Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové Porsche Cayenne - hybridní, naftové i osmiválcové

Ondřej Láník
Diskuze (5)
V létě 2010 se příznivci rychlých SUV dočkají. Druhá generace Cayenne je už v podstatě hotová.

Co přinese nového? Pracovalo se v prvé řadě na odstranění jisté vizuální bachratosti, se kterou se první generace v některých partiích potýká. Nový model bude subtilnější, silueta bude ladnější a méně zavalitá. Špičatější příď s více položenými a menšími světlomety dostane kratší převis, podobně jako záď. Na nejnovějších fotografiích je už dobře vidět definitivní obrys koncových svítilen. Nově budou dělené, jejich část zasahuje do zadního výklopného víka a jsou také nižší. Snížení se dočká zřejmě i celý automobil a to hlavně kvůli minimalizaci výšky těžiště, která má zásadní vliv na možnosti automobilu při jízdě v zatáčkách.

Druhá generace se bude stejně jako ta první spoléhat do značné míry na komponenty sdílené s příbuznou skupinou VW. Jde zejména o slabší šestiválcové motory, včetně turbodieselu, na jehož příchod se už nebude muset čekat dlouhé roky po premiéře nového Cayenne. Z Panamery do Cayenne zamíří modernizované osmiválce, ale důležitou novinkou by měla být trochu jiná motorizace.

Automobilka už avizovala, že v roce 2010 se na trh dostane Cayenne S Hybrid. Mezi jeho spalovacím motorem a osmistupňovou převodovkou bude trůnit elektromotor, který bude vykrývat špičky, ale také bude schopen automobil pohánět samostatně, bez běžícího spalovacího motoru, až do rychlosti 137 km/h.

Koncepce paralelního full-hybridu bude sdílena s Panamerou i s dalšími modely skupiny Volkswagen. Není proto divu, že šestiválec 3.0 TFSI (245 kW, 440 Nm mezi 2900 a 5500 min-1) s přímým vstřikováním, má svůj původ u Audi. Třífázový synchronní elektromotor bude čerpat energii z NiMH akumulátorové sady, umístěné v prohlubni pro náhradní kolo, aniž by omezovala zavazadlový prostor. Elektromotor je schopen elektřinou z akumulátorů samostatně pohánět Cayenne pouze na dráze o délce přibližně 2 km.

Písmeno S v názvu Cayenne S Hybrid značí, že jízdní výkony mají odpovídat osmiválcovému Cayenne S. Akcelerace hybridu z 0 na 100 km/h má trvat jen 6,8 s.

Hybridní soustava má být schopna pohánět vůz buď výhradně spalovacím motorem, výhradně elektromotorem nebo kombinací obou, a proto je třeba zajistit plynulé přechody mezi jednotlivými režimy. To má na starost tzv. elektronický Hybrid Manager.

Osmistupňová automatická převodovka má elektricky poháněné olejové čerpadlo, aby mohly měkké změny převodů probíhat i v elektrickém pracovním režimu. Zpřevodování je navrženo tak, že maximální rychlosti vůz dosahuje na šestý převodový stupeň, sedmý a osmý mají za úkol snižovat pracovní otáčky přeplňovaného motoru, což pomáhá snížení reálné spotřeby paliva. Nejvyšší stupeň tak například umožňuje jízdu na elektřinu rychlostí 137 km/h.

Porsche očekává dosažení kombinované spotřeby v evropském jízdním cyklu nižší než 9 l/100 km, konkrétní hodnoty ale zatím nejsou k dispozici.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Avatar - Dylan McKay
28. 9. 2009 10:22
Re: Cayenne
...zrovna tebe jsem chtěl ušetřit... ;-)
25. 9. 2009 08:07
Re: Cayenne
Vzhladom na provokacny obsah mojho prveho prispevku sa divim, ze sa neozvalo viac ludi... :*)
24. 9. 2009 22:05
Re: Cayenne
Blondinky a malé tátoše v gatiach?!
Avatar - kolmar
24. 9. 2009 15:59
Re: Cayenne
Ono ked s tym niekto hlta tisice km, chce komfort a vyssie tazisko tak preco nie?? preco S long a nie toto... to je prakticky jedno... Len skoda, ze niekedy sa na tom vyvazaju blondinky po mestach...

PS: na tazne jachtu a smer Chorvacko - takto by sa to malo najviac uzivat ;-)
24. 9. 2009 08:10
Cayenne
Vraj dobré auto, ale pre mňa to aj tak je a zostane nadmerná megalomanská obluda. Aspoň jedno plus, že rozmery a váha idú smetrom dole, za to :yes: .