Škoda vyrobila přes 15 milionů motorů. Potřebovala na to 125 let
Motory mladoboleslavská automobilka produkuje již od roku 1899, kdy společnost Laurin & Klement začala s výrobou jednoválců vlastní konstrukce.
Automobilka Škoda patří k nejstarším na světě. Díky společnosti Laurin & Klement její kořeny sahají až do roku 1895. Ke spojení obou jmen došlo o třicet let později. Výrobou vlastních pohonných jednotek se v Mladé Boleslavi věnují prakticky od začátku. V Laurin & Klement s produkcí začali již čtyři roky po svém založení. Nejprve se ovšem jednalo o jednoválcové agregáty o výkonu 1,25 koní vlastní konstrukce pro motocykl Slavia Typ A.
O pět let později vznikl první řadový čtyřválec v motocyklu L&K typ CCCC na světě, v roce 1905 pak byl spalovací motor v podobě čtyřdobého kapalinou chlazeného vidlicového dvouválce o objemu 1,0 litru poprvé použit i u prvního automobilu L&K Voiturette A. V roce 1907 ve voze Laurin & Klement představili model FF, první řadový osmiválec svého druhu ve střední Evropě. O tři roky později byl vyroben letecký motor L&K Typ EL.
V roce 1929, tedy již pod značkou Škoda, byla v Mladé Boleslavi zahájena velkosériová pásová výroba. Portfolio tehdy zahrnovalo nejen spolehlivé litrové čtyřválce, ale i řadové šesti- a osmiválce a dokonce vznětové motory. Významným momentem pro vývoj a výrobu motorů v Mladé Boleslavi bylo aplikování metody tlakového lití hliníku pro výrobu bloků motorů vozu Škoda 1000 MB v roce 1964. Tento původní český patent byl ve své době velmi inovativní. Metoda tlakového lití hliníku je využívána i na nejmodernějších motorech řady EA211.
Spolu s moderními časy pod koncernem Volkswagen si Škoda připsala protnutí milníku v podobě 15miliontého vyrobeného motoru ve své historii, který značka slaví spolu s produkcí pětimiliontého motoru řady EA211, jenž pohání koncernové modely v Evropě i v Indii.
Aktuálně mají v Boleslavi na starost též vývoj spalovacích agregátů do objemu 1,6 litru, což zahrnuje jednotky 1.0 MPI, 1.6 MPI, 1.0 TSI, 1.4 TSI (PHEV) a 1.5 TSI, které najdeme až v padesáti modelových řadách koncernu Volkswagen. Ty testuje mimo jiné na v motorovém centru z roku 2014 se zkušebnou pro motory o výkonu až 400 kilowattů.