Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda slaví tři miliony vyrobených aut v Číně. Může za to Octavia a bohatá paleta SUV

David Bureš
Diskuze (3)

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyrábí v Číně od roku 2007. Dnes tam produkuje hned devět modelů ve čtyřech závodech.

Čína je dnes pro mnohé automobilové výrobce důležitým odbytištěm. Platí to také pro mladoboleslavskou automobilku Škoda Auto, pro níž je Říše středu největším trhem světa už od roku 2010. Aktuálně tam slaví důležitý milník, v čínských továrnách Škoda vyrobila už tři miliony automobilů. Jubilejním exemplářem je model Karoq, který sjel z výrobní linky v závodě Ning-Po.

„Velmi dobře si pamatuji, jak jsme byli všichni hrdí, když z výrobní linky v Číně sjel první vůz značky Škoda. Bylo mi velkou ctí být během této události přítomen osobně. Těší mě, že vám dnes mohu opětovně pogratulovat k dalšímu velkému úspěchu,“ komentuje překonání důležitého milníku Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody za oblast výroby a logistiky.

Video se připravuje ...

„Jsme hrdí na to, že tento milník představuje výsledek atraktivní modelové palety, úzké spolupráce s naším partnerem SAIC Volkswagen, vysoce profesionálních služeb prodejců značky Škoda a velkého úsilí všech našich kolegů. Vděčni jsme zejména za důvěru, kterou nám projevují naši zákazníci,“ doplňuje k tomu Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China.

Aktuálně firmě na čínském trhu pomáhá především široká paleta SUV. Těch Škoda v Číně prodává hned pět – nikde jinde tak širokou nabídku nemá. U nás známý Kodiaq a Karoq tu doplňuje i svébytná verze Kamiqu a dvě SUV-kupé, Kamiq GT a Kodiaq GT.

Největší podíl na překonání hranice tří milionů aut v Číně má ale Octavia. Ta je historicky nejúspěšnější Škodovkou v nejlidnatější zemi světa. Od roku 2007 se v Číně vyrobilo na 1,4 milionu kusů tohoto modelu.

Škoda Auto v Číně vyrábí od roku 2007. Z hlediska obchodní činnosti šlo přitom jen o návrat, už v roce 1936 tam totiž mladoboleslavská automobilka provozovala pět prodejních zastoupení. Dnes v nejlidnatější zemi světa vyrábí auta ve čtyřech závodech společného podniku SAIC-Volkswagen. Kodiaq a Kodiaq GT vznikají v Čchang-ša, Octavia a Karoq v Ning-po, Rapid a Rapid Spaceback v I-čengu a Superb, Kamiq a Kamiq GT v Nan-ťingu.

Čínská výroba mladoboleslavské automobilky přitom čile roste. Jestliže v roce 2007 v Číně Škoda vyrobila 39.000 aut, mezi lety 2017 a 2019 to bylo už 953.000 vozů. Aktuálně tak platí, že zhruba každé čtvrté prodané auto značky Škoda směřuje právě čínskému zákazníkovi.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

25. 7. 2020 18:17
Re: Dymovnice s okridlenym sipem
Chápu, že bys chtěl, aby celej koncern zkrachoval, spousty lidí přišlo o práci a ekonomika šla na nulu. Já osobně mám radost, jak se škodě daří. Poradím ti, kup si mazání na kopřivku a něco na opruzelej zadek a nebo tyhle články nečti. Musíš mít těžkej život, všude samej koncern se spokojenymi majiteli a tebe to tak moc žere, protože sis koupil nejakej šrot:-)
Avatar - 3_diamanty
23. 7. 2020 12:59
ten kodiaq GT
ma na to byt uspesny aj v europe... otazne je preco ho v eu ( udajne na nejlepsom trhu celej galaxie
a prilahlych mliecnych drah ) uz nemame... logiku tu ale opat uz nehladam
Avatar - Zetti
23. 7. 2020 11:02
Dymovnice s okridlenym sipem
Uz mam na ne slusnou alergii. Jak VW tak skodovky sou s tim uplne charakteristicky.