Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SSC představuje Tuataru Sriker a Aggressor s výkonem až 2.200 koní

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Verze Striker vznikala s důrazem na maximální přítlak, zatímco Aggressor je okruhovou záležitostí slibující unikátní zážitky.

Americký hypersport SSC Tuatara se stal v lednu tohoto roku oficiálně nejrychlejším produkčním automobilem na světě, což je pro celkem malou automobilku velkolepý úspěch. Jenže vývoj modelu tím evidentně neskončil. Shelby SuperCars totiž představuje další dvě verze modelu, které mají nabídnout zas trochu jiný typ zážitku.

Model SSC Tuatara Striker proto přijíždí s upravenou karoserií, která by díky novým aerodynamickým prvkům měla nabídnout podstatně vyšší přítlak. Podle automobilky se přitom bavíme o cca 500 kilogramech přítlaku při rychlosti okolo 258 km/h.

Nejvýraznějším pomocníkem při dosahování vyššího přítlaku je nové zadní křídlo, spolupracující s aktivním zadním křídlem a vertikálním stabilizátorem. Automobilka také upravila přední splitter, nástavce prahů a zadní difuzor.

Díky úpravě jednotlivých prvků pak došlo k rozdělení přítlaku v poměru 45,4 % na přední nápravu a 54,6 % na zadní nápravu. Většina nových aerodynamických prvků je vyrobena z karbonu, který se také ve větší míře objevuje v interiéru, kde ho doplňuje Alcantara. Pod kapotou ovšem zůstává standardní 5,9litrový dvakrát přeplňovaný motor V8 o výkonu 1305 kW (cca 1775 k).

Komu by to ovšem nestačilo, ten může sáhnout po modelu Tuatara Aggressor. Jeho karoserie vychází z modelu Striker, jeho motor však nabízí až absurdní výkon 1641 kW (cca 2200 k). Má to však jeden háček – verzi Aggressor již nelze legálně provozovat na silnici, takže jde o čistě okruhovou hračku.

Video se připravuje ...

Jako kompenzaci této drobné nevýhody však automobilka nabízí zákazníkům možnost téměř nekonečného přizpůsobení jejich požadavkům. Zákazníci si tak budou moci vybrat například naladění výfukového systému či výkonu, případně design, atd. Výsledkem by tak měl být zážitek, který by v silničním modelu Tuatara jednoduše nebyl dosažitelný.

Výrobce bohužel neuvádí ceny nových verzí, rozhodně ale nepůjde o levnou srandu. Ostatně již základní verze SSC Tuatara přijde na částku okolo 38 milionů korun. Tuatara Striker pak bude stejně jako standardní Tuatara vyrobena v počtu pouze 100 kusů, verze Aggressor pak bude vyhrazena pouze pro 10 zájemců.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
28. 5. 2021 13:09
Re: výkon
Šonka by v tom usnul.
28. 5. 2021 11:19
Re: výkon
Hmm, pomalu 3x víc než F1, pohon jedné nápravy.....aby gumy s trošku těžší nohou vydržely do večera. :-| :-) Moc si nedokážu představit využití plného výkonového potenciálu.
Avatar - kari.laz
28. 5. 2021 10:51
výkon
Proč nejde verze 2200 koní provozovat na silnici? Těch 1775 koní je tak na předjetí traktoru, doufám, že ta slabší půjde čipnout :D
To je neskutečný masakr ta čísla :yes: