SP Moto: Poprvé tovární podvozek
Všechno proběhlo decentně a již od prvního ledna jsou jezdci, mechanici i manažer týmu Ervín Krajčovič v pilné práci. Zkušenějšího z dvojice jezdců Davida Pabišku (startovní číslo 34), který se chystá na devátý Dakar, čekala příjemná premiéra. Mechanici KTM ve spolupráci s českými kolegy namontovali na jeho stroj tovární podvozek. „Bylo to dlouhé a těžké rozhodování, ale nakonec jsme se rozhodli s mým generálním partnerem společností Sova Liberec pro tuto variantu. Jsem moc rád, že jsem dostal tuto nestandardní šanci, a partnerovi za to patří velké díky,“ komentoval Pabiška příjemnou změnu.
Motorky jsou po celodenní práci mechaniků připravené a lidé ze stáje SP Moto absolvovali také administrativní přejímku. Ve srovnání s předchozím rokem čeká Pabišku také další novinka – bude mít českého týmového kolegu. Na premiérový Dakar se pod jeho vedením chystá Milan Engel (č. 151), zkušený endurový jezdec s desítkami startů v mistrovství světa.
„Není to rozmar. Naše spolupráce trvá už druhým rokem a věděli jsme, že Milan bude ten, který do Dakaru vstoupí. Jsem rád, že to dopadlo a posháněli jsme na to bankovky. Měla by to být dlouhodobá záležitost a ne na rok nebo dva. Určitě minimálně na tři roky. Měli bychom ho připravit i pro mistrovství světa v dálkových rallye a jiné než dakarské závodění,“ řekl Pabiška pro ČTK. Výhodou podle něj je to, že Engel je „hotový“ jezdec. „Nemusí se zabývat tím, jak projet zatáčku. Musí řešit pouze navigaci,“ dodal Pabiška.