Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Mercedes-Benz F700 – ultramoderna ze Stuttgartu

Ondřej Láník Ondřej Láník 12. 9. 2007 • 02:17
53
64
Zobrazit náhledy (53)
Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE
Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny...

Nejstarší automobilka světa je jedním z několika málo vystavovatelů, kteří si mohou dovolit investovat do plně funkčního a technicky velmi náročného prototypu, aniž by se jednalo o model, který se za pár měsíců dostane do výroby. Mercedes-Benz F700 je dalším pokračovatelem studií automobilů budoucnosti, které ve Stuttgartu zkonstruovali.

Design

Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny. Nekonvenční tvary jakoby vypadly ze šuplíku italského excentrika Franca Sbarra, ale tisková zpráva Mercedesu přiřkla autorství designérskému týmu z kalifornského design-centra v Irvine. Plynoucí tvary pětimetrové limuzíny jsou dnes běžné, ale způsob, jakým plyne F700 ten tu ještě nebyl.

Inspirace byla nalezena v přírodě, designéři zaštítili vzhled vodním idiomem „Aqua Dynamic“. Absolutní přednost v navrhování tohoto vozu dostali cestující. Automobil s vnějšími rozměry (5180 x 1960 x 1438 mm) menšími než současná prodloužená třída S, má rozvor 3450 mm, který je o 285 mm delší než stejná míra u současné vlajkové lodi značky. Na luxusní třídu extrémně zkrácená příď ukrývá jen objemově nevelký čtyřválec 1,8 l. Jeho význam, je však jak pro značku, tak pro automobilový svět velký.

Hypotetický nástupce třídy S je posazen na kola o průměru 21 palců, kolem nichž jsou v blatnících výrazné lemy používané v designu Mercedesů již dnes. Zadní výřez v blatníku má polykarbonátové překrytí, takže stylisticky se nic nemění, ale aerodynamika obtékání karoserie tak byla optimalizována.

Interiér

Prostornost interiéru není jen věcí skutečně extrémních rozměrů, ale také psychologickou otázkou. Velkou roli ve vnímání prostoru hraje světlo, a proto jsou ve střeše dva trojúhelníkové průhledy, rozdělené anténou ve tvaru ploutve.

Komfort řidiče a posádky automobilu patří léta k vývojovým prioritám konstrukce vozů Mercedes-Benz a s tím byl navrhován i interiér studie F700. Konvenční uspořádání sedadel současných limuzín bylo opuštěno ve prospěch variability preferovaného místa cestujícího na pravém zadním sedadle. To lze přemístit tak, že cestující sedí proti směru jízdy a při neobsazeném pravém předním místě lze vytvořit mimořádně velký prostor pro velmi důležitého pasažéra.

Active PRE-SCAN - podvozek s šestým smyslem

Systémy jako Active Body Control nebo adaptivní tlumiče už dnes běžně nacházíme ve třídě luxusních Mercedesů a tak i v tomto směru bylo třeba hledat ještě vyspělejší techniku pro komfort a aktivní bezpečnost posádky. Mercedes-Benz F700 je vybaven podvozkovým systémem Active PRE-SCAN, který detekuje povrch vozovky před vozidlem pomocí laserového scanneru a volí optimální strategii pro utlumení příchozího impulsu. Aktuátory systému Active Body Control pak jsou schopny upravit charakteristiky odpružení a tlumení v reálném čase, ještě než k přejezdu nerovnosti dojde.

Mercedes-Benz 1.8 DiesOtto

Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce.

Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je dvoustupňově přeplňovaný turbodmychadly, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod (časování a zdvih), hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Motor samotný má výkon 175 kW, elektromotor pak další 15 kW a maximum točivého momentu hnacího ústrojí je 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že F700 s takovým motorem má kombinovanou spotřebu 5,3 l benzinu na 100 km jízdy. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 7,5 s.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Související články

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
12. 9. 2007 18:13
Re: vision A
>:D >:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
12. 9. 2007 18:12
Re: mazec
:-) ;-)
Avatar - VDC
12. 9. 2007 16:22
Maybach
Takhle mel vypadat Maybach - naprosto neotrele, novatorske a pritom s odkazem na klasiku. K tomu samozrejme perfektni technika a materialy a bylo by na uspech zadelano. Jenze auto s vizazi minuly S-Klasse si za 12M moc lidi nekupuje - to jdou radsi k RR...
12. 9. 2007 16:00
No tohle...
Upřímně bych rád slyšel, co na tohle říká důchodce Bruno Sacco, který stál za designem MB asi 40 let. Imho i když je to jako celek úžasné a kvalita plus prachy z toho doslova kapou, znervózňuje mě ten vpád nemercedesovských myšlenek, kde se jakoby přetahuje Itálie s Amerikou. Přiznám se, že mi kvůli tomu není jasná identita tohohle auta. Ale jinak je to celé přírodní úkaz a fór nepochybně spočívá v tom, že si na to člověk NEMÁ zvyknout.
Avatar - Johny.Rico
12. 9. 2007 15:27
Jsem jediný komu tady uniká smysl tohoto???
Nic moc. :no: Nepotřeba dalšího komentáře. :-!
Články odjinud