Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Dvanáctiválcové Audi Q7 bude spalovat naftu

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Pod kapotou bude vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l (368 kW, 1000 Nm). Ten z obřího SUV dělá vůz s parametry supersportu. Stovku zvládne Q7 za 5,5 s a maximum je elektronicky omezeno na 250 km/h.

Audi jej avizovalo už loni, letos v Detroitu jej ještě jednou připomnělo, ale v Ženevě patřila pozornost jinému supervýkonnému TDI: 4,2 V8 (240 kW). Ve Frankfurtu bude bavorská automobilka první dvanáctiválcové TDI prezentovat v definitivním sériovém provedení.

Z předchozích oficiálních zpráv výrobce týkajících se studií Q7 V12 TDI pocházejí následující fakta. Novinka je po konstrukční stránce integrována do modulárního systému stavby koncernových motorů v rámci VW Group. Podobně jako další vidlicové šesti, osmi a desetiválce použité u Audi, má také nový dvanáctiválec rozteč válců 90 mm, ale místo V svírajícího úhel 90° je použito kompaktnější řešení s 60°, které má optimální vlastnosti i z hlediska vyvážení setrvačných sil a momentů. Zdvih 91,4 mm a vrtání 83 mm, to jsou známé parametry moderního šestiválce 3.0 TDI a stejná čísla jsou nyní i ve specifikaci motoru V12 TDI o zdvihovém objemu 5934 cm3. S délkou pouze 684 mm je tento V12 velmi kompaktní a pouze o 166 mm delší než motor V8 TDI.

Použitý systém vstřikování common-rail je v současnosti špičkové řešení s maximálními vstřikovacími tlaky 2000 bar (200 MPa), piezovstřikovači s osmiotvorovými tryskami a dvěma řídícími jednotkami vzájemně spolupracujícími na bázi master-slave. Přeplňování obstarávají turbodmychadla, která dávají plnící tlak až 2,5 bar. Dvanáctiválec bude údajně schopen již nyní plnit emisní normu Euro 5 i bez zachycovače NOx.

Nejvýkonnější turbodiesel současné světové produkce dosahuje výkonu 368 kW (při nespecifikovaných otáčkách) a točivého momentu 1000 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Audi Q7 s touto výbavou dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,5 s a nejvyšší rychlost je pochopitelně elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba superdieselu s nově dimenzovanou šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic má činit podle údajů výrobce 11,9 l/100 km.

Ondřej Láník
Diskuze (27)
24. 7. 2007 17:00
nerealna spotreba
No tak ta spotreba je pekna, to uz je skoro perpetum-mobile ne????
24. 7. 2007 15:22
To bude
500koniku u dieselu,to uz je neco.Jen se obavam,aby to pri poradnem seslapnuti plynoveho pedalu nevypadalo za touto Q7kou jako za 10ti trabanty(jenze v cernem). ;-)