Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Smart Concept #1
Smart Concept #1
Smart Concept #1
Smart Concept #1
23 Fotogalerie

Smart ukázal koncept svého crossoveru Concept #1, rozhodně už nejde o prcka

Nový koncept SUV Smart Concept #1 svými rozměry dotahuje Mini Countryman – což už není malé auto.

Značka Smart se stala v uplynulých letech synonymem malého městského automobilu, myšlenka na stavbu SUV nebo crossoveru pro ni však také není zcela nová. Již v roce 2005 totiž představila na autosalonu ve Frankfurtu koncept Formore, který byl technicky spřízněn s Mercedesem GLK. Dnes představený koncept už je ale zcela novým příběhem.

Vznikal totiž v rámci nové aliance, kterou v rámci záchrany a revitalizace značky utápějící se ve finančních problémech vytvořil Daimler s čínskou automobilkou Geely. Dnes prezentovaný Concept #1 je prvním dílem jejich společného podniku a ukazuje elektrickou budoucnost značky, která bude nabízet podstatně větší auta.

Konkrétně Concept #1 měří 4,19 metru na délku, 1,91 metru na šířku a 1,7 metru na výšku, čímž pomalu dotahuje Mini Countryman. Koncept vznikal jako čistě elektrický model na platformě Geely, přičemž nabízí slušný rozvor 2,75 metru a jen minimální převisy karoserie, díky čemuž by měl nabízet bohatý vnitřní prostor.

Technické specifikace zatím značka drží pod pokličkou, základem vozu by však měla být platforma Geely Sustainable Experience Architecture (SEA). Karoserie byla navržena podle zcela nového designového jazyka, stylem však odpovídá běžným crossoverům. K zajímavostem patří stylový „plovoucí“ C sloupek, dvoubarevné lakování, 21“ kola v podbězích nebo LED světla propojená svítícím pruhem.

Samotná kabina je minimalistická, působí ovšem vzdušně a prostorně, k čemuž přispívá i prosklená střecha konceptu. Palubní desce pak dominuje velký 12,8“ dotykový displej infotainmentu. Vůz by měl podporovat bezdrátové aktualizace, nebude chybět řada technologických asistentů a samozřejmostí by mělo být i hodnotnější zpracování.

Smart pak slibuje, že produkční verze nabídne „nejvyšší úroveň dynamického řízení,“ což je zajímavý příslib. Stejně jako podpora vysokorychlostního nabíjení. Na bližší detaily si však budeme muset počkat.

Crossover by se měl představit v produkční formě během příštího roku, vyrábět se bude pouze v Číně a jeho příchod na lokální i evropské trhy se očekává na přelomu let 2022 a 2023. Do USA se dovážet nebude.