Ssangyong v Ženevě 2005

Rexton
Korando
Rodius
Rexton
12 Fotogalerie
Korejská značka SsangYong se znovu zviditelňuje na evropském trhu, z nabídky tvořené z větší části terénními vozy s pohonem všech kol si mohou vybírat i čeští zákazníci.

SsangYong v Ženevě vystavil současnou modelovou řadu tvořenou vozy Rexton, Rodius, Korando a Musso Sport. Nejvíce pozornosti návštěvníků ukořistilo MPV Rodius se zvláštně tvarovanou zádí. Rodius pohání nově vyvinutý pětiválcový motor XDi o objemu 2.7 litru s přímým vysokotlakým vstřikováním nafty.

Jednotka vyráběná v licenci značky Mercedes-Benz a přizpůsobená přímo SY (jako ostatní motory) poskytuje výkon 121 kW/165 koní při 4000 ot./min. a točivý moment 340 Nm při 3250 ot./min. Motor je vybaven turbodmychadlem a chladičem stlačeného vzduchu. Ve spojení s převodovkou T-Tronic firmy Mercedes-Benz dosahuje motor XDi 270 slušného výkonu a přijatelné spotřeby, která dosahuje 9,9 litru v kombinovaném cyklu.

Zatím nejoblíbenější SsangYong na evropském i českém trhu, SUV Rexton, mohou pohánět dva vznětové motory s objemy 2.7 a 2.9 litru a jeden zážehový agregát s objemem 3.2 litru. Prvně zmiňovaný naftový motor našel místo v Rodiusu, starší 2.9 s výkonem 88 kW/120 k a točivým momentem 256 Nm už vyšla trochu z módy. Benzínová jednotka poskytuje výkon 162 kW/220 k při 6200 ot./min. a točivý moment 312 Nm při 4200 ot./min.

Nejmenší Korando se nabízí s benzínovou jednotkou s objemem 2.2 litru a výkonem 110 kW/150 koní při 4000 ot./min. a točivým momentem 210 Nm při 2800 ot./min. Z naftových motorů se musí zatím zákazníci spokojit s slabší 2.9. Český importér nabízí např. u Rextonu možnost odpočtu DPH.