Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stane se auto Applu realitou? Nejspíš ano, pro automobilky však nemá být konkurencí

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 15. 8. 2022 • 14:53
17
4
Zobrazit náhledy (17)
Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar Apple iCar

O vlastním automobilu z dílny Applu se hovoří už pěknou řádku let. Teď to po delší odmlce vypadá, že se technologický gigant znovu pouští do práce.

Kolem vozu společnosti Apple se poslední dny nehovoří náhodou. Šušká se totiž, že americká technologická firma najala do svých řad zkušeného chlapíka jménem Luigi Taraborelli. Ten coby inženýr pracoval přes dvacet let pro italské Lamborghini a jeho zkušenost by tak mohla být pro Apple obrovským přínosem.

Magazín Bloomberg a několik dalších zdrojů uvádí, že Project Titan (tak Apple své auto před lety interně označoval) není mrtvý. Nepůjde však o klasické auto, ale plně autonomní přepravník, do kterého si cestující sednou proti sobě. Hotové auto by prý firma měla světu představit již v roce 2025.

Video se připravuje ...

Že se jablečná společnost nepustí do klasických automobilů s volantem a pedály tak v praxi znamená, že tradičním automobilkám nevznikne nová konkurence. Předpokládá se, že v prvních letech budou autonomní vozy Applu sloužit jen na vyznačených trasách. Ostatně analytická společnost Gartner říká, že od plně autonomní budoucnosti nás dělí minimálně dalších deset let.

Apple však nezanevřel ani na konektivitu „cizích“ aut, což dokazuje nejnovější verze služby CarPlay. „S další generací CarPlay vylepšujeme zážitek z jízdy díky hlubší integraci do hardwaru vozidla, což umožňuje řidičům ovládat hudbu, měnit teplotu nebo monitorovat hladinu paliva,“ uvedl k představení novinky Tim Cook, CEO Applu.

Společnost věří, že přiměje tradiční automobilky neutrácet za vlastní a hodně nákladný vývoj softwaru a raději začnu spolupracovat třeba právě s Applem. Uvidíme. Kromě Taraborelliho míří do sídla společnosti několik dalších významných manažerů a inženýrů, kteří mají předchozí zkušenosti z velkých automobilek. Na hotový produkt si ale ještě nějakou chvilku počkáme.

Doporučujeme

Témata
15. 8. 2022 16:23
Re: Konkurence
Placaj nesmysly.
To je uuuuplne stejny jako pred 12 lety rikali “EV nikdo nema, Tesla nebude konkurenci pro bezne automobilky”. Bum dneska vsichni bez vyjimky dohaneji Teslu. S autonomii to bude to stejne (vcetne stejneho hrace jmenem Tesla).

Ale dve veci:
1. je to konkurent autonomnich vozidel, teda ted nikdo, brzy par kusu, za 10 let 20% aut, za 20 let 80% aut (strilim cisla od boku, ale tak nejak to vidim).
2. je to Apple, cena bude vysoka, segment premiovy
15. 8. 2022 12:27
Konkurence
Takže

"pro automobilky však nemá být konkurencí"

o pár vět níže

Že se jablečná společnost nepustí do klasických automobilů s volantem a pedály tak v praxi znamená, že tradičním automobilkám nevznikne nová konkurence.

Nějak vám to neštimuje, ne? Konkurence to samozřejmě bude. Hlavně ve státech s kvalitní infrastrukturou a městskou aglomerací to bude sakra konkurence. Případně jako druhé/třetí vozidlo do rodiny....
15. 8. 2022 09:48
Apple
"Nepůjde však o klasické auto, ale plně autonomní přepravník". To bylo přeci jasné, že firma velikosti Apple nebude konkurovat nějakému VW. Jenom nechápu ten výraz (přepravník) zavánějící záporným vztahem k plánovanému autonomnímu vozidlu firmy Apple
15. 8. 2022 09:20
Nokia
"Že se jablečná společnost nepustí do klasických automobilů s volantem a pedály tak v praxi znamená, že tradičním automobilkám nevznikne nová konkurence. "

Jestli podobně kdysi neuvažovali třeba v Nokii, když Apple nepředstavil klasický telefon s klávesnicí, ale vymazlenější PDA, co umí i telefonovat.