Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: Opel Insignia se zmodernizuje po vzoru Astry

David Bureš
Diskuze (7)
Modernizovaný Opel střední třídy má na trh dorazit během příštího roku.

Špionážní fotografové opět zachytili během testování prototyp faceliftovaného Opelu Insignia. Německá automobilka vůz testuje i v extrémních podmínkách v americkém Údolí smrti.

Starší zprávy hovořily o tom, že modernizovaná Insignia dostane příď ve stylu Ampery a Zafiry, podle novějších informací ale k tomu nedojde. Předek auta nebude tak radikálně přepracován, očekávají se jen lehké úpravy masky chladiče nebo světel ve stylu letos faceliftované Astry. Vzadu by mohly stávající žárovky ustoupit moderní diodové technice.

V nabídce motorů se objeví nový turbodiesel o objemu 1,6 litru, který nahradí starší 1,7 CDTI. Nový agregát se objeví i v dalších modelech značky. Nová vznětová jednotka bude proti té současné úspornější a také patrně tišší, parametry zatím nejsou známé.

Vedle faceliftu běžných sedanů a kombi ST se chystá rovněž modernizace vrcholné verze OPC. Ta podle informací britského Autocaru dostane posilněnou přeplňovanou 2,8litrovou V6 na 400 koní (294 kW).

Automobil by mohl debutovat na jarním autosalonu v Ženevě. Prodej patrně začne v druhé polovině roku 2013.

David Bureš
Diskuze (7)
17. 12. 2012 13:34
Re: Problém
S hmotnostou suhlasim s malym priestorom nie - aspon pre pasazierov. Velkost kufru je mala v porovnani s vonkajsimi rozmermi - ale to je skor dosledok zbytocnych 10-15cm dlzky zadnej casti. Problemom moze byt design, ktory posobi "nevzdusne" a kazdy si to hned myli s naozaj malym priestorom. Ale miesta je tam dost. Este by som pridal, ze vznetove agregaty by mohli byt tichsie (najma na volnobeh) a nemuseli by mat az tak vyrazny "turbo-efekt".

Naopak velka vyhoda toho auta, voci konkurencii su velmi dobre jazdne vlastnosti, jazdny komfort (aspon v kombinacii s adaptivnym podvozkom) a pohodlnost. Je to auto stvorene na dlhe cesty, aj pre 4 osoby. Tiez ma vyborne sedadla (a netreba za ne obvzlast priplacat) a tyka sa to aj sedadiel vzadu.

Napr. voci takemu avensisu je to minimalne o pol triedy lepsie auto vo vsetkom (mozno okrem hlucnosti motora).
17. 12. 2012 10:42
Problém
Insignie není face, ale malý vnitřní prostor a vysoká hmotnost.
Pokud Opel zapracuje na těchto dvou nevýhodách, věřím, že Insignia bude ještě chvíli bodovat a připraví půdu nástupci.
Jinak má ode mně Opel palec za to, že obecně zabojoval, i za vrcholné motorizace - tedy za fakt, že se nevzdal jakési "plnoformátovosti". :yes:
17. 12. 2012 10:34
Opel se zmodernizuje...
...a já pořád, proč GM toho Opla netípne - je to pro ně tajný vývojový projekt, kde už na autech nedělaj lidi, ale auta se normálně dělají sama.
Self-modernizace je jen začátek, nebude trvat dlouho a Oply se budou i samy množit a výroba jako taková zanikne >:D
16. 12. 2012 21:48
Re: Opele opele
Nemyslel jsem hned nějaký velký obsah, ale myslím, že např. 2.0 CDTI je akorát. Není to žádné žihadlo, ale ani žádný slimák. Benzin tak 1.8 turbo, ale nižšímu obsahu u této kategorie opravdu nerozumím.
Avatar - sargis
16. 12. 2012 15:20
Re: Opele opele
No skoda ze nepresiel 2,9 V6 diesel...a nepotrva dlho a sestvalce v nepremiovej strednej vykapu po vzorci za kazdy ubraty valec dame turbo navyse... ;-\