Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Šanghaji 2017: Kodiaq má více chromu, Octavia Scout pouze přední pohon

Jiří Baborský Jiří Baborský 19. 4. 2017 • 08:40
20
11
Zobrazit náhledy (20)
Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi Škoda Octavia Combi a Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E
Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji jsme se mimo jiné zaměřili na stánek Škody Auto. K vidění byla například Octavia Scout s předním pohonem!

Čína miluje SUV, ještě víc SUV ve stylu kupé, a elektromobily tam zažívají neskutečný boom. Není divu, že škodovácký koncept Vision E, představený ve světové premiéře, byl místním publikem přijat s nadšením. Předobraz produkčního vozu pro rok 2020 ale nebyl jedinou novinkou, která do Šanghaje dorazila.

Začíná se zde vyrábět Kodiaq, dosud nabízený pouze v předprodeji. Na autosalonu dostal kompletní ceník a se vší parádou se ukázal asijskému publiku. My jsme čínskou verzi důkladně prozkoumali a objevili pár drobných detailů, které musely být přizpůsobeny čínskému vkusu.

Tak předně přibylo chromu – na masce chladiče, klikách, předních blatníkách, ve spodní části dveří i zadního nárazníku. Číňané zkrátka potřebují, aby se jejich auto blýskalo, a tak musela přijít špetka lesklého kovu i dovnitř. Nenápadná lišta oživila víko schránky před spolujezdcem a chromované přepážky oddělují spínače na středové konzoli. Jiná je také grafika přístrojů a prahové lišty v Číně svítí. Paleta verzí zahrnuje pěti i sedmimístné provedení a výhradně benzinové motory - osmnáctistovku TSI se 132 kW a dvoulitr TSI se 162 kilowatty.

Na čínském trhu se všeobecně moc nedaří kombíkům. Octavia se tam proto dosud vyráběla jen jako liftback, kombi se dováželo z Evropy. A logicky kvůli clu stálo neúměrně víc. Škoda se nyní rozhodla zařadit k průkopníkům této praktické karoserie v říši středu a spustila výrobu i Octavie Combi. Pod tímto jménem ovšem bude v Číně nabízet variantu, kterou my Češi známe jako Scout – tedy se zvýšeným podvozkem a oplastováním a samozřejmě už s novou čtyřokou tváří.

Kromě turbomotorů TSI v Číně úspěšně žije i starší atmosférická 1.6 MPI a zajímavé je, že všechny varianty „scoutu nescoutu“ budou mít v Asii pouze pohon předních kol. Čtyřkolku zákazníci prakticky nežádají ani u SUV, v případě Yetiho hovoříme o 1% kupujících. Číňanům jde hlavně o efekt - aby auto vypadalo velké a terénní, o skutečné vlastnosti jim zas až tolik nejde.

Témata
29. 4. 2017 08:25
Re: wow
Povedia, že čínsky roľníci a trhovníci milujú trojkolky ;-)
Avatar - sargis
20. 4. 2017 15:37
wow
Čína miluje SUV, ještě víc SUV ve stylu kupé, a elektromobily tam zažívají neskutečný boom. Není divu, že škodovácký koncept Vision E, představený ve světové premiéře, byl místním publikem přijat s nadšením...... to je nejako statisticky podlozene?
Ked tam o rok Skoda predstavi trojkolku z motorom zo skutra, tak poviete, ze cinske deti miluju motorizovane trojkolky??? :-!
20. 4. 2017 12:44
Re: TSI 380
Značí pružnost motoru a přibližnou hodnotu kroutícího momentu.
20. 4. 2017 11:27
Re: Více chromu !!
Já si v pondělí hladil u babičky králíci.
Avatar - Barry Lyndon
20. 4. 2017 10:36
Re: TSI 380
zřejmě to má znamenat točivý moment, ale ani tak číslo nesedí... asi nějaká čínská norma...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud