Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové Audi A8 jako nejdražší Mitsubishi na světě

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Stárnoucí vlajková loď značky Audi si navzdory pohonu všech kol dokázala před svými německými konkurenty uhájit pozici nejlehčí pětimetrové limuzíny. To vše díky hliníkové karoserii. Stejnou strategii má ctít Audi i v příští generaci.

Velkou premiérou, která Audi v nejbližší době čeká, je nové Audi A8. Očekává se, že nástupce bude stát na modulární platformě, kterou automobilka poprvé použila v řadě A4/A5. Množství hliníkových a hořčíkových slitin by mělo udržet hmotnost obrovského sedanu na současných hodnotách. Očekávané úspory paliva tak zůstanou zejména na inovovaných motorech a nových převodovkách.

Nové snímky ukazují vývojový prototyp maskovaný jako velké Mitsubishi. Zpod maskovacích folií jsou zřejmé klasické nekonfliktní linky, které z nové A8 asi udělají nejvíce konzervativní luxusní sedan na trhu. Přinejmenším po designové stránce.

Čtyři kruhy zůstanou u základního šestiválce 2,8 V6, standardním vrcholem bude opět osmiválec 4,2 V8 FSI, ale navzdory všem chystaným emisním předpisům možná příjde i klasický motor V12 z řady Q7, do kterého se ovšem tankuje nafta. Extravagantní uspořádání W12 pravděpodobně zmizí z nabídky kvůli vysoké spotřebě a neúměrně vysokým nákladům. Když přece jen zůstane, tak v provedení se zvětšeným objemem na 6,3 l (368 kW, 550 Nm). Jeho osud určí zájem na ruském, čínském a americkém trhu a také poptávka na blízkovýchodních trzích. Jistý je nový šestiválec 3.0 TFSI přeplňovaný kompresorem, až do roku 2012 se bude údajně čekat na vidlicový osmiválec 5,0 TFSI pro S8.

Základní verze budou mít možná poháněnou jen přední nápravu, ale nové quattro by se mělo dočkat aktivního přerozdělování točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo. Novinkou bude osmistupňová automatická převodovka, kterou donedávna nabízel jen Lexus, ale nyní ji má i BMW.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
29. 8. 2009 23:59
Až bude te mít 2,3 MEGA na auto tak se na to budete dívat j
1. stačí 2,3 protože až na to budete mít / a nebudete politici , budete kupovat za svoje/ tak usmlouváte 25%.
2.Až budete kupovat za svoje budete chtít luxus a A8 je LUXUS a pohodlí a prostě paráda ... no je to prostě super schovat se za design A6 A4 a mít úplně jiné auto. Pro toho kdo není magor a nepotebuje se ukazovat je politika AUDI super. Jo můžete si koupit Q7 4.2, ale co stím :-) každý ví kde právě jste.

( asi je to blbost každý pozná A8 , ale mě by se to líbilo schovat luxus za design "levných aut")¨
čau
Avatar - CIZEK
28. 8. 2009 20:54
Re: Premiéra
No četl jsem že se má představit na podzim tohohle roku.Uvidíme. >:-[]
Avatar - gld
28. 8. 2009 11:21
Re: Ježišmarjá
tiež sa toho obávam

najviac vzrúša poskytuje kamufláž v štýle mitsubishi >:D
Avatar - gld
28. 8. 2009 11:19
Re: VW
zapracuje na vizualite..hm, či je to ten správny krok..audiny už dlhšiu dobu vyzerajú ako štangle salámu, odlišné iba dĺžkou. Nová osmička bohužiaľ zrejme nebude výnimkou ;-\
26. 8. 2009 14:00
Re: VW
Tím si projde každá značka, která zapracuje na své vizualitě. Vzpomeňme na velkou příbuznost BMW E36, 46 a E39.