Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: BMW 1 (F20-F23) – Nové fotografie

Diskuze (7)
BMW řady 1 si udrží pohon zadních kol. Pohon předních kol dostanou až nové karosářské verze v roce 2013.

Ještě letos se uskuteční premiéra BMW řady 1 v provedení modelového roku 2012. Nový kompaktní model s pohonem zadních kol se představí nejprve jako pětidveřový a třídveřový hatchback (kódová označení F20 a F21). Jejich technika bude odvozena od připravovaného sedanu řady 3 (F30), což znamená zachování pohonu zadních kol.

Nová generace má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3. Vnější rozměry se změní jen nepatrně a design karoserie také nebude žádnou revolucí. Při zachování charakteristických prvků řady 1 lze očekávat použití detailů z nejnovějších modelů značky, například kupé-roadsteru Z4 nebo sedanu řady 5.

Motory – nejprve známé čtyřválce, později nové tříválce

Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít nový přeplňovaný dvoulitr N20, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec N55 s twin-scroll turbem, ale je možné, že zůstane vyhrazen pouze kupé a kabrioletu.

BMW už ale pracuje na nové generaci motoru s interním označením N30. Jeho základní tříválcová verze 1,2 l/50 kW se nejspíš dostane jen do Mini, provedení 1,3 l/100 kW, 1,3 l/125 kW a 1,5 l/135 kW by ale měly obsadit místo pod kapotou 116i, 118i a 120i. Jak naznačují dřívější zprávy, tyto agregáty – zřejmě všechny se třemi válci v řadě – budou pohánět i novou generaci řady 3.

Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123d (150 kW, dvojité přeplňování twin-scroll) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).

Tříválce se chystají také pro dieselové Jedničky. Vyvíjený agregát N37 má tři válce v řadě přeplňované turbodmychadlem, z objemu 1,5 litru má dávat dle verze 81 nebo 92 kW. Tento motor zaujme roli základní vznětové verze namísto nejslabšího dvoulitru 116d.

Hatch, kupé a kabrio se zadním pohonem, GT s předním

Tří- a pětidveřový hatchback doplní v roce 2012 nové generace kupé řady 1 (F22) a kabrioletu (F23).

Pro další roky se již chystají nové karosářské verze řady 1, které již přinesou pohon předních kol. Jmenovitě se jedná o 1 Gran Turismo (F44) v roce 2013 – pětidveřový crossover, který bude delší než hatchback F20 a díky motoru před přední nápravou nabídne podstatně více vnitřního prostoru. Mnichovská automobilka chce s tímto modelem konkurovat Mercedesu třídy B.

Ve stejné době začne obměňovat své portfolio i Mini. Řada 1 ve verzích s pohonem předních kol s ním bude sdílet nejen motory, ale i platformu a nápravy. Kromě 1 Gran Turismo se na stejném konstrukčním základu vyvíjejí i typy F45 (1 touring) a F46 (1 City).

Kromě nových BMW s předním pohonem se dočkáme i řady 1 GT xDrive. Pohon všech kol převezeme z Mini Coutryman.

Diskuze (7)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 4. 2011 21:20
Re: To není vše.
:yes: Někomu to hold nedochází. Díky za info k Audi a MB, o tom se nepíše ;-)
7. 4. 2011 15:35
Re: To není vše.
Ten kdo si chce dopřát šestiválec BMW v naftě a nemuset přitom platit za 530d si musí pospíšit, od podzimu končí 525d jako podladěná verze 530 a nastupuje nová verze 2,0 biturbo.
Dtto v řadách nižších.
Avatar - Dinar
7. 4. 2011 14:04
Re: rozpaky
:-) Přesně tak, ten motor V10 mohl dostat evoluční prvky za mnohem méně, než co stála překopávka V8ky. Nemluvě o věcech, kterým se u atmo vyhneš jaksi z podstaty, jako je snaha o minimalizaci turboefektu, a vůbec předělávat cestovní motor na sportovní je vždycky zgruntu práce. K dokonalosti nové M5 s V10kou by stačilo vyměnit smg za novou dvojspojku a všichni by vrněli blahem. Takto se bmw samo o své vůli (jak to vidí mudrlanti) zříká svých vypiplaných klenotů. Nejhorší je, že pak tihle joudové u voleb zhusta volí strany mávající vlajkou eurosocialismu. ;-)

A k tomu MB a audi, info, které mám je od marketingu bmw, zatím byl na to vždycky spoleh.
Avatar - iudex
7. 4. 2011 13:48
Re: rozpaky
S tou poznámkou je to isté? Vieš niečo viac?
Inak rovnako M5ka zahodí špičkový a draho vyvinutý desaťvalec a nahradí ho V8 turbom, lebo si povedali, že nepotrebujú vrátiť investície do formulového motora a jedna generácia M5 s pár tisíc kusmi im nákladný vývoj V10 iste vrátila. >:-[] ;-\ :-(
Avatar - Dinar
7. 4. 2011 12:31
Re: rozpaky
Jistěže to nemá s Bruselem co dělat, automobilky, tady jmenovitě BMW, samy a s gustem odhazují léta šlechtěné šestiválce, které mají reálnou spotřebu pod úrovní svých turbených (výkonostně srovnatelných) tří nebo čtyřválců. Je to jasné a logické, prostě si řekli, dost bylo mnohoválců, tři musejí stačit. Logicky tím vycházejí poptávce trhu vstříc, zákazníci už ty jejich šestihrnky nechtějí. Nebo že by to bylo jinak? Že by EU se svou CO2 modlou?

Pozn. Žes ještě neslyšel o prakticky hotovém tříválci od mercedesu nebo nové generaci 1,2 turbo připravované pro příští A4ku je jen otázkou přístupu k informacím a faktu, že bmw bude prostě v reálu připraveno první.