Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Soutěž DAF International Driver Challenge 2019 zná své národní finalisty
Soutěž DAF International Driver Challenge 2019 zná své národní finalisty
Soutěž DAF International Driver Challenge 2019 zná své národní finalisty
DAF CF
20 Fotogalerie

Soutěž DAF International Driver Challenge 2019 zná své národní finalisty

Soutěž DAF Driver Challenge 2019 je pro všechny řidiče i řidičky bez ohledu na to, zda aktuálně řídí tahač, sklápěčku, domíchávač betonu, komunální vozidlo nebo některé z řady dalších provedení nákladních vozidel.

Soutěž je organizována společností DAF Trucks NV a má mezinárodní charakter i prestiž. Organizací národních kol byla pověřena jednotlivá zastoupení značky, vítězové národních finále se pak utkají na podzim v Lucembursku o titul International DAF Driver Champion (Nejlepší řidič DAF).

 

Kvalifikačním předpokladem pro účast v národním finále bylo co nejlepší absolvování vstupního testu. O to se v základním kole pokusilo přes 200 zájemců, postoupit však mohlo pouze deset nejlepších, mezi nimi i jedna žena. Na novém zkušebním polygonu v areálu letiště v Hradci Králové na těchto deset finalistů v rámci společného česko-slovenské národní finále soutěže DAF International Driver Challenge 2019 čekal celodenní program v podobě šesti náročných disciplín.

 

Po rozlosování, kdy se jména účastníků finále kvůli objektivitě hodnocení ukryla za čísla, se všichni rozešli ke svým prvním stanovištím a celý den se pak na nich podle připraveného harmonogramu střídali a sbírali body. Finálové klání bylo hodnoceno tak, že na každém stanovišti mohli soutěžící získat určitý počet bodů.

 

 

 

První disciplínu představovala jízda se soupravou v provozu. Spolu se školitelem ekonomické jízdy se finalisté vydali s plně naloženou soupravou do běžného provozu, aby během přibližně 45minutové jízdy ukázali, jakým způsobem se za volantem projevují. Hodnotila se nejen spotřeba paliva, ale i celkové ovládání vozidla, předvídavost, používání provozních brzd apod. Kromě objektivních výstupů z palubního asistentu hodnocení jízdního stylu řidiče DPA pak samotní školitelé přidávali nebo ubírali body v rámci svého subjektivního hodnocení.

 

Druhou disciplínou se stal pohovor se zástupci společnosti DAF. Finalisté museli v rozhovoru se dvěma zástupci společnosti DAF prokázat svoje komunikační dovednosti, museli ukázat schopnost obhájit si svoje postoje a názory a také ukázat vztah ke značce DAF. Možná to někteří nečekali, ale i kulturní vystupování a komunikační dovednosti se očekávají od vítězů soutěže DAF International Driver Challenge.

 

Třetí disciplínu představoval znalostní test. Nejen komunikační dovednosti, ale i určitá znalost značky a vozidel DAF, stejně jako například orientace v legislativě byly předpokladem pro úspěch v národním finále.

 

 

 

Čtvrtou disciplínou byl zdravotnický test. Pod vedením týmu profesionálních záchranářů na finalisty čekala klasická modelová situace v podobě bezvládného řidiče za volantem havarovaného osobního vozu. Soutěžící museli krok po kroku ukázat, jak by si se situací poradili a to od takových detailů, jako je například to, že je třeba nejdříve zatáhnout ruční brzdu, vytáhnout klíčky zapalování a rozblikat varovné osvětlení, až po správné provedení masáže srdce. Ta se prováděla po vyproštění figuranta z vozidla dále už na simulátoru, který neomylně ukázal jakékoliv nedostatky.

 

Pátou disciplínou byla jízda zručnosti. Finalisté museli se soupravou tahače a návěsu projet v co nejkratším čase trať tvořenou slalomem a následně úsekem, kde bylo nutné nacouvat „přes ruku“ do prostoru vymezeného kužely a zastavit co nejblíže zadním nárazníkem k řadě kuželů.

 

Šestou disciplínou se stala kontrola vozidla před jízdou a připojení a odpojení návěsu. Soutěžilo se ve dvojicích a na finalisty čekaly dvě rozpojené soupravy. Oni pak museli před zraky rozhodčích nejprve provést kontrolu vozidla před jízdou a odhalit závady typu nesvítící žárovka, zanesený vzduchový filtr, povolené víčko palivové nádrže nebo nezajištěný náklad v návěsu. Následně měli za úkol připojit návěs, se soupravou popojet dopředu, zacouvat zpátky a návěs zase odpojit.

 

 

 

S bodovým ziskem 387 z celkových 500 bodů se tak českým vítězem stal Miroslav Svoboda ze společnosti LaDo Sped a se ziskem 370 bodů vyhrál za Slovensko Vladimír Badinka ze společnosti TruckWay. Oba vítězově postupují do evropského finále.

 

Zdroj: DAF Trucks CZ, s.r.o.