Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní Volkswageny ID.3 a ID.7 GTX jsou tady! Výkonu mají dost

Ondřej Šámal
Diskuze (25)

Německá automobilka představuje dvojici nových reprezentantů elektrické rodiny sportovně laděných modelů s přídomkem GTX. Zatímco menší ID.3 si vystačí s jedním elektromotorem, ID.7 Tourer má hned dva.

Zkratka GTX je v současném světě elektrických volkswagenů ekvivalentem ikonického označení GTI u spalovacích modelů. Doposud ji reprezentovala dvojice sesterských SUV ID.4 a ID.5, nyní se jejich řady rozšiřují hned dvojnásobně.

Volkswagen totiž ve světové premiéře představuje kompaktní hatchback ID.3 GTX a elektrické kombi ID.7 Tourer GTX. Zatímco v prvním případě k pohonu slouží jediný elektromotor, tourer spoléhá na pohon všech kol řešený přídavnou elektrickou jednotkou na přední nápravě.

Hothatch na baterky

Volkswagen ID.3 GTX je v podstatě dvojčetem Cupry Born VZ, jež se ukázala koncem letošního února. Oba modely spojuje totožný technický základ v čele s novým elektromotorem APP550 s permanentním magnetem uloženým vzadu. Ten má standardně 210 kilowattů, v rámci verze Performance ID.3 GTX nabídne až 240 kW. Točivý moment 545 Nm mají obě provedení shodný. Výkonnější model sprint na 100 km/h zvládne za 5,6 sekundy, slabší je o čtyři desetiny pomalejší. Maximální rychlost je omezena na 180, respektive 200 km/h (Performance).

Novinkou je také větší akumulátor. Jestliže dosud bylo u ID.3 maximem 77 využitelných kilowatthodin, GTX se může pochlubit kapacitou zvýšenou na 79 kWh. To by podle předběžných čísel mohlo stačit až na 600 kilometrů. Nejvyšší dobíjecí výkon dosahuje 175 kW, z deseti na 80 % kapacity baterie se tudíž dostanete už za 26 minut.

Exteriér ID.3 GTX se od běžných verzí liší specifickým předním nárazníkem s černými průduchy, LED denním svícením ve tvaru trojúhelníku. Nové jsou také zadní nárazník s difuzorem a 20palcová kola Skagen, jež jsou ve standardu.

Uvnitř si všimnete sportovních předních sedadel, červeného prošívání a dalších červených detailů. Volitelně budete moci sáhnout též po sedadel ergoActive. Zpočátku silně kritizovaný pomalý multimediální systém nahrazuje nové rozhraní s úhlopříčkou 12,9“ (32,8 centimetru), které se může pochlubit integrací umělé inteligence ChatGPT. Součástí multimédií je též vyspělá hlasová asistentka IDA, která rozumí i češtině.

Video se připravuje ...

Elektrický vrchol

Lokálně bezemisní Volkswagen ID.7 Tourer se chvíli po světové premiéře také dočkal dynamicky laděné varianty GTX. Na rozdíl od ID.3 se však největší zástupce rodiny ID. může spolehnout na pomoc hned dvojice elektromotorů. K zadní jednotce APP550 se přidává asynchronní motor s 80 kW, který známe již ze starších koncernových elektromobilů s pohonem všech kol.

Systémový výkon Volkswagenu ID.7 Tourer GTX dosahuje 250 kW, což je totožná hodnota jako u omlazených SUV ID.4 a ID.5 GTX či Škody Enyaq RS. Také u tohoto modelu se můžeme těšit na větší akumulátor. GTX totiž dostalo 86 využitelných kilowatthodin a vyšší dobíjecí výkon až 200 kW (obě hodnoty nabídne též standardní ID.7 v chystané variantě Pro S).

Decentně vylepšený exteriér zdobí jiný přední nárazník s maskou s dekorem připomínajícím včelí plástve, černé doplňky karoserie jsou vyvedeny v lesklém provedení. Standardem se stanou dvacetipalcové ráfky Skagen, o palec větší disky budou za příplatek.

Samozřejmostí jsou výrazněji tvarovaná přední sedadla s emblémy GTX či specifický volant s červeným prošíváním. ID.7 Tourer GTX v rámci základní výbavy dostane head-up displej s rozšířenou realitou, dvouzónovou klimatizaci (volitelně třízónovou), volitelně si pak budeme moci připlatit třeba za automatické parkování, které si dokáže zapamatovat manévr dlouhý až 50 metrů.

ChatGPT a hlasové ovládání s asistentkou IDA nabídne již standardní Volkswagen ID.7, GTX ovšem přichází s aplikací Wellness, díky níž se na palubě budete cítit ještě lépe. V rámci nastavení totiž můžete ovlivňovat chování klimatizace, masáž sedadel, zvukové podkresy a další funkce.

Ondřej Šámal
Diskuze (25)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 3. 2024 13:43
Re: Jednoduché
sarkasmus ;-)
15. 3. 2024 00:01
Re: Nelíbí
Elektroplečka! :-O :-O :-O :no:
15. 3. 2024 00:00
Re: Re: Elektrický hot-hatch je ještě větší vtip...
Co je na zkratowozech normálního? :-[]
Avatar - Mikesus
14. 3. 2024 19:56
Re: Re: Elektrický hot-hatch je ještě větší vtip...
vždyť kupuje. Na nenormální ještě nekoukal. Vlastně jo, MG
Avatar - xxc
14. 3. 2024 18:42
Re: Re: Elektrický hot-hatch je ještě větší vtip...
Model 3 ma dost nizku svetlu vysku, to uz by som zene nedal. Tesla model 3 v konfiguratore 44 370 €, s dph 53 244 €. A este bez toho zakladneho autopilota. ID4 s travel asistom 49 600 € a este dealer nukal zlavu 1000 € pred mesiacom. Polestar sa bezne u nas nejak kupit neda. To iste Smart 3, ako krajsia alternativa Volva ex30.