Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda na Auto Expo 2020: Nejen Vision In, ale také nový Rapid Monte Carlo a Octavia RS

David Bureš
Diskuze (6)

Indický trh má být pro automobilku Škoda důležitým odbytištěm. I proto na letošním Auto Expo v Novém Dillí představuje hned několik zajímavých novinek.

Tradiční autosalony v Evropě už v posledních letech tolik netáhnou, v některých koutech světa je ale o takové automobilové výstavy stále velký zájem. Platí to třeba také pro Indii, kde se právě v Novém Dillí koná autosalon Auto Expo 2020, na němž se prezentuje také automobilka Škoda.

Pro mladoboleslavskou automobilku se přitom Indie má do budoucna stát důležitým odbytištěm, v rámci koncernu VW Group dokonce dostala na starosti vývoj zcela nové platformy MQB A0 In pro tamější trh. I proto je firma z okřídleným šípem ve znaku na Auto Expo 2020 hojně zastoupena.

Největší pozornost je upřena na koncept Škoda Vision In, který je právě prvním hmatatelným důkazem prací na architektuře MQB A0 In. Jedná se o předobraz městského SUV, které se v Indii představí ještě letos. Koncept přitom již je postaven na základech nové architektury, která má být z velké části lokalizována pro tamější trh. Nově se tedy komponenty pro sériová auta budou v Indii z velké části přímo vyrábět, zatímco dnes Škoda většinu dílů do Indie dováží, aby z nich na místě zkompletovala automobily.

Jen o Vision In to ale na škodováckém stánku na Auto Expo 2020 není. Novinkou na indickém trhu je Karoq, který se v Novém Dillí představuje s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Doplňují jej i modely Superb a Kodiaq v luxusním provedení L&K, oba vybavené motorem 2.0 TSI o výkonu 140 kW. Právě ty jsou důkazem, že Škoda má na indickém trhu nádech prémiového zboží, a tak si od vrcholných verzí těchto modelů hodně slibuje.

Na stánku nechybí ani Octavia RS 245 s výkonem 180 kW. Jestli se však těšíte, že jde už o novou generaci, možná vás zklameme. V Indii je pořád nabízena stávající trojková Octavia, včetně právě derivátu RS.

V Indii se také pořád prodává Rapid, a to jeho lokální varianta, se svébytnou technikou a především v karosářské variantě sedan. Také indický Rapid se dočkal varianty Monte Carlo, která se prezentuje právě v Novém Dillí.

Zmínit pak musíme rovněž účast zlatého Superbu z roku 1948, nedávno renovovaného kousku vyrobeného v Kvasinách, který byl k vidění i ve škodováckém muzeu v Mladé Boleslavi. Ten je důkazem nejen dlouholeté historie mladoboleslavské automobilky jako takové, ale také jejího dlouholetého působení přímo v Indii.

Už v třicátých letech Škoda do Indie vyvážela zhruba 90 automobilů ročně, konkrétně v roce 1938 tak šlo o její sedmý největší exportní trh. Indové měli o vozy Škoda zájem i díky dvěma výpravám mladoboleslavských aut, která zemí projela v předchozích letech. Na začátku sedmdesátých let se pak v sousedním Pákistánu krátce montovala Škoda Skopak, na bázi tehdejší Octavie. V roce 2001 pak Škoda v Indii založila dceřinou společnost a od té doby v zemi dodnes působí.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - SCHROJF
6. 2. 2020 13:40
Re: Rapid
...verzia Monte Carlo...a zásterky??? :-[]
Sorry, lapače nečistôt...
6. 2. 2020 09:27
Re: Rapid
Zapomněli dodat kurtny,aby to mohli snížit :D :D :D
5. 2. 2020 23:11
Rapid
Ten Rapid vypadá hrozně :-| , Thalia RS?
Koncern zřejmě pracuje na devalvaci značky Škoda hodně pilně.
Avatar - white label
5. 2. 2020 23:10
Re: Rapid
Tak ten nakoplý Rapid na (obvodem) malých kolech (z Fabie) nezachrání ani matný lak ani červené doplňky:
https://img2.auto.cz/…ull/6167002_.jpg
5. 2. 2020 20:39
Re: Rapid
To čudo na titulke vyzerá jak nadrcnutá koza... A pod kolesami musí mať aspoň 2 cm podložky.