Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW): Ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Novým přírůstkem pod kapotou Škody Yeti je čtyřválec 1,4 TSI, známý z Octavie.

Už při uvedení Yetiho na trh bylo zvláštní, že mezi základní motorizací 1,2 TSI (77 kW) a nejvýkonnější zážehovou jednotkou 1,8 TSI (118 kW) byl výrazný výkonový skok. Mezeru nyní vyplňuje motor 1,4 TSI, který známe již z Octavie a Superbu. Čtyřválec s přímým vstřikováním je přeplňován výfukovým turbodmychadlem, podobně jako dva výše zmíněné motory.

Yeti 1,4 TSI bude dodáván pouze s pohonem předních kol, stejně jako v případě základní motorizace.

Cena silnější přeplňované dvoukolky začíná s výbavou Active na 425.800,-Kč a je tak posazena o 23 tisíc korun výše než cena motorizace 1,2 TSI (77 kW). Nejvyšší rychlost je o 10 km/h vyšší (185 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 10,5 s, kombinovaná spotřeba (6,8 l/100 km) přitom proti základní dvanáctistovce vzrostla jen o 0,2 l/100 km.

S běžnými výbavami i jako Champion

Letos na jaře a v létě podpoří Škoda prodej řady Yeti limitovanou edicí Champion, kterou oslavuje zisk dvou titulů Auto roku 2010 v ČR. Limitovaná edice se bude prodávat se všemi motory dostupnými pro Yetiho, včetně nového 1,4 TSI (90 kW).

Součástí standardní výbavy všech modelů jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič.

Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road (pro verze 4x4), klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Škoda Yeti - Sněžný muž přichází z Kvasin
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI - Bude se vám líbit (12/2009)
TEST Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 – Benzinový Bigfoot (10/2009)
TEST Škoda Yeti 2,0 TDI 4x4 – Šplhoun tržní (8/2009)

Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Škoda Yeti - ceny zážehových motorizací (květen 2010)
Motor1,2 TSI1,2 TSI1,4 TSI1,8 TSI
Převodovka6M7DSG6M6M
Uspořádání pohonu4x24x24x24X4
Zdvihový objem [cm3]1197119713901798
Válce/ventily4/24/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500077/500090/5000118/4500-6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1500-3500175/1500-3500200/1500-4000250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]175173185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,81210,58,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,66,88,0
Cena Yeti [Kč]362.800,----
Cena Active [Kč]402.800,-453.800,-425.800,-543.800,-
Cena Ambition [Kč]463.800,-514.800,-486.800,-574.800,-
Cena Experience [Kč]493.800,-544.800,-516.800,-604.800,-
Cena Champion [Kč]508.800,-559.800,-531.800,-649.800,-

Standardní výbava edice Champion obsahuje mj. ESP, sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, 2DIN rádio Swing, tempomat, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, malý kožený paket, displej Maxi DOT, přední mlhovky, zadní sedadla se systémem sklápění VarioFlex a u verze 4x4 také funkci pro jízdu v terénu.

Interiér Sport je provedený v kombinaci černá-stříbrná s dekorem Quartz, od června bude volitelně také černo-červená kombinace. Obě přední sportovní sedadla mají nastavitelnou bederní opěrku, pedály mají sportovní ocelové kryty.

Yeti Champion má dále exteriérový ALU paket a 17palcová kola Annapurna (pneu 225/50 R17). Pouze limitovaná edice Yeti Champion bude nabízena v metalické barvě Tangerine Orange, na přání lze objednat jinou sériovou barvu z barevné škály vozů Škoda, a to bez příplatku.

Yeti Champion vychází z výbavového stupně Ambition. Tato výbava je o 15 tisíc Kč dražší než nejvyšší specifikace ze standardní nabídky (Experience). Proti Experience má navíc vzhledové úpravy, chybí naopak zadní parkovací senzory.

Škoda Yeti - akční ceny vznětových motorizací (květen 2010)
Motor2,0 TDI CR2,0 TDI CR2,0 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka5M6M6M (6DSG)6M
Uspořádání pohonu4x24x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/420081/4200103/4200125/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]177174190 (-)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,612,29,9 (-)8,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,46,16,1 (-)6,1 (5,9)
Cena Yeti [Kč]-463.800,---
Cena Active [Kč]453.800,-503.800,---
Cena Ambition [Kč]514.800,-564.800,-594.800,-654.800,-
Cena Experience [Kč]555.800,-594.800,-624.800,-685.800,-
Cena Champion [Kč]559.800,-609.800,-669.800,-
(720.800,-)
730.800,-

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Avatar - Mikesus
19. 5. 2010 09:55
Re: Skoda 4x4
Znám pár lidí, kteří s tímto motorem taky jezdili za za 6 a víc. Je to hlavně o zajetí a znalosti motoru. Např cestu do Itálie ve 4 lidech a plným kufru dlouhé 2000 km jsme ujeli se spotřebou 4,8 (a dojezd byl opravdu přes 1100km na nádrž). Rozhodně k nižší spotřebě hodně pomáhá i tempomat.
Když jsme měli yetiho nově, jeli jsme s ním i octavií na polygon do mostu. Protože jsme měli asi hodinu čas, jeli jsme přesně 50 v obci 90 tachometrových mimo obec na tempomat. Po cestě dlouhé cca 100 km byla spotřeba na yetim (ještě úplně syrový motor) 4,7 a octavii 3,8. Jela obě auta za sebou, tedy je to trochu objektivní srovnání. I když je pravda, že normálně téhle spotřeby v octavii dosáhnout jde jen ztěží. Ale 4,5 je již bez problémů a člověk se nemusí nějak snažit (pokud má tedy zažitou plynulou jízdu, ne brzda-plyn). Tedy plynulá jízda je hlavní příčinou nízké spotřeby. Jenom dotaz, jak často měníte brzdové destičky, dejme tomu vpředu? To hodně vypovídá o stylu jízdy. Yeti má zatím přes 20 tis km, tedy tam zatím nemůžu říct, ale na octavii jsme za 200 tis. km měnili destičky 3x a kotouče 1x. A pokaždé, když nám v servisu řeknou, že chtějí vyměnit, tak se vymění.
Avatar - Slavek-TDM
19. 5. 2010 09:17
Re: Jako Sidekick
V klidu, to je jen americkej pohled na evropskej vyrobek. My si o amerikach myslime, ze jsou mekky jako houba, s neutulnym interierem, prisernym designem a spotrebou jako prase. Amici si o evropskych autech mysli, ze maji malo valcu, malej objem a ze jsou vubec takovy maly :-) Americka deformace se tomu rika... Pripomina mi to trochu ten starej vtip:
Jaky hodinky jsou nejlepsi?
Rusky!
A proc?
Protoze jsou nejvetsi a nejrychlejsi.
19. 5. 2010 08:51
Re: Jako Sidekick
???? Co to jako....
Avatar - Slavek-TDM
19. 5. 2010 08:19
Re: Jako Sidekick
Yetiho jsem zkusil v terenu a projede toho opravdu hodne (ale nebavime se o trati pro trucktrial). Elektronicky svabove pracujou na plny obratky a notne pilotovi pomahaji. Limitujici je stejne vzdycky vzorek pneumatik, svetla vyska a pevnost ridicova sverace >:D
Avatar - Slavek-TDM
19. 5. 2010 08:14
Re: Skoda 4x4
To rozjizdeni rozhodne neni jen na ridici. Jak jsem psal - na testovacich jizdach to chciplo uplne kazdymu - mne dokonce jednou pri razeni z 1 na 2 a to jsem jel rychleji nez krokem! Ten mensi turboefekt je podle mne zpusobenej prave ctyrkolkou - auto se tolik nenakloni smerem dozadu, takze pocitove tolik netahne, ale v realu je to obracene. Prumer pod 9 litru je u 1.8TSI super - kolega jel se Superbem kombinaci za 7.2!
Edit: tak beru zpet, spatne jsem precetl typ motoru u Octavie. PD ma samozrejme znatelnejsi turboefekt oproti CR. Ale jestli jezdite za 5, tak to jste kouzelnici. Ja jsem pod 6 nejezdil ani se starou rotackou 81kW (kdyz jsem prepocital tankovany litry na km - na palubni pocitac nespoliham).
Edit2: a i podle tohoto [odkaz] je prumer u PD 103kW 6.5 litru/100km. Skoro 300 aut uz je velkej vzorek. Sakra, ztratil se mi druhej odkaz - tady pro zajimavost 150 ridicu s 1.8TSI [odkaz] prumer 8.3, tudiz rozdil standardnich cca 1.8litru ve prospech nafty.