Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stane se Mini čistě elektrickou značkou? Pokud ano, nejdříve v roce 2030

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Automobilka Mini chystá v příštích letech vícero elektrických novinek. Neznamená to ale, že by zcela zanevřela na spalovací motory.

Mini šlo v posledních letech s dobou a nevyrábělo jen ona „mini“ auta, ale i podstatně větší vozy, které mohou oslovit širší spektrum zákazníků. Takové modely Countryman či Clubman už jsou ostatně pořádnými kousky techniky. Jak ale z dřívějška víme, firma by se časem chtěla vrátit zpět ke kořenům.

Šéf Mini Bernd Körber v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že miníci nové generace mohou být menší než současný třídveřový hatchback, zároveň ale mají nabídnout stejnou praktičnost a shodný prostor pro zavazadla. A vy už asi tušíte, jak toho chce automobilka docílit.

Podstatně více prostoru na stejném či menším půdorysu nám slíbilo už několik značek, samozřejmě díky čistě elektrickému pohonu, jehož technika nezabere v útrobách vozu tolik prostoru. Byť to Mini oficiálně nepotvrdilo, je pravděpodobné, že v nové generaci vozů by se mohlo vydat právě touto cestou.

Zatímco nedávno představený elektromobil Cooper SE je postaven na současném třídveřovém hatchbacku, příští generace elektrických miníků už dostane novou platformu postavenou ve spolupráci s čínskou značkou Great Wall. O těchto vozech toho zatím nevíme moc, ale čínská vláda nedávno schválila stavbu společného závodu a výroba v něm odstartuje v roce 2022.

Někteří fandové britské automobilky o spojení s Čínou neslyší s nadšením, Körber ale tyto reakce krotí. Říká, že společnost vždy kooperovala s jinými firmami – Chryslerem či Peugeotem – a v případě elektrického pohonu je to obzvlášť dobře. Okamžitá akcelerace a lepší jízdní vlastnosti díky nižšímu těžišti jdou prý s DNA Mini ruku v ruce.

Lídr automobilky dále naznačil, že nové elektrické vozy Mini asi nebudou rekordmany v dojezdu na jedno nabití. Poznamenal, že majitelé těchto aut cestují na podstatně menších vzdálenostech než vlastníci BMW, tudíž je dojezd okolo 240 kilometrů dostačující. Mini se chce zaměřit na městské spotřebitele.

Nemusíme se ale bát, že by se Mini stalo ze dne na den čistě elektrickou značkou, podobně jako je tomu v případě Smartu. Körber uvedl, že miníci nabídnou spalovací motory minimálně do roku 2030. Neřekl přímo, že po tomto roce už vozy Mini bez kabelu do zásuvky nebudou existovat, zároveň však uvedl, že lidé teď mají dostatek času na seznámení se s novými trendy. Jen jestli nám tím nechce naznačit něco mezi řádky...

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
28. 11. 2019 11:13
Elektropropaganda...
.....jede na plné pecky..... :-!
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2019 22:45
Re: klidne
a do roku 2030 tych ciste elektrickych znaciek bude este o zopar kuskov viac .. ved tusim uz dnes par znaciek oznamilo ze so spalovakmi po roku 2030 uz ani nerata... a neviem ci aj bmw alebo vw uz casom o spalovaky tiez nepridu.. aky to paradox ze nakoniec ti ktori roky dominovali prave v spalovaoch s nimi skoncia nakoniec ako jedny z prvych ... ono ta dekada 2020-2030 bude este velmi zaujimava..... hodne sa toho pomeni v celom autosvete .. a cakam ze par znaciek dokonca "skonci uplne" .. decentne povedane....
27. 11. 2019 19:17
klidne
Kdyz zachovaji agilitu, tak proc ne. Tezka baterie nizko,kolecka v rohach. Sice ten zvuk vytocenyho eSka nebo Jcw je bozi, ale baterka bude mit jeste lepsi odpich. Zatim si necham eSko a uvidime