Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovec od BMW a Toyoty má blízko k výrobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Automobilkami BMW a Toyota společně vyvíjený sportovní model má nabídnout tři různé verze s výkonem až 294 kW.

Podle dosavadních informací, zveřejňovaných nejčastěji australským serverem Motoring se mají stát výsledkem společného vývoje BMW a Toyoty nová generace roadsteru Z4 a kupé značky Lexus s designem, vycházejícím z konceptu LF-LC, zatímco novou Supru si má japonská automobilka vyvíjet sama.

Nyní se objevují nové zprávy o pokračování vývoje, o nichž informuje německý Auto Zeitung. Podle nich se výsledek společného vývoje blíží k produkční podobě a začíná rýsovat jeho technika.

První sériový sportovní model, vycházející ze spolupráce BMW a Toyoty má být zhruba o 200 mm kratší než koncept Toyota FT-1, o němž se nejčastěji hovoří jako o předobrazu nové Supry, ale v případě vytvoření představy o vnějších rozměrech novinky může posloužit i pro stroj německé značky .

V konstrukci mají být v hojné míře zajištěny kompozitní materiály a hliník pro zajištění nízké hmotnosti, jejíž rozložení má být v poměru 50:50. K tomu má pomoci uložení motoru sice vpředu, ale až za přední nápravou a co nejblíže k přepážce oddělující motorový prostor od interiéru. Samozřejmostí je pohon zadních kol.

Při uvedení na trh má prozatím blíže nespecifikovaný model nabídnout možnost výběru ze tří zážehových motorů. Základ má představovat dvoulitrový čtyřválec s výkonem 160 kW (218 k). Středem nabídky bude třílitrový šestiválec s výkonem 235 kW (320 k). Vrcholná verze má nabídnout z dvojicí turbodmychadel přeplňovaného šestiválce o objemu 3,0 litru výkon 294 kW (400 k).

Zmiňované výkony motorů v podstatě odpovídají současné nabídce značky BMW a na první dva lze narazit například u modelů 125i a M135i, takže výše uvedené informace nejspíše poodhalují budoucí Z4. Na druhou stranu ale jejich zdroj uvádí, že pokud bude spolupráce německé a japonské automobilky pokračovat bez problémů, tak v roce 2017 začne prodej vozu pod značkou Toyota s cenou od 35.000 Eur (zhruba 960.000 Kč) a nabídnuta bude i verze od BMW, která bude asi o 5.000 až 10.000 Eur (okolo 137.000 až 274.000 Kč) dražší.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
12. 3. 2014 08:24
Kříženec
A podle mého gusta. Japonský sporťák s řadovým šestiválcem z BMW - může být něco lepšího?
Avatar - Jaros71
11. 3. 2014 23:56
Design.
Velmi pěkné!! :yes:
Snad se bude takhle i vyrábět..
Avatar - Citrák
11. 3. 2014 21:09
Další kříženec ?
Je zaujímavé, že taková firma, jako BMW, volá po spolupráci s Toyotou. Obě mají vysoce ceněné renomé a zřejmě jejich ekonomové spočítali prosperitu aktu.
Technika a design bude jistě na úrovni a tak nezbývá, než se těšit na výsledky spolupráce.
Avatar - EauRouge
11. 3. 2014 16:58
Re: Vykony pekne, ale...
O to bych se nebál. Celkový trend snižování hmotnosti oproti minulým generacím je vidět, skrz celé spektrum výrobců, BMW nevyjímaje. Navíc si podle mě i samo BMW uvědomuje že to byl jediný velký škraloup na současné Z4. Můj osobní odhad je, že by se neměla dostat přes 1500kg v nejvyšší/nejtežší motorizaci.
Avatar - fOE
11. 3. 2014 15:20
Vykony pekne, ale...
Vykony pekne, ale hmotnost, hmotnost jest to co nas zajima a doufam, ze po aktualni Z4 prijde zlepseni.