Spy Photos: Nové BMW řady 5 a navíc další konkurent Mercedesu CLS
BMW řady 5 (E60) aktuálně drží vedení v počtu vyrobených kusů nad svým odvěkým rivalem. Zatímco Mercedes-Benz vyrobil za prvních 10 měsíců letošního roku 162.383 automobilů třídy E, BMW je na tom o poznání lépe se 197.363 vozy. Oba vozy jsou ve druhé polovině modelového cyklu a do nahrazení novou generací je už zřejmě nepotká zásadnější proměna. Audi se svým A6 a derivátem allroad zdánlivě výpalilo oběma konkurentům rybník. Do října totiž vyrobilo 209.081 automobilů, což je meziročně o 12 tisíc ks více. Výhodou Audi je ale fakt, že současná generace A6 je ze všech tří konkurentů nejmladší.
Konstruktéři z Mnichova ale neponechávají nic náhodě. Příští generace řady 5 se tento týden neoficiálně představila v ulicích bavorské metropole a naši fotografové byli u toho. Šestá generace s kódovým označením F10 se oficiálně představí v roce 2010, tedy přibližně za 2 roky. Design, který je pod dohledem Adriana van Hooydonka, nástupce Chrise Bangla, bude o řád konzervativnější. Zatím není jasné, co z vyfotografovaného vozu je mula a co skutečná karoserie, ale kdyby zůstaly jen C-sloupky tak úzké jako u vozu na fotografii, měla by nová pětka o sportovní eleganci a optickou lehkost dozajista postaráno. Po technické stránce zdá se není moc kam růst, a tak vedle pohonu zadních kol je prakticky jistá alternativa XDrive, motory budou mít opět 4, 6 nebo 8 válců a poprvé by se měla v pětkové řadě objevit také osmistupňová převodovka ZF. Novinkou budou kamery ve zpětných zrcátkách, které by měly vylepšit přehled o dění za vozem a pomáhat spolu s Park Distance Control při bezpečném parkování.
Kombi 5 touring (F11) by se na trh mělo dostat v roce 2012.
Čtyřdveřová šestka?
Mít v nabídce klasické velké kupé nestačí. Přesvědčuje o tom Mercedes-Benz se svým CLS, kterých se letos do konce října vyrobilo 35.400 ks. BMW může být se 17 tisíc šestek spokojeno, ale stejně jde jen o větší polovinu prodeje přibližně ve stejné cenové kategorii. Útok se ale už chystá. Tak jako Audi se svým A7, bude chtít i BMW nabídnout sportovně orientovanou limuzinu, kterou by marketing firmy mohl zařadit mezi čtyřdveřová kupé (ukazuje jej počítačová skica). Očekává se, že technika tohoto vozu bude vycházet z nové generace řady 6, která by se měla představit ve stejném termínu jako čtyřdveřová varianta - v roce 2011.