Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy fotky BMW 3 (G20): Nová generace testuje v okolí Mnichova. Jaké motory nabídne?

David Bureš
Diskuze (5)
BMW pro letošní rok chystá důležitou novinku, novou generaci řady 3. Její prototyp jsme potkali na dálnici nedaleko Mnichova.

BMW řady 3 je i v době rostoucí popularity SUV zůstává klíčovým zástupcem portfolia německé značky, když je dokonce jejím vůbec nejprodávanějším modelem. Automobilka už pečlivě ladí novou generaci 3-Series, jejíž testování jako již tradičně probíhá i v okolí domovského Mnichova. A právě na dálnici kousek od centrály BMW jsme jeden z prototypů potkali.

Jestliže obvykle automobilky své prototypy pečlivě ukrývají před zrakem veřejnosti a jejich řidiči často ujíždějí před někým, kdo je fotografuje, v tomto případě tomu bylo jinak. Testovací jezdec se nechal fotit, jakoby se nechumelilo. Možná je to i tím, že premiéra nové trojky se už blíží, dojde k ní ještě během letošního roku, a tak již BMW začíná poutat pozornost na tuto novinku.

A nebo to mohlo být i kvůli tomu, že karoserie prototypu zůstává pečlivě zakrytá, a tak z tvarů nejde moc vidět. Žádnou revoluci však nečekejte, dojde jen k evoluci tvarů, které zdůrazní sportovní charakter auta.

Větší změny můžeme čekat pod kapotou, nabízené motory budou přizpůsobené nadcházející emisní normě Euro 6c, což bude znamenat zástavbu filtru pevných částic také u zážehových motorů. Až na i3 jej do budoucna využijí všechna BMW s benzinovým motorem.

Uniklý seznam nabízených motorizací pak už naznačil, z jakých verzí bude možné vybírat. Benzinovým základem bude tříválec 18i posílený na 110 kW, nad nímž bude stát čtyřválec 20i (150 kW), ekologická verze 20i Efficient Dynamics podladěná na 125 kW a model 30i se 195 kW. Před příchodem M3 bude zážehovým vrcholem šestiválcové M340i s 279 kW.

Turbodiesely zastoupí modely 16d (100 kW), 18d (120 kW), 20d (150 kW), 25d (175 kW) a vrcholný šestiválec M340d s až 250 kW. Přijdou i blíže nespecifikované plug-in hybridy, čtyřválcovou verzi s 90kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší a levnější tříválcová, s 60kWh elektromotorem a dojezdem 50 km v elektrickém režimu.

Základní motory bude možné párovat se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, pro dva nejsilnější zážehové i vznětové agregáty však bude vždy standardem automat. Silnější varianty (od 20d, respektive 20i nahoru) bude možné pořídit i s pohonem všech kol. M340i bude údajně výhradně čtyřkolkou, což by s ohledem na skvělé schopnosti stávající generace s pohonem zadních kol bylo poněkud zklamání.

Novou generaci BMW 3 sice uvidíme ještě letos, půjde však pouze o prezentaci sedanu (G20), který se navíc nezačne prodávat dříve než na začátku roku 2019. Kombík, tradičně nazvaný Touring, s interním kódem G21 bude následovat s několikaměsíčním odstupem.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - fOE
17. 2. 2018 22:29
Re: Motory
Jsem hodne zvedavy jak se projevi zarazeni 40i do M performance modelu. Podle me tim BMW docela riskuje. Ono se to sice nabizi (a zvlast v internetovych diskusich nic jine clovek ani nezaslechne), ze benzinovy 3L je to nejpravovernejsi a do sportovni 3er jako delany...
... jenze pak clovek mrkne do inzerce a co nenajde => spousa 35i/40i se prodavalo jako cestaky, luxury line, nebo vubec bez nejake linie, automat bez padel, zakladni sedadla snad horsi nez ty z fabie atd. Urcite nikdy neplatilo ze by se vrchol 3er i s nejsilnejsim ne-///M benzinem neprodavalo jen v "hardcore" verzich s M paketem, lepsima brzdama atd. Zjevne se naslo dost zakazniku, kteri stali o silny benzin, ale o sport jim az tak neslo. Tak jsem zvedav jak ti na toto zareaguji a jestli jim BMW tak trochu nevnuti 30d misto toho (btw. o 30d se clanek nezminuje proc?).
Jinak vnuceny xDrive a automat u 40i je dle me chyba. Skoda, ze salamovou metodou stale snizovani konfigurovatelnosti postupne dorazilo az takhle daleko. Holt kdo bude chtit zadokolku, bude muset k Jaguaru.
Avatar - iudex
17. 2. 2018 11:05
Motory
Tak z môjho pohľadu sympatické navýšenie výkonu u každého jedného motora:
318i zo 100 na 110 kW, 320i zo 135 na 150 kW, 330i z 185 na 195 kW a najviac 340i z 240 na 280 kW. Konečne dôjde k odlíšeniu najsilnejšej motorizácie od štandardu a označenie ako M Performance, ten výkon si to zaslúži a hlavne bude to jednoznačnejšie identifikovateľné ako súper pre S4 a C 430 AMG. Pôvodné avíza hovorili o sériovom samosvore, ale pri štvorkolke to asi nebude. Aj nafta s 250 kW bude dobrá raketa, už terajšia 230 kW verzia trhá asfalt, takže 250 kW si zaradenie pod M Performance zaslúži.
Kontroverzne bude vnímaný fakt, že R6 benzín bude len s automatom a len so štvorkolkou; pravoverní petrolheadi budú hlasno kričať a protestne páliť šiltovky BMW.
Väčší problém bude zrejme s absenciou RWD, ja osobne viac ľutujem vyhodenie manuálu. Predsalen 380 koní na zadok môže byť overkill nielen na snehu či vode (pre mňa teda určite) a štvorkolka citeľne prospeje trakcii. Mne viac vadí vnucovanie automatu do športovo orientovaného auta pre aktívneho vodiča. Každopádne možnosť voľby mala zostať zachovaná, ako je to teraz, keď si človek môže ako RWD + M/T, RWD + A/T, AWD + M/T aj AWD + A/T.
Avatar - Machýrek
17. 2. 2018 00:36
i5
...nemelo byt letos taky predstaveni i5?
furt cekam na neco vetsiho, nez i3.
16. 2. 2018 19:38
Re: Hanba
Predbehls me, taky uvazuju, co u elektromotoru vyjadruje kWh... Ale pro zdejsi redakci je takovy "preklep" neco naprosto normalniho...
16. 2. 2018 18:20
Hanba
Elektromotor s 90 kWh? To je co za nezmysel? Premenujte sa na prozeny.auto.cz, to je uroven ktoru zvladnete pisat...