SsangYong postaví Rexton DKR na start Rallye Dakar 2019
Rallye Dakar 2019 má pro závodníky v automobilech připraveno do deseti etap rozdělených 5603 kilometrů a z toho maximálně 2961 kilometrů v rychlostních zkouškách. Poprvé v historii slavné dálkové soutěže jsou všechny etapy na území jediné země, kterou je Peru. Slavností start je 6. ledna a cíl bude 17 ledna v peruánské metropoli Limě.
SsangYong v Rallye Dakar 2018 reprezentoval závodní speciál inspirovaný SUV Tivoli, s nímž se tým jihokorejské automobilky stal druhým nejlepším nováčkem v cíli a v celkové pořadí dokončil náročnou soutěž na 32. místě.
SsangYong Rexton DKR, který byl vyvinut a postaven společností SsangYong Motorsport ve Španělsku, má navázat na úspěch svého předchůdce. Nový závodní speciál bude soutěžit ve třídě T1-3 (benzinová vozidla s pohonem dvou kol) a svému jmenovci v podobě sériového modelu Rexton se přibližuje prakticky jen vzhledem masky chladiče a světlometů.
Základem závodního speciálu je trubkový prostorový rám, v němž je před zadní nápravou uložen blíže nespecifikovaný vidlicový osmiválec, disponující nejvyšším výkonem 331 kW (450 k). Tento motor roztáčí kola zadní nápravy prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky Sadev SL90-23 a třílamelové keramické spojky, schopné přenášet až 1500 N.m točivého momentu.
SsangYong Rexton DKR s pohotovostní hmotností nižší než 1900 kg stojí na 17palcových kolech Raceline obutých do pneumatik Yokohama Geolandar M/T G003 37X12.50R17 a vybavených systémem úpravy tlaku s ovládáním z interiéru vozu. Podvozek využívá tlumičů King, zatímco brzdový systém nese značku AP. Dvoumístný závodní speciál zvládne akceleraci z 0 na 100 za 4,4 s a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.
SsangYong bude s novým závodním vozem v Rallye Dakar 2019 reprezentovat španělský tým, kdy za volant usedne Óscar Fuertes a jeho spolujezdcem bude Diego Vallejo. Tato dvojice startovala již s výše zmíněným vozem SsangYong Tivoli DKR.