Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision WRC: Go, Škoda, Go!

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Fabia S2000 nemusí být zdaleka tím posledním, co Škoda přivede na světová soutěžní kolbiště.

Časopis AutoDesign&Styling ve svém aktuálním vydání zveřejnil skici Škoda Vision WRC. Design soutěžního speciálu navrhl pro časopis AutoDesign&Styling designér Pavel Hrubý. Skica představuje vizi škodováckého rally vozu kategorie WRC. Návrh je volně insprován ženevským konceptem Vision D, který předznamenává tvarosloví budoucích vozů z Mladé Boleslavi.

Vrátí se někdy Škoda do WRC? “Věříme, že ano a proto jsme se pokusili představit, jak by mohl takový závodní speciál vypadat,“ říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling. Jako základ posloužila nejnovější studie Škoda Vision D, která ukazuje nový směr designu mladoboleslavské automobilky.

Škodovka má za sebou i přes doznívající ekonomickou krizi velmi zdařilý rok a její představitelé se často nechávají slyšet, že blízká budoucnost bude ještě úspěšnější.

Jedním z logických způsobů, jak podpořit a rozvinout prestiž značky, by tak mohl být právě návrat do WRC. Studie ukazuje, jak by mohl rally speciál vypadat. Ztvárnění se ujal designér Pavel Hrubý.

V návrhu se tvůrce opíral o čerstvě představený koncept Vision D, který demonstruje směr designu budoucích škodovek. Jeho charakteristické ostré hrany a celková koncepce jsou jako základ soutěžního vozu takřka ideální.

Design rallye-speciálů obvykle vzniká v designérském středisku Škoda Auto stejně jako jakýkoliv jiný model. Jeho návrh má však samozřejmě svá specifika: nemusíte se striktně držet firemní filozofie (zapomeňte na rodinné zaměření škodovek); navrhujete originál, který bude jezdit jen v několika kusech, a můžete tedy přijít s řešením, které by v sériové podobě jen těžko obstálo; každý prvek musí být maximálně funkční a přinášet konkrétní výsledky; a hlavně – auto musí působit tak, že se soupeřům při pohledu na něj rozklepou kolena.

Pokud se podíváme do historie, má Škodovka určitě z čeho brát, a to nejen proto, že mladoboleslavský motorsport letos slaví už 110 let. Skica je zatím jen čistou spekulací, ale realita nemusí být o moc jiná. Za návrat do WRC by to určitě stálo.

Více o projektu na www.auto-design.cz a v aktuálním čísle AutoDesign&Styling, které je právě na stáncích.

Ondřej Láník
Diskuze (13)
7. 4. 2011 16:57
Re: Přání otcem myšlenky
To bude Fábia R2, ta má od WRC hodně daleko
7. 4. 2011 16:56
Re: Přání otcem myšlenky
VW nemá v WRC podle mě vůbec co dělat. Škoda do rally šampionátů patří a přesto že Laurin&Klement není Škoda, tak ta převzala tradici a většinou si vedla naprosto skvěle.
7. 4. 2011 16:53
Re: Přání otcem myšlenky
Je to tak. Pro VW je to obrovská reklama, vždyť jen návštěvy na Německou rallye pod půl milionu diváků nejdou (což z rallye dělá nejnavštěvovanější motorsport). Navíc po "úspěších" Škody ve WRC by bylo bláhové se myslet, že dostane druhou šanci

EDIT: bohužel pro Škodu, ale pro samotné rallye je to dobře. Potřebuje silné značky, navíc VW do vývoje vlastní značky dá mnohem více peněz než by dala Škodovce, takže je zde předpoklad větší konkurenceschopnosti
7. 4. 2011 16:36
Re: Přání otcem myšlenky
Dle infa z SDA si Škoda nechala homologovat verzi Fabie s benzinovým motorem 1,6 (1598) o výkonu 132 kW, manuálem a 2 místy, takže těžko říct, jestli to může být ono...
Avatar - Ada je zase tady
7. 4. 2011 15:34
Proboha proč?
Tihle novodobí "zkrašlovači" si myslí, že když u auta namalují obludně velká kola, že je hned hezčí? U 80% dnešních aut je příliš velká kola jen hyzdí. :no: