narostly všemi směry o několik milimetrů.

Nabídku benzinových motorů tvoří čtyřválcové motory 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW. Příznivci přeplňovaných vznětových motorů mohou vybírat mezi tříválcem 1,4 TDI PD/59 kW a čtyřválcem 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou, verze 1,6 16V/77 kW může být na přání dodána se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic.

Světová premiéra modelu Roomster Scout se uskuteční na autosalonu v německém Essenu a italské Boloni začátkem prosince. Uvedení na trh se plánuje v březnu roku 2007.

Vše o nové Škodě Fabia naleznete ve speciální sekci: news.auto.cz/nova-skoda-fabia

Vše o nové Škodě Roomster:

Podrobný popis: Škoda Roomster

Škoda Roomster: první jízdní dojmy

TEST: Škoda Roomster 1,6 16V (77 kW): zážehový vrchol

TEST: Škoda Roomster 1,9 TDI (77 kW): nová doba

Vše o nové Škodě Joyster:

Pařížské novinky na Roadlook.tv: Joyster a Octavia Scout

ŠKODA JOYSTER: První pařížské dojmy

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dinar
OT: TEST Volvo S80 V8 AWD
Dinar
| 28. 11. 2006
Ptáš se nepravého, :-) ;-) na rozdíl od jiných nemám s komfortem jízdy v pětce žádný problém, stačí dát místo runflatů normální gumy a je na 95% komfortu pětky E39, kterou v tomto ohledu považuju za nejlepší velký sedan posledních 20 let. S80 je na tom dobře, v komfortním modu je plavně "americká", díry slyšíš jen z dálky, to odpovídá třídě, na druhou stranu ani ve sport modu není podvozek agilní jako v pětce s jediným univerzálním nastavením podvozku bez aktivních tlumičů. Ale v S80, tě zas za volant netahají vyjeté koleje, takže všude je něco. ;-)
Paket Scout ?
freeman
| 28. 11. 2006
Tak teda 17 palcové kola + nízkoprofilové pneumatiky + pohon na jednú nápravu = zabadnutie aj na pred záhratke pred domom. To je fakt sila ako nás automobilky "odrbávajú". A načo tie ochranné plasty ? Skôr ohnem 17 disk než sa dotknem plastu.
Bohuzel
Klaudius
| 28. 11. 2006
To je choroba mnohych dizajnerov - nie su technici. Je mnoho automobilovych studii, ktore nemaju s realitou absolutne nic, lebo ich tvorcovia nemali sajn o stavbe auta, boli proste iba umelci. Je to skoda, ze aj teraz si automobilky nechavaju vychovavat prave takychto ludi. Pred rokmi som robil jednemu vysokoskolakovi z VSVU Bratislava konzultanta k diplomovke. Mal navrhnut dizajn velkeho auta typu pick-up na baze Octavie. S povzdychom som musel konstatovat, ze ten clovek nevedel absolutne nic, kludne mu mohli zadat navrh obalu na cestoviny, postavil by sa k tomu rovnako. Nakoniec chlapec ani nedostal odporucenie. Smutne, ale realita.
OT: TEST Volvo S80 V8 AWD
GTI
| 27. 11. 2006
Přečti si soud Dinara... vidí to správně. Je to tak... 80, to je skandinávská trefa. Přečti i test.
Avatar - Ricardo
Jako že teda jo
Ricardo
| 27. 11. 2006
V takovým podání už ten Roomster vypadá celkem hezky (jen mě opět ruší linie oken), rozhodně je dospělejší. Ale co ten název - Scout? To vymýšlel člověk bez fantazie?