Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spása Tesly na obzoru? Model Y se má začít vyrábět již příští podzim

Ondřej Mára Ondřej Mára 28. 7. 2019
11
28
Zobrazit náhledy (11)
Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y Tesla Model Y

Nedávné oznámení výsledků Tesly za druhé čtvrtletí nebylo zrovna radostnou událostí, Tesla však na jeho závěr zveřejnila informace, které by mohly investorům trochu spravit náladu.

Tesla Model 3 se měl stát prvním „lidovým“ modelem značky, který ji konečně dostane do černých čísel. Zatím se to však povedlo jen během jednoho čtvrtletí a v současnosti Tesla stále prodělává. Změnu by však mohl přinést Model Y, který bude cílit na mnohem populárnější segment SUV.

Dostupnější elektrické SUV představila Tesla již v dubnu tohoto roku a již tehdy bylo jasné, že si na jeho výrobu ještě nějakou tu chvíli počkáme. Ve skutečnosti však Tesla až donedávna ještě netušila, ve kterém ze svých závodů bude nový model vyrábět. Finální rozhodnutí, společně s některými pozitivními vyhlídkami do budoucna, pak Tesla oznámila až po zveřejnění ekonomických výsledků za druhé čtvrtletí.

Ve druhém čtvrtletí začaly v závodu ve Fremontu probíhat přípravy na výrobu Modelu Y. Díky značnému přesahu komponent Modelu 3 a Modelu Y jsme schopni využít stávající výrobní zázemí i při vývoji výrobního zařízení pro Model Y,“ uvedla automobilka ve svém prohlášení.

Model Y se tak bude nakonec vyrábět v kalifornském Fremontu, ačkoliv ještě na konci minulého čtvrtletí se mluvilo i o nevadské Gigafactory. Část produkce by mohla být časem přidělena i do čínské Gigafactory v Šanghaji, její produkce však bude s největší pravděpodobností určena pouze pro lokální trh.

A proč je vlastně Model Y pro automobilku nyní tak důležitý? Důvodů je hned několik, tím hlavním je však skutečnost, že by na něm mohla vydělat podstatně více peněž, než na sedanu Model 3. Jak ostatně automobilka uvedla ve svém prohlášení „daří se nám zpracovat výrobní náklady Modelu Y jen s minimálním očekávaným nárůstem oproti Modelu 3. Díky většímu trhu pro SUV, stejně jako vyšším průměrným prodejním cenám, věříme, že Model Y bude podstatně výnosnější, než Model 3.“

Výrobu Modelu Y by navíc mělo urychlit a hlavně zlevnit i několik podstatných vylepšení výrobního procesu. Automobilka například připravila nové rozvržení kabelů, díky kterému by měli výrobní roboti pracovat efektivněji. Údajně také pracuje na obřím stroji na odlévání karoserií Modelu Y z jednoho kusu, který by mohl způsobit revoluci ve způsobu, jakým jsou dnes vyráběny karoserie automobilů.

Tesla Model Y by se měla na trh dostat ještě před koncem příštího roku a to v konfiguracích Standard Range, Long Range, Dual Motor AWD a Performance. Základní model by měl startovat na ceně 39.000 dolarů (cca 894.000Kč), vrcholný model Performance by pak měl startovat od 61.000 dolarů (cca 1.400.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Mááágggóóóórrrrrrr
| 30. 7. 2019
Mááágggóóóórrrrrrr
Mam*as promluvil
| 30. 7. 2019
Do tvojí firmy nebudu investovat ani kačku, ale do firmy Tesla s radostí.
Ty nic pozitivního nepřinášiš. Jen kecáš.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 30. 7. 2019
Jerry, o masovem automobilsmu jako pricine zmeny se bavime jen na ACZ. Klima meni celkova produkce (predevsim) co2.

Samozrejme ze se klima menilo i v minulosti dusledkem prirozenych vlivu.
Ted se meni vlivem cloveka a dynamika teto zmeny neporovnatelna s minulosti.
https://climate.nasa.gov/…/carbon-dioxide/

Jinak po dlouhe vecna otazka :yes:
Tak jestli chces, treba tady najdes odpovedi na sve otazky: https://climate.nasa.gov/causes/
A pro jistotu citace NASA:
On Earth, human activities are changing the natural greenhouse. Over the last century the burning of fossil fuels like coal and oil has increased the concentration of atmospheric carbon dioxide (CO2). This happens because the coal or oil burning process combines carbon with oxygen in the air to make CO2. To a lesser extent, the clearing of land for agriculture, industry, and other human activities has increased concentrations of greenhouse ***s.

The consequences of changing the natural atmospheric greenhouse are difficult to predict, but certain effects seem likely:

On average, Earth will become warmer. Some regions may welcome warmer temperatures, but others may not.
Warmer conditions will probably lead to more evaporation and precipitation overall, but individual regions will vary, some becoming wetter and others dryer.
A stronger greenhouse effect will warm the oceans and partially melt glaciers and other ice, increasing sea level. Ocean water also will expand if it warms, contributing further to sea level rise.
Meanwhile, some crops and other plants may respond favorably to increased atmospheric CO2, growing more vigorously and using water more efficiently. At the same time, higher temperatures and shifting climate patterns may change the areas where crops grow best and affect the makeup of natural plant communities.

PS Tady nejde o moji pravdu. Tomu se rika veda a vse je podlozeno fakty. https://climate.nasa.gov/…tific-consensus/
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eště
| 30. 7. 2019
Et tu, mi fili - et tu ;-)
Ani tys nepřekvapil - takový malý rozumprd, který VÍ, že ON MÁ PRAVDU a kdo si dovolí mít otázky či snad (nedej Bůh) jiný názor, tak je hloupý a špatný a zavrženíhodný, protože... Prostě PROTOŽE.

Jen mi prosím vysvětli, (keďže si taký múdry), jak mohly nastat TAK MASIVNÍ klimatické změny v minulosti, když nebylo obětního beránka (masový individuální automobilismus), na který by se to dalo svést?
Několik dob ledových i meziledových, velké asijské sucho, které de facto spustilo stěhování národů, oteplování věku IX. a X., ochlazování ve století 13. a následně i 15. (které tehdy odstartovalo hon na kacíře a snahu o církevní reformu, protože Bůh se na nás rozhněval), oteplení na konci 16. století (kdy se v zahradách Pražského hradu pěstovaly ananasy) a naopak vrchol malé doby ledové ve století 17. a ochlazení na přelomu 19. a 20. století, díky němuž máme pod kůži terminus technicus Ladovská Zima ... atd atd atd

Jestli naši civilizaci něco zničí (jako že velmi pravděpodobně ano), pak to (nikoli jenom podle mne) bude daleko spíše "rozežranost z přežranosti", explozivní nárůst celosvětové populace a naivní setrvávání ve strategii "fír šafen dás", i když i její vyhlašovatelé dávno vědí, že tato cesta FAKT nefunguje.
...................................................................

Tož povídej, přeháněj a vzdělej mne. Řečeno slovy encykliky kteréhosi z papežů minulosti: "neodpírej mi již více zdroj poznání, víry a pravdy. Jsem žízniv, napoj mne ze studnice své moudrosti"

Takže chutě do toho - a půl je hotovo ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eště, že
| 30. 7. 2019
No, zase jsi neprekvapil ;-)

Mas uceleny nazor na vse co je a hlavne bylo spatne.. Takovy cesky reptal. Co vi vsechno nejlip, obzvlaste co je spatne (skoro vsechno).

Diky za doporuceni, taky Ti na oplatku jedno poskytnu. Starej se o neco jineho, nez o ochranu akcionaru Tesly.

Na zavet citace, abys mohl premyslet o necem jinem, nez o minulosti: "Buď radikálně proměníme společný život lidí tím, že přestaneme používat fosilní paliva, nebo, a to je pravděpodobnější, přinese změna klimatu konec kapitalistické civilizace založené na fosilních palivech," napsal americký spisovatel Roy Scranton ve svém dubnovém eseji v časopise MIT Technology Review. "Ať už revoluce nebo kolaps, nemůžeme nadále žít pohodlným způsobem života, jaký známe," napsal Scranton.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku