Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současné Audi RS 6 v sedanu oficiálně neexistovalo. Cestu na silnice si ale nakonec našlo

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Úpravce Ado X Performance nám dává odpověď na otázku, jak by vypadal ostrý sedan od Audi v aktuální generaci.

Model RS 6 oslavil minulý rok kulaté dvacetiny. Za dvě dekády se prostřídaly celkem čtyři generace, přičemž u prvních dvou jste si mohli vybírat ze dvou karoserií,a sice kombíkem a sedanem. Sedan byl utnut s příchodem nového modelu A7 v roce 2010, potažmo RS 7 a jeho návrat je v podstatě vyloučený, jelikož v příští generaci modelu A6 se toho změní více než dost. Ale o tom jindy. 

Ado X Performance postavili RS 6 sedan

Audi RS 6 generace C8 v karoserii sedan jsme si mohli představit leda ve snu až do doby, než přišel německý úpravce Ado X Performance a model RS 6 s tříprostorovou karoserií vytvořil.

Ostrý sedan byl vytvořen ze standardního modelu A6 s 3,0litrovým motorem TFSI. Když začneme exteriérem, RS paket se širokými blatníky a dalšími “RS” doplňky je originálním materiálem objednaným přímo od Audi. Vůz dostal také nové světlomety, které u RS 6 Avant pocházejí z modelu A7. Lehce přepracovaný interiér byl doplněn o prvky z karbonu. Hotový vůz byl poté lakován do modré barvy Crystal Blue. 

Pod kapotou dřímá 4,0litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec s přemapováním Stage 3. Nový je zde také systém sání a výfuku přímo od německého úpravce. Tyto úpravy znamenají, že je tento kousek mnohem výkonnější než tovární RS 6 Avant. 

Šílených 854 koní a 1123 Nm

Celkový výkon dosahuje 854 koní a 1123 Nm. Z nuly na stovku vůz zrychlí za 2,4 sekundy, maximální rychlost je posunuta na 360 km/h. Se všemi úpravami má vůz nyní vážit 1880 kilogramů.

Na Audi RS 6 (C8) Sedan projíždějící v rakouských Alpách je radost pohledět. O to více nás může mrzet, že Audi pro tuto karoserii sportovní verzi RS nevytvoří. Místo toho se při blížícím faceliftu má objevit výkonnější specifikace, což naznačil šéf Audi Sport Sebastian Grams. 

Video se připravuje ...

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme