Spy fotky BMW 3 (G20): Nová generace testuje v okolí Mnichova. Jaké motory nabídne?
BMW řady 3 je i v době rostoucí popularity SUV zůstává klíčovým zástupcem portfolia německé značky, když je dokonce jejím vůbec nejprodávanějším modelem. Automobilka už pečlivě ladí novou generaci 3-Series, jejíž testování jako již tradičně probíhá i v okolí domovského Mnichova. A právě na dálnici kousek od centrály BMW jsme jeden z prototypů potkali.
Jestliže obvykle automobilky své prototypy pečlivě ukrývají před zrakem veřejnosti a jejich řidiči často ujíždějí před někým, kdo je fotografuje, v tomto případě tomu bylo jinak. Testovací jezdec se nechal fotit, jakoby se nechumelilo. Možná je to i tím, že premiéra nové trojky se už blíží, dojde k ní ještě během letošního roku, a tak již BMW začíná poutat pozornost na tuto novinku.
A nebo to mohlo být i kvůli tomu, že karoserie prototypu zůstává pečlivě zakrytá, a tak z tvarů nejde moc vidět. Žádnou revoluci však nečekejte, dojde jen k evoluci tvarů, které zdůrazní sportovní charakter auta.
Větší změny můžeme čekat pod kapotou, nabízené motory budou přizpůsobené nadcházející emisní normě Euro 6c, což bude znamenat zástavbu filtru pevných částic také u zážehových motorů. Až na i3 jej do budoucna využijí všechna BMW s benzinovým motorem.
Uniklý seznam nabízených motorizací pak už naznačil, z jakých verzí bude možné vybírat. Benzinovým základem bude tříválec 18i posílený na 110 kW, nad nímž bude stát čtyřválec 20i (150 kW), ekologická verze 20i Efficient Dynamics podladěná na 125 kW a model 30i se 195 kW. Před příchodem M3 bude zážehovým vrcholem šestiválcové M340i s 279 kW.
Turbodiesely zastoupí modely 16d (100 kW), 18d (120 kW), 20d (150 kW), 25d (175 kW) a vrcholný šestiválec M340d s až 250 kW. Přijdou i blíže nespecifikované plug-in hybridy, čtyřválcovou verzi s 90kWh elektromotorem a elektrickým dojezdem 80 kilometrů doplní slabší a levnější tříválcová, s 60kWh elektromotorem a dojezdem 50 km v elektrickém režimu.
Základní motory bude možné párovat se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou, pro dva nejsilnější zážehové i vznětové agregáty však bude vždy standardem automat. Silnější varianty (od 20d, respektive 20i nahoru) bude možné pořídit i s pohonem všech kol. M340i bude údajně výhradně čtyřkolkou, což by s ohledem na skvělé schopnosti stávající generace s pohonem zadních kol bylo poněkud zklamání.
Novou generaci BMW 3 sice uvidíme ještě letos, půjde však pouze o prezentaci sedanu (G20), který se navíc nezačne prodávat dříve než na začátku roku 2019. Kombík, tradičně nazvaný Touring, s interním kódem G21 bude následovat s několikaměsíčním odstupem.