Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Transportation vstupuje na trh autobusů, první objednala armáda ČR

ČTK ČTK 1. 6. 2021 • 02:10
5

Skupina Škoda Transportation, výrobce tramvají, vlaků, lokomotiv, vozů metra, trolejbusů a elektrobusů, vstupuje na trh dieselových autobusů. Prvních šest ryze dieselových vozů objednala česká armáda.

Hlavní části vyrobí sesterský závod v Turecku. Ministerstvo obrany nakoupí šest zájezdových autobusů Škoda D’COACH zhruba za 30 milionů korun. Po rozšíření nabídky vozidel vstupuje skupina touto objednávkou na evropský trh autobusů s dieselovým pohonem, řekla dnes ČTK viceprezidentka pro autobusovou mobilitu Tanya Altmannová.

Základní komponenty vyrobí turecký závod Temsa a v Plzni pak firma dokončí část interiéru, úpravu podle požadavků zákazníka a vizuální podobu vozu, uvedl mluvčí skupiny Jan Švehla. PPF jako 90procentní vlastník Škody Transportation loni v listopadu získal poloviční podíl v podniku Temsa, hlavním tureckém producentovi autobusů a lehkých nákladních aut.

"Nabízíme teď zákazníkům kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů, klasických i parciálních, přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby," dodala viceprezidentka.

video

Vozy dodá plzeňská Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation a výrobce trolejbusů a elektrobusů, ve dvou zakázkách. Jde o 12 metrů dlouhé zájezdové autobusy s motorem DAF MX-11 o výkonu 330kW. Splňují normu Euro 6 a mají automatickou převodovku. První dva autobusy mají 51 míst, další čtyři vozy 44 sedadel. "Vozy Škoda D’COACH mají veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu podle nejmodernějších standardů. Sedadla jsou uzpůsobena na dlouhé trasy a cestující tak budou mít maximální pohodlí," uvedl Švehla. Ve výbavě je také kuchyňka, dvě lednice a velký zavazadlový prostor. Řidiči ocení adaptivní tempomat, dodal.

Související články

Témata
Avatar - JFK
1. 6. 2021 22:39
Re: Back to the future.
Máš pravdu :yes: viděl jsem jenom ty polský, ale je to na stránkách... Asi v neděli u oběda v Cannes udělal Křétínský s pantátou deal (snad to tu nečte, přecejenom mu ACZ patří :D )

Jednou jsem jel za Ytongem a myslel jsem, že mi u Mercedesu snad začal hučet diferák.. ale pak ten čínskej střep odbočil a byl klid. Iveco hnije? Já teda viděl ten SOR i hořet a na nějaké diskusi ho šoféři dost hejtovali.. I jsem žádal v rámci komise ředitele jednoho dopravního podniku, ať ve výběrku neberou SOR, tak mne ujistil, že nastavili podmímky tak, aby ten vrak i s nízkou cenou nevyhrál, že moc dobře vědí co to je zač..
1. 6. 2021 21:01
Re: Back to the future.
kellner snad má trolejbusy na podvozku sor nebo solaris které muse kupovat a včil bude mět Temsy. V turecku jezdí temsy mhd i na baterky a o tom to je, diesel, trolejbus, baterky... O té kvalitě SOR je to na dlouhou diskuzi, protože jezdí u Zemka i ty jeho čínský yutongy a kde je karosa? Zhniléj a rozlomený rámy vyřazují vrakosy po desítkách a Sor jezdí a jezdí.
Avatar - JFK
1. 6. 2021 20:14
Re: Back to the future.
A co měla společného Kellnerova Škodovka s Křetínského SORem, krom toho, že Křetínský s jeho dcerou lítá Gulfstreamem do Chamonix a na Azurové pobřeží?

Mimochodem vážně nechápu, kdo ten šrot SOR s designem spíchnutého z dlouhé chvíle jejich vratným a dokončeným uklízečkou, může vůbec koupit. Ty autobusy jsou jako zlý sen někde z poloviny 90.let, i stará Karosa je proti tomu vrchol elegance. Měl by místo RS6 investovat spíš do designéra, aby to nemuselo ohnusovat veřejné komunikace. To samé ergonomie a kvalita.
1. 6. 2021 19:30
Re: Back to the future.
škoda plzen vyráběla už autobusy na bázi trolejbusů, tak mhd, ale už nejezdí v čr, byly prodány do madarskýho segedína, fascinují mě turci a ta jejich technika, kde temsy jezdí už s 3mkm s eu6 a nezakouří a nemají tam EU. Kellner to kupoval aby se zbavil spoupráce se SOR a Solarisem a turkům na oplátku pujdou do železničních vozidel, tak uvidíme co manželka a manažeři jestli pojedou tak dál.
Avatar - WinDiesel
1. 6. 2021 16:02
Back to the future.
Konečně pochopili, bez autobusů a bez dieselů nebude nabídka nikdy kompletní.
Konkurenti mají kompletní nabídku už dávno (třeba Solaris).
Ostatní konkurenti postupně elektrifikovali a Škoda zůstala jako nahá v trní.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku