Škoda Slavia už vyrazila na silnice. Čím je netradiční její kamufláž?
Prototypy chystaného sedanu využívají netradiční kamufláže. Kombinuje totiž motivy indického a českého designu.
Škoda už čile testuje prototypy připravovaného sedanu Slavia. Jak už bývá zvykem, automobily se ukrývají pod vrstvou kamufláže, aby před premiérou nedošlo k prozrazení vzhledu novinky. Kamufláž je přitom tentokrát nezvyklá. Její motiv byl vybrán na základě designérské soutěže.
Soutěž s názvem „Camouflage with Škoda“ byla vypsána v srpnu, aby přilákala designérská studia, firmy, univerzity, ale i studenty designu a profesionální designér. Z více než obdržených 200 návrhů porota nakonec vybrala ten od Shreyasa Karambelkara, z města Badlapur v indickém státě Maháráštra.
„Gratulujeme Shreyasi Karambelkarovi k jeho vítězství v soutěži Camouflage with Škoda. Jeho návrh je skvělou kombinací indické a české kultury,“ vysvětlil rozhodnutí poroty Zac Hollis, vedoucí Škoda Auto India. Konkrétně indickou kulturu zastupují teplé odstíny barev, stejně jako motivy páva a lotosu, z českých prvků zase nechybí motivy sklářství a kubismu.
Vítěze přitom čeká zajímavá cena. Těšit se může na cestu do Prahy, kde se setká s šéfdesignérem mladoboleslavské automobilky Oliverem Stefanim.
Do finálového kola se přitom dostalo celkem pět návrhů kamufláže pro Slavii. Druhé místo obsadil návrh držící se palety barev vozů Škoda, který zaujal základními tvary i výrazným vzorem, který byl vidět na první pohled. Jeho autor jako ocenění za svůj návrh získal designérský tablet. Ostatní finalisté soutěže pak obdrželi věcné ceny.
Designérská soutěž o podobě maskování nové Slavie dokazuje, kterak je tento model pro Škodu důležitý. Půjde o druhý výsledek projektu India 2.0, prostřednictvím něhož chce mladoboleslavská automobilka konečně výrazně prorazit na indickém trhu. Nové modely pro tamější trh dokonce vyvíjí také pro mateřský Volkswagen.
Škoda Slavia následuje po již představeném městském SUV Kushaq. Půjde o sedan, který podle všeho nepřímo nahradí dosavadní model Rapid, který v Indii využívá základ druhé generace Fabie. Nová Slavia přitom použije nově vyvinutou platformu MQB A0 In přizpůsobenou indickým podmínkám, stejně jako právě Kushaq. Jméno v tomto případě odkazuje na úplné počátky mladoboleslavské automobilky, označení Slavia nesla první jízdní kola z dílny Václavů Laurina a Klementa.