Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: Dacia Logan Kombi

Libor Zezulka
Diskuze (46)
Již tak ohromný úspěch Loganu se Dacia pokusí znásobit novou karosářskou variantou, netrpělivě očekávaným kombi.

Sázka na automobil, který nabídne místo expresivního designu, luxusních položek výbavy a armády bezpečnostních systémů vnitřní prostor na úrovni vozů střední třídy, minimalistickou výbavu, velký zavazadlový prostor a relativně svižný a úsporný motor Renaultu vyšla. Sláva Loganu dokonce překonala hranice Asie a východní Evropy a automobil téměř zapomenuté rumunské značky se začal prodávat i na bohatých západoevropských trzích.

V České republice se v loňském roce prodalo velmi slušných 2545 loganů, což sice ve srovnání s fabií nebo octavií znamená slabý výsledek (například pouze za prosinec se prodalo více fábií než loganů za celý rok), ale v rámci nižší střední třídy, kam Sdružení automobilového průmyslu rumunský „zázrak“ zařadilo, se jedná o nejlepší výsledek. Ve své třídě se tedy Logan stal nejprodávanějším vozem.

Potenciál auta přitom není zdaleka vyčerpán. Motorovou paletu v roce 2006 obohatí úsporný vznětový motor 1.5 dCi, největší novinkou však bude představení druhé karosářské varianty. Nové kombi pečlivě zahalené krycí plachtou Dacia už testuje, jeho pravděpodobnou podobu ukazuje počítačová retuš.

Testy Dacie Logan na Auto.cz

Libor Zezulka
Diskuze (46)
18. 1. 2006 21:40
Re: ad Renault
Nepochopil jsem tu poslední větu... ty máš problém se zedníkama?
18. 1. 2006 21:03
GTI ZPRUBNUL LOGANa - repete
DACIA LOGAN 1,4 MPi, výbava Lauréate (240.900,-). Není to tak dávno, co jsme tu LOGANa dotáhli snad k 200 příspěvkům a četba toho by vydala na tři parádní horory.// Tak dobře, vlezu do Showroomu Renault, tančím na podlaze z níž by se dalo snídat a blížím se opatrně k oddělení DACIA. Pěknej pořez. Velké plochy, vysokej. Působí hodně, hodně jistě. Předek kazí jen nehezké logo DACIA - to bych uměl navrhout lépe i já. Obtančím ho a sjedu ten Lonesovský zadek se svislejma blinkrama. OK, no problem. Koukám do papírů - 9 barev. Každá krásná. Kola 15-185/60, hmm docela mu sedí. Tři výbavy, i ta nejlevnější je s pytlem. 199.900 královskejch korun, to tady má hodně lidí za měsíc. Cena dobrá. Cena výborná. I k průměrné mzdě. Ještě to obcházím - tohle je ten zatracovanej LOGAN? Tohle je malé auto? To tedy rozhodně ne. Tvary jsou usedlé, ale nikoliv bez možnosti poskytnout příjemný zážitek. Předek je vysloveně osobitý, pevný, s dobře padnoucíma mlhovkama. Trága se nekoná. Výborná kvalita laku, žádnej pomeranč. Přebírám klíček s dálkou, otevírám, sedím. Sedák bez výrazného vedení, opěradlo o poznání lepší. Mohu i nahoru a dolů. Volant je napevno, ale asi mě znali - během 10sekund sedím jak ve fotelu. Kaplička mě doslova přizemní - jo, to okoukali u BMW, ty seřízlé spodky okruží. Orámování budíků je v matném stříbře a tedy tohle je dotažené v rámci své třídy hodně daleko. Uprostřed mezi rychloměrem a otáčkoměrem je počítač - to chválím a digi ukazatel paliva a teploty s grafickým znázorněním. Vkusné, stylové, výborně čitelné, Jsem vším mile překvapen. Koukám na kulaté výdechy, středový panel, který už obdobné pocity nevyvolává, přesto - je strohý, trochu utopený dole, ale pasuje sem. Mezitím poslouchám výklad - převodovka z Meganu, Motor s Clia..., no, uvidím. Vystoupím ještě, koukám na zadní, místa habaděj, aby ne - rozvor snad větší než Octavia... Před nasednutím ještě z boku mrknu a líbí se mi malé přesahy karoserie.// Navléknu pas, netáhne. Startuji. Motor na volnoběh v normálu, registruji, ale mohu i šeptat. Spojka má sametový odpor, to je příjemné, řadím jedna a jedu. Sázím jedna až pět - jako kdybych ho vodil každý den, rychlosti nehledám. Motor je poměrně pružný, nijak moc hlučný. Po pár kilometrech jedu po okreskách 110 - 120 a pocitově mi připadá, že jedu 80. Moc příjemná jízda. Podvozek hezky přitvrdlý - jen mírně se naklání v zatáčkách, neodskakuje, jsem hodně překvapen. Čekal jsem rozpačitý dojem a teď jedu úplně spokojen. Ohlašuji spolujezdci, že půjdu na brzdu - nástup rychlý, zpomalení znatelné, brzda jak má být... Vracím se, parkuji a přemýšlím - designově žádný guru ale tak nějak sympatickej, takovej kamarád. Kaplička a přístroje s matným stříbrným rámečkem, to mě teda vzalo hodně (dodává se u nejvyšší výbavy) je radost se na ni koukat. Kupodivu mi nevadila absence seřízení volantu, neboť ergonomie je tedy zvládnutá perfektně. Brzdy bez připomínek, spojka super, výhled bez kazu. Za jízdy žádné vrzání (plasty jsou tvrdé, jistě). A pak ta šíře vpředu... špica.// LOGAN je auťák, co si na nic nehraje, jen naplní očekávání těch, co chtěj kufr a jiné auto než Fabiu. Tohle je podle mě ta správná evropská odpověď na záplavu korejskejch konkurentů. Je to podařené auto. Hodně podařené. Za 199.900,-... :yes:
18. 1. 2006 20:55
Re: Bijte mě, svažte mě, mučte mě,
Souhlas. :yes: