Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: Všechny novinky pro modelový rok 2017

Martin Machala
Diskuze (45)
Včera jsme psali o tom, že Škodovka začíná lákat na „něco velkého“ (nejspíš asi SUV Kodiaq). Modelová péče pro rok 2017 je však přeci jen aktuálnější téma.

Už jsme si zvykli, že v Mladé Boleslavi nás novinkami u jednotlivých modelových řad zásobují průběžně. Že se s dílčími úpravami nutně nečeká na facelift. A letos (i když se tedy změny oficiálně týkají modelového roku 2017), to Škodovka vzala z gruntu, podstatných novinek se dočkáme prakticky u kompletní mladoboleslavské řady.

Do výroby se inovované Škodovky dostanou zhruba v polovině roku, Kodiaq tak určitě předběhnou. S premiérou velkého SUV se totiž počítá až na zářijový pařížský autosalon, prodej by se měl rozběhnout na začátku příštího roku. Nejdříve na českém trhu, ostatní přijdou na řadu o něco později. Teď už k jednotlivým modelům a novinkám pro 2017.

Citigo

Nejprodávanější mini českého trhu se dočká automatické klimatizace, nového infotainmentu nebo dešťového a světelného asistentu. Inovované Citigo pak poznáte hlavně podle LED denního svícení v hlavních světlometech.

Fabia

I na minimální optické retuše je ještě brzy, změny se týkají jen výbavy a doplňků. Asi nejpodstatnější novinku představuje adaptivní tempomat pro motory TSI a TDI, hodit se určitě bude i parkovací kamera s ostřikovačem. Pejskaři se u kombíku můžou těšit na dělící síť v zavazadlovém prostoru, pro navigaci je připravena aktualizace map.

Rapid

I Rapid si polepší o parkovací kameru s ostřikovačem, v interiéru najdeme nové potahy nebo ambientní osvětlení (ovšem jeho jednodušší verzi, LED pásky jako v Superbu nečekejte), Spaceback Monte Carlo nově pořídíte s černým stropem i sloupky.

Octavia

Nejdřív info k faceliftu. Toho se prý letos zaručeně nedočkáme, Octavii s rozdělenými předními světlomety tak poprvé uvidíme napřesrok. Už v polovině roku však Octavii koupíte s adaptivním podvozkem (pro motory s výkonem nad 110 kW, tlumiče DCC se nebudou týkat Octavie G-Tec). Plynová Octavia se ale bude nově kombinovat s dvouspojkou DSG. A něco ze světa mobilních technologií – výbava Octavie se rozšíří o bezdrátové nabíjení telefonu.

Superb

„Bezdrát“ bude samozřejmě k dispozici i pro vlajkovou loď, u ambientního osvětlení se rozšíří škála barev. Mácháním nohou pod zadním nárazníkem kufr nově také zavřete, s adaptivním podvozkem dostanete rovněž řízení s proměnlivým převodem.

Martin Machala
Diskuze (45)
25. 1. 2016 09:44
a co stará Yeti ?
Yeti již značně přesluhuje a nástupce možná až příští rok? Škoda zaspala :no:
22. 1. 2016 09:37
Re: Octavia
na rovinu, nejsem si úplně na 100 procent jistý, ale mělo by to být materiálem těch nádob.
Golf a audi mají kevlarové, lehčí a na jejich odpružení by měla stačit toryka.
Octavia má starší konstrukci, která je těžší a proto rovnou pruží multilink.

Golfem Kombi TGI jsem jel přes centrum Prahy včetně dlažebek a skákalo to jako koza.
To fakt raději oktávku.
Avatar - white label
21. 1. 2016 22:49
Re: Octavia
Avatar - white label
21. 1. 2016 22:44
Re: Octavia
To nejspíš nebude otázka značky v rámci koncernu vw (torzku má i A3 SB g-tron), ale prostoru/ prostorového řešení dané techniky, relativně velká tlaková twin nádrž by se pod dno kufru s víceprvkem do krátkých verzí (typu Golf/A3) zřejmě prostě nevešla (ani s tou torzkou nemohou mít pod kufrem rezervní kolo).
[odkaz]
Takže případný více prvek jedině za cenu podstatně menší nádrže, nebo výjhradně u prodloužených verzí na bázi Golfu (Octavia/Golf Variant apod.).
[odkaz]

21. 1. 2016 20:43
Re: Superb
Čo je to moderné drevo? Nemyslel si morené? ;-)