Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Ferrari F70 – Nástupce Enza

David Bureš
Diskuze (15)
Chystaný maranellský supersport uvidí vybraní potenciální klienti ještě během letošního roku.

Není žádným tajemstvím, že automobilka Ferrari chystá nástupce supersportu Enzo. Na silnice už vyjela první testovací mula, tedy prototyp, který pod podivnou karoserií ukrývá techniku nového vozu. Oficiální výstavní premiéra tohoto vzpínajícího se hřebce proběhne během příštího roku.

Nové Ferrari se pravděpodobně bude jmenovat F70, čímž by navázalo na své předchůdce, modely F40, F50 a Enzo (kterému se někdy říká F60).

O pohon auta se postará 6,2litrový vidlicový dvanáctiválec, známý z modelů F12berlinetta a FF. Výkon F70 by se však měl pohybovat okolo hodnoty 588 kW (800 k). F12berlinetta se oproti tomu chlubí výkonem 544 kW (740 k), FF je výrazně slabší, nabízí „jen“ 485 kW (660 k).

F70 navíc bude disponovat systémem KERS. Ten ke krátkodobému zvýšení výkonu použije setrvačník, do kterého bude ukládána energie během brzdění auta. Tento systém poskytne dalších 88 kW (120 k). KERS má umožnit nejen krátkodobé zvýšení výkonu, ale i samotnou jízdu jen na elektřinu. Možnosti systému už v minulosti naznačil koncept 599 HY-KERS.

Tato síla F70 umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba 2,5 sekundy, maximální rychlost by mohla překonat hranici 400 km/h. Tato čísla dokazují, že se toto Ferrari bude jistě ucházet o titul krále supersportů.

V konstrukci budou vedle hliníku hojně použita uhlíková vlákna. Kombinace lehkých materiálů má pomoci srazit pohotovostní hmotnost k hodnotě 1.150 kg. Zhruba tolik váží Ferrari FXX, určené výhradně pro závodní okruhy.

Testovací mula používá mnoho komponentů ze současných modelů značky, a tak zatím můžeme pouze spekulovat, jak bude výsledný automobil vypadat. Prototyp naznačuje alespoň plochou příď, také je mnohem širší než 458 Italia.

Automobil bude potencionálním klientům představen ještě během letošního roku, veřejnost se Ferrari F70 zřejmě prvně dočká na ženevském autosalonu 2013.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - Astene
12. 5. 2012 19:15
A Porsche 918 váží...
Jestli mám mít tohle 1150kg i s KERS, tak teoreticky Porsche 918 se může jít se svými 1700kg zahrabat. Nebo by ho měli výrazně zlevnit... :-)
11. 5. 2012 16:34
Re: hehe
a hlavnym marketingovym lakadlom budu odnimatelne nudzove sedacky do tretieho radu >:D a priplatkova zlata folia na okna spolu s tzv. "chrome packet-om", kde radiaca paka bude mat chromovanu hlavicu v tvare lebky :yes: :yes: :yes:
11. 5. 2012 16:29
Re: hehe
presne tak >:D ty a J4K ste nepochopili, ze si len robim srandu z toho mohutneho maskovania a z klientely (hlavne v ropnych krajinach), kde z takychto aut robia nechutne gyce... ale paci sa mi s akou serioznostou mi J4K vysvetlil umiestnenie batozinoveho priestoru na aute s motorom v strede >:D a ty si mu to este opalcoval v style "dobre vravis, kamo". musite byt velmi jednoduchi ludia, ked si myslite, ze ja vazne predpokladam na novom supersporte od ferrari nejaky velky kufor a este k tomu vzadu, ked je jasne aj z popisov na nete a aj z tychto fotiek, ze tam bude motor... ach... no nic idem ja zase. ste sefovia obaja a bez vas by som sa uz domnieval, ze ide o ferrari minivan :-!
Avatar - beibej
11. 5. 2012 15:18
Re: Všetko super ... Ale
288 GTO taky ideově vycházela z 308 a jak to dopadlo. Tak i kdyby tak co. Škoda, že jméno GTO už vyplácali na 599 scuderia.
11. 5. 2012 14:29
Re: Všetko super ... Ale
F40 je legenda. A nevíš, třeba bude nová F70 taky legenda.