Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka vyrobila sedm milionů Octavií. Její historie se píše od roku 1959

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Mladoboleslavská automobilka se pochlubila působivým milníkem. Z výrobní linky totiž sjelo už 7.000.000 vozů Octavia.

Jak určitě víte, první Octavia spatřila světlo světa v roce 1959. Tehdy byla osmým modelem Škodovky s nezávislým zavěšením všech kol a zároveň osmým modelem automobilky po druhé světové válce. Označení Octavia vzniklo z latinského slova „octo“, tedy osm. Za dvanáct let výroby (sedan do roku 1964, kombi do roku 1971) vyrobila Škoda asi 400.000 ks tohoto modelu.

Nástupce se model dočkal až na podzim roku 1996, kdy se na pařížském výstavišti představila novodobá Octavia první generace. Šlo po dlouhých desítkách let o první škodovku nižší střední třídy a zároveň první model automobilky, jenž od počátku vznikal pod křídly koncernu Volkswagen. Jedničková Octavia slavila mimořádný úspěch, do roku 2010 bylo vyrobeno celkem 1.440.000 vozů. V posledních letech se vyráběla souběžně s nástupkyní.

Tou byla Octavia druhé generace představená na ženevském autosalonu v březnu 2004. Lákala tehdy na prostornější interiér, větší zavazadlový prostor a nejmodernější technologie. Poprvé dostala benzinové motory s přímým vstřikem paliva, zákazníci navíc mohli vybírat z nových šestistupňových manuálních převodovek a automatu. Škodovka nasadila víceprvkovou nápravu vzadu, bezpečnostní ABS s brzdovým asistentem či čtyři airbagy a aktivní hlavové opěrky. Druhé generace vzniklo všeho všudy 2.500.000 kusů.

Třetí provedení novodobé Octavie spatřilo světlo světa v roce 2012, o rok později odstartovala výroba také na Ukrajině a v Kazachstánu. O pět let později přišel facelift, kteří zaregistrovali snad všichni hlavně kvůli přepracované přídi se „čtyřokými“ světlomety. Do současného dne vyrobila Škodovka 2.600.000 kusů dosluhující třetí generace.

Dne 11. listopadu představila Škodovka v Praze čtvrtou generaci svého bestselleru. Je ještě vyspělejší a výbavou napěchovaný tak, že by mu i větší Superb mohl závidět. Nabídne širokou paletu pohonných jednotek včetně prvního plug-in hybridu, jenž společně s konvenčními motory zamíří i pod kapotou sportovní varianty RS.

„Octavia je srdce značky. Svým úspěchem od poloviny devadesátých let rozhodujícím způsobem přispěla k přeměně Škody z lokálního lídra v mezinárodně úspěšnou automobilku, která se mezitím etablovala jako velkosériový výrobce. Aktuální produktové jubileum je pro nás proto mimořádná událost a působivý doklad skvělého výkonu kolegyní a kolegů v oblasti výroby a logistiky,“ pochvaluje si Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody Auto za výrobu a logistiku.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - white label
22. 2. 2020 00:53
Re: Velká gratulace...
Golf IV - malé auto s velkými koly..., bylo to sice nepraktické, ale skoro všem se to hrozně líbilo a mnohým se to líbí dodnes...
21. 2. 2020 20:27
Re: Velká gratulace...
Jj, toho totálně poddimenzovaného rozvoru Octavie I, Golfu IV, Toleda II, Leonu I atd. je fakt hrozně velká škoda, protože jak se ukázalo, z hlediska odolnosti a dlouhověké robustnosti je tato platforma excelerní... :'-(
Avatar - white label
21. 2. 2020 19:37
Re: Velká gratulace...
Tehdy to byl "sdílený" problém s G4, O1 byla G4 s velkým batohem na zádech.
21. 2. 2020 15:35
Velká gratulace...
do Mladé Boleslavi! Hlavně, že se Octávka alespoň postupně dopracovala k odpovídajícímu rozvoru náprav. V případě první generace byla jeho hodnota 2,51 m (v kombinaci s velkými koly, resp. podběhy) totální úlet, o kolik víc se jí mohlo prodat, pokud by už tehdy její platforma (i u jiných koncernových modelů) byla na úrovní nižší střední třídy té doby, tj. kolem 2,6 m..... :-(
21. 2. 2020 10:44
ju dobry
Mam taky jednu. Trojkovou, jezdi za malo, mista jak v SUV. Je to sice nuda, ale kdyz vezes kocarek a mladyho tak na to dlabeš. K tomu samozrejme to chce druhy auto pro zabavu a motorku :D