Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz S (W222) – Opět technicky na výši

Diskuze (2)
Od nové generace Mercedesu třídy S nás dělí ještě dva roky. Ve Stuttgartu proto probíhá intenzivní testování.

V pořadí šestá S-Klasse se připravuje pro modelový rok 2013 a po Stuttgartu se už prohání testovací prototypy, které pod maskovacími prvky ukrývají karoserii nové generace. Řada W222 by měla převzít některá stylistická řešení ze studie F700, která se představila na frankfurtském autosalonu v roce 2007.

Pod černou fólií lze tušit, že designéři se v mnohém inspirovali u CLS. Majestátní proporce zase víc připomínají velké kupé třídy CL než aktuální provedení třídy S (W221). Mercedes zřejmě přikročí ke zvětšení karoserie, aby připravil nové Audi A8 o titul největší limuzíny mezi prémiovými značkami.

Nabídka motorů naváže na aktuální provedení. Atmosférické osmiválce již nyní nahradily přeplňované agregáty M278 (4,7 litru pro S 500) a M157 (5,5 litru pro S 63 AMG) , šestiválce postupně přejdou na varianty nové generace M276.

Vznětové osmiválce už z nabídky v tichosti zmizely, objevil se naopak čtyřválec S 250 CDI. Na bázi této motorizace vznikne S 300 Hybrid, který doplní zážehový S 400 Hybrid s šestiválcovým třílitrem.

Chloubou zelených technologií se stane S 500 Plug-in Hybrid. Očekává se akcelerace z 0 na 100 km/h pod 6,0 s. Kombinovaná spotřeba by se přitom měla pohybovat kolem 3 l/100 km – za touto hodnotou však stojí, stejně jako u chystaného Volva V60 Plug-in hybrid, trik využívající možností platné normy. Hybrid s bateriemi dobíjenými z rozvodné sítě totiž část měřeného cyklu absolvuje v čistě elektrickém režimu.

Osud dvanáctiválců S 600 a S 65 AMG zatím není jasný. Ve hře je i varianta, že by konfigurace V12 přestala být pro třídu S nabízena.

Mercedes-Benz nabídne v modelu W222 všechny aktuálně vyráběné elektronické systémy a k nim přidá několik inovací. K nim se zařadí podvozek Magic Body Control – proaktivní systém, který pomocí dvojice kamer vyhodnocuje stav vozovky před autem a charakteristiku tlumení nerovností proto předem upraví tak, aby se minimalizovaly vertikální pohyby karoserie.

Diskuze (2)
16. 6. 2011 23:02
Třída S bez nabídky motoru V12???
To by byl konec. V12 je jedna z důležitých věcí, které auto dělají tím co je. Měl jsem možnost se vozit a řídit Mercedesem S600 w221 a s S500 se to nedá srovnávat. Stejně tak pochybuju že by si mercedel nechal vzít prvenství nejvýkonnější produkční limuzína na světě u S65 AMG.