Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Maserati Quattroporte dostane 4x4

Diskuze (108)
Nová generace čtyřdveřového Maserati využije techniku Ferrari FF.

Maserati pracuje na nové generaci Quattroporte, v pořadí už šesté. Špionážní fotografové zachytili jeden z prototypů na severu Evropy, kde se testuje jedna z důležitých novinek – pohon všech kol!

Budoucí Quattroporte se zatím maskuje, aby vypadalo jako to stávající. Podle neoficiálních zdrojů by ale novinka měla mít zcela novou techniku. Platforma bude ve velké míře využívat hliník a bude uzpůsobena pro pohon všech kol. Zvažuje se prý i možnost hybridního pohonu.

Technika 4x4 má být odvozena z Ferrari FF. Přední a zadní kola tedy nedostanou přímé mechanické spojení – pohon zadní nápravy obstará jako dosud systém transaxle s převodovkou u zadního diferenciálu, přední kola budou poháněna přímo od motoru přes dvojici vícelamelových spojek. Tedy za předpokladu, že Maserati patentovaný systém 4RM (Ruote Motrici) zásadněji nepřepracuje.

Výhodou tohoto systému je rychlejší přenos točivého momentu na přední kola a nízká hmotnost – dle Ferrari o 50 % nižší než u konvenčních řešení.

Pohon všech kol se stane jedním z prvků, který pomůže Maserati zvýšit prodeje. Italská automobilka pro příští generaci plánuje zvýšení roční produkce ze současných 5000 na 10 až 20 tisíc kusů. Motory V8 se budou i nadále vyvíjet a vyrábět ve spolupráci s Ferrari, ohledně případného nasazení turbodieselu zatím nemáme žádné informace.

Termín uvedení do prodeje je podle aktuálních informací druhá polovina roku 2013. V té době současný model oslaví 10 let na trhu.

Diskuze (108)
Avatar - Jurrisek
4. 5. 2012 10:09
Re: Těším se
To mi strašně připomíná léta na základní škole v 5té třídě: co má tvůj tata za auto? "máme formana" ---haha my máme hyundai ponny a tata si stím furt hraje a už jsem stím jeli aj 220(koncový údaj na tachometru) >:D
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2012 01:34
Re: Quattro
S tím že v roce 2020 cca "dojdeme" k vozům typu audi A2 bych asi SOUHLASila - nebylo by to (zdaleka) poprvé, kdy zajímavý výrobek/nápad jen (moc) "předběhl" svou dobu a .... (zlaté SATELITní telefony - pokrytí pozemních se jim dodnes NEvyrovná.. :-|
O tom že twin-scroll turbo NEmusí být "to pravé" jste se tu (před časem) již zmiňoval. Přiznávám že podobné "info" jsem zatím jinde/odjinud NEslyšela. CO za tím je? Poruchovost, nebo i nějaké další důvody?
PS: Tou "nádhernou" 1.8 myslíte TSi? (tohle je trochu kategorie "mimo můj záběr" ;-)
27. 3. 2012 15:48
Re: Quattro
Určitě si za to nezaslouží pochvalu, ale chtějí růst, tak tenhle koncept opustili. Ukázalo se, že si lidé za tyhle vlastnosti nejsou ochotni připlatit. Místo na průkopnictví vsadili na úspěch. Přitom stačilo A2 uvést o pár let později a měla by podle mne úspěch větší. A možná poupravit marketing, nevím, v tom ti budu věřit, protože jsem A2 úplně minul.

Smutné na tom je, že tolik lidí dodnes nechápe a tomu autu se posmívá. Možná, že v roce 2020 dojdeme tam, kde A2 už byla. Obrazně řečeno.

Hydraulika to má jednodušší v tom, že může snadno existovat jako příplatková výbava. Audi si také nejednu technologii podrželo, byť nebyla v době uvedení dokonalá. Právě mi naopak přijdou, že jsou to pěkně tvrdé hlavy, které se snaží dokázat, že mají pravdu a jejich způsob je ten správný. Prostě u A2 usoudili, že jde o příliš drahý špás.

Vem si twin-scroll turba. Co jsem četl nějaké jejich publikace z minulého roku o motorových technologiích, tak dělají hodně pro to, aby se právě twin-scrollu vyhnuli. A pokrok, který dělají v oblasti účinnosti pod velkou zátěží, odstranění nutnosti chlazení výfukových plynů použitím bohaté směsi atd. Ta nová 1.8, co šla koncem minulého roku na trh, je opravdu nádherná.
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2012 02:08
Re: Quattro
..to ale audi stačilo HODNĚ "málo" ;-)
(to by Citroën už asi dáááávno NEměl nabízet modely s hydraulikou atp.. :-)
PS: Myslím že audi A2 byl "dobrý nápad", který (kupodivu) ne"zabily" technické "nedostatečnosti" jako spíš (velmi) špatný marketing (a marketingové vlivy při "finalizaci" modelu a jeho výbav... si alespoň myslím já
Avatar - Hammunasakra
27. 3. 2012 02:05
Re: Quattro
Ale já auta moc NEměním (teď jen čekám jestli se Bristol "navrátí"/tedy jak se bude nový model jmenovat.. :-)
PS: Ferrari FF má pohon všech kol (skoro) PŘESNĚ takový jak o něm mluvím já = pro normální jízdu ho NENí třeba (je spíš MÍNUSem - to že VŠECHNY sportovní a LUXUSnější vozy jsou ZADOkolky prostě NENí "náhoda"!!!). 4kolka typu FF přece NEní stavěna pro majitele horské boudy (tam bude asi opravdu lepší i ta Panda nebo nějaké Suzuki 4x4), ale je to vskutku "klasické" GTO - které je VELMI (až NEčekaně) "praktické" - neb má VELKÝ zavazadlový prostor (rádoby)vtipy o kreditních kartách majitelů Ferrari, to je BUBOST jak hrom, ten "trochu větší" prostor se prostě "hodí".
No a "jak" je myšlen pohon všech kol ve FF to si můžete přečíst (asi) v nějakém propagačním materiálu nebo článku - neb běžný majitel FF reálně schopnost záběru všech kol asi využije jen "výjímečně"/okrajově..
.. a tím NEmyslím že jde o "vůz do garáže"! Ferrari FF je dle mne IDEÁLní auto na "brouzdání" napříč Evropou (a jistě i jinými kontinenty, třeba severní Amerikou jisto JISTĚ) "od ledna do prosince" :yes: ;-)