Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Honda Civic 9G - Ve stopách osmé generace

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Po mulách, které měly ještě karoserii osmé generace, vyráží na testovací trasy i první prototypy nového Civiku. Teď už jsou ve svých karoseriích, ovšem pro změnu s těžkou kamufláží.

Honda Civic vždy vyčnívala nad ostatní konkurenci v nižší střední třídě především po technické stránce. Teprve posledních 5 let se vydala extrémní designovou cestou, která jí zaručuje nesmrtelnost. Ani po letech si ji totiž s ničím nespletete...

Čas ale pádí velmi rychle, a tak po faceliftu v minulém roce je už nejvyšší čas na přípravu nového modelu. První technické zkoušky již běží, v italských Alpách byly na jaře prověřovány brzdy. Před objektivem špionážních fotografů se v květnu objevil nový Civic, oděný do karoserie aktuální generace.

Technických informací zatím není mnoho k dispozici. Vzhledem k tomu, že se ve vývoji podařilo integrovat nový Civic do staré karoserie, lze předpokládat, že změny rozměrů nebudou příliš odlišné.

Nové fotografie ukazují již karoserii deváté generace, kterou ve vývojových dílnách opatřili důkladnou povrchovou kamufláží. Některé detaily i celkové proporce už přesto naznačují, že designově půjde o evoluci předchozího provedení, což není v historii této modelové řady příliš obvyklý postup.

Místo kosočtvercových klik se na Civiku objeví jednodušší tvar, kliky druhého páru dveří ale zůstávají ukryty v rámu dveří. Příď by se mohla přiblížit designem Accordu, opakovat se bude minimálně tvar světlometů v okolí masky. Vzadu se objemný prosklený prostor dočká také úprav. My zatím sázíme na určité designové umravnění výstředního vzhledu 8G.

Tlak na snižování emisí a kombinované spotřeby i relativně unikátní spojení ručního řazení a hybridního pohonu v menším CR-Z zřejmě podobný druh hnacího ústrojí přivede i pod kapoty devátého Civiku v pořadí.

Na trh by měl nový Civic přijít na jaře 2012, premiéra by se mohla odehrát na některém velkém autosalonu během příštího roku.

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Avatar - theolli
28. 7. 2010 22:26
Re: 8G EVO
Já se v tom svezl a můžu ti říct byl jsem z toho paf,taky se mi moc nelibil ale když do toho sedneš,ta řadička,super motor,výbava včetně tempomatu,a k tomu připočítáš místo kterýho má jak MPV s rovnou podlahou tak se člověk zamiluje a nic jinýho nechce. ;-)
Jediný co mě sere že udělali z tvrdého plastu přístrojovku,to je docela blbý i když říkají že to nevrže ale vidím to jako negativum a dost veliký,nechápu,do 6G dají krásný měkčený a do 7G takový hnus,
Avatar - Emel
28. 7. 2010 20:35
Re: 8G EVO
Škoda, že 7G je pro mě takové neslané nemastné auto...
Avatar - Emel
28. 7. 2010 20:23
Re: CR-Z...
Hezká, to možná ano... ale maximální rychlost 200, stovka za 10 a cena 600k? S motorem z Type-R bych si to uměl představit, ale takhle nemám zájem.
Avatar - white label
28. 7. 2010 18:16
Re: 8G EVO
No a nic..., jen se mi to připadá tak nějak "tuzingově"...
Já bych tam právě neočekával a ani nechtěl dva výfuky, ale jen jeden, to je další tuzingový nešvar, cpát na běžně výkonné čtyřválce dva výfuky po stranách (které ještě nedávno nedávalo třeba BMW ani na šestiválce, ale až od V8).
Mohl tam být je jeden (uprostřed, nebo na straně), klidně i takový trojúhelník jaký tam je, ale skutečný až do úplného konce...
S tuningovým víčkem nádrže s tebou souhlasím... ;-)
Avatar - white label
28. 7. 2010 18:07
Re: 8G EVO
Já řeším srovnání auta podle třídy a karoserie, motorizace jsou proti tomu naprosto druhořadé a záleží na konkrétním výrobci co všechno je schopen nabídnout a nabídne. Já bych si zase dneska motor s objemem dva litry a méně bez turba nikdy nekoupil, především k vůli krouťáku a rozsahu opravdu použitelných otáček směrem dolů. Pokud řešíš spotřebu, výkon a objem pro povinné ručení, pak je tu 1,4 TSI (160/170/180PS), příp 1,8 TSI.