Škoda Superb GreenLine: Číňané budou šetřit s motorem 1,4 TSI
Slovíčko GreenLine u Škody označuje úsporné modely s prodlouženými převody, lepší aerodynamikou, zelenými pneumatikami apod. Dnes najdeme takovou verzi u pěti ze sedmi modelových řad, v Evropě jde vždy o nejslabší turbodiesel.
Například Superb GreenLine měl původně motor 1,9 TDI-PD o výkonu 77 kW, v roce 2010 přešel na stejně silný 1,6 TDI-CR. Nyní se chystá podobný vůz i pro čínský trh. Tam by ale Škoda se vznětovým motorem velkého úspěchu nedosáhla, proto se značka GreenLine objeví na benzinovém Superbu.
Pod kapotou se ocitne motor 1,4 TSI naladěný na výkon 96 kW a navíc standardně spojený s převodovkou DSG. Stejná kombinace pohání i čínskou Octavii GreenLine, kde dosahuje průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. U úsporného Superbu čínské zastoupení Škody Auto slibuje spotřebu 6,0 l/100 km.
Kromě motoru ale zůstává vše tak, jak známe od nás. Standardem jsou tedy pneumatiky s nízkým valivým odporem, aerodynamické úpravy, systém vypínání motoru na křižovatkách a nejspíš i prodloužený stálý převod. Shoduje se dokonce i způsob prezentace auta v bílé barvě a umístění známého loga GreenLine na masce chladiče.
Benzinový Superb GreenLine má premiéru dnes na autosalonu v Kantonu. Pro čínský trh je cena stanovená na baťovských 199.900 jüanů, to je v přepočtu 635 tisíc korun. U nás se Superb GreenLine prodává s motorem 1,6 TDI (kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km) za ceny od 612.900 Kč.