Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Volkswagen Transporter/Multivan/Caravelle s přísnější tváří

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Klíčový produkt společnosti Volkswagen Nutzfahrzeuge dostane lehce modifikovanou příď.

I užitková auta stárnou, a když jde navíc o populární model Volkswagenu, který v západní Evropě plní roli firemního mikrobusu nebo rodinného minivanu vyráběného ve velkých sériích, je to už dobrý důvod pro alespoň dílčí omlazení designu. Hranaté utilitární tvary naštěstí nestárnou až tak rychle jako ty líbivě zakulacené, takže se proměna soustřeďuje vlastně jen na příď vozu.

Volkswagen T5 dostane nová přední světla, masku a nárazník, který by měl automobil působící na trhu od roku 2003 přiblížit současnému stylu nových osobních Volkswagenů. Jestli se facelift bude týkat všech provedení ale není jisté. Pravděpodobná je také modernizace motorové palety, která bude muset výhledově plnit emisní normu Euro 5.

Osobních verzí se prodává výrazně více než těch užitkových. Loni bylo v Hanoveru vyrobeno přes 123 tisíc Multivanů, Caravelle a Transporterů Kombi. Užitkových provedení vzniklo přes 90 tisíc kusů. Volkswagen T5 je nejdůležitějším výrobkem užitkové odnože VW. Levnějších a menších Caddy a Caddy Kombi se vyrábí méně (loni 82 tisíc Caddy a 77 tisíc Caddy Kombi).

Ondřej Láník
Diskuze (10)
16. 6. 2009 20:25
Re: Vymakaný
Absolvoval jsem jednu dovolenou s faceliftovanou T4 a vzpomínám v dobrém dodnes. Luxusní kožená křesla, snad 8 zónová klima, pohoda na palubě, v několika mžicích bylo v Caravelle parádní letiště na spaní, a překvapivě i papírově dost slabé 2.5TDI (snad někde kolem 60kW), s autem nevídaně dobře cloumalo :yes:
Avatar - gld
16. 6. 2009 18:16
Re: haha
ak si niekedy jazdil s takým autom tak ani nepípneš proti zrkadlám :-!
Avatar - Pierro
16. 6. 2009 11:24
Re: Vymakaný
souhlasím a to doslova... ;-) :yes:
Avatar - Dinar
16. 6. 2009 09:35
Vymakaný
to je přesně výraz, který na multivan pasuje. Jezdívám tím autem na různé cestovatelské akce vyžadující odvoz šesti chlapů a jejich zavazadel na jakoukoliv vzdálenost, a to svižně a v pohodlí a komfortu. Máme momentálně druhého multivana a přestože s tím prvním (předchozí typ) panovala naprostá spokojenost, podívali jsme se při výběru i ke konkurenci (MB, Opel, Renault), abychom se velmi rychle vrátili pokorně zpět k multivanu. Totiž jedině v tomto autě je vidět, že při jeho konstruování někdo přemýšlel nad prostorem, ovladači, odkládacími prostorami, nad tím, že v sedačkách bude sedět i někdo z výškou nad 170 cm atd. atp. Je to jediné auto, kde nejraději sedím, pololežím s nataženýma nohama, ve třetí řadě nechám sebou pohupovat a v dokonalém relaxu s plechovkou piva v ruce vychutnávám cestu. Ale ani řízení multivanu není nic protivného, perfektní ergonomie u řidiče, tdi se 170 koňmi jede tempomatových 140 kopec nekopec, náklad nenáklad, perfektní zadkový i zvukový komfort. Pro mě je v této kategorii Multivan jedničkou a jasnou volbou. :yes:
Avatar - pelikoš
16. 6. 2009 08:40
haha
ty zrcátka...aby se proti větru vůbec rozjel >:-[]