Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stát na dopravních stavbách kvůli koronaviru šetřit nebude. Chystá dokonce navýšit investice

ČTK ČTK 29. 3. 2020 • 23:55
29
14
Zobrazit náhledy (29)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Snahou ministerstva dopravy je přes současnou krizi co nejvíc podpořit dopravní stavebnictví. 

Ministerstvo dopravy i přes současnou koronavirovou krizi škrty v rozpočtu nechystá, naopak chce navýšit výdaje na dopravní stavby. Posílený rozpočet pak bude chtít plně vyčerpat. Jedinou plánovanou úsporou tak bude zkrácení slev v dopravě o 1,5 miliardy Kč. ČTK to dnes řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v minulých dnech avizoval navýšení letošního rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o 6,5 miliardy na 113 miliardy Kč.

Snahou ministerstva je podle Jemelky přes současnou krizi co nejvíc podpořit dopravní stavebnictví. „Z toho důvodu jsme zaúkolovali naše hlavní investory (Ředitelství silnic a dálnic, Ředitelství vodních cest a Správa železnic), aby přijali taková opatření, která umožní plně vyčerpat letošní rozpočet. Zároveň se snažíme o navýšení prostředků na menší stavby a opravy, a to v řádu miliard korun, které mají za cíl podpořit růstová opatření ekonomiky,“ uvedl Jemelka.

Ohlášené navýšení rozpočtu fondu dopravy je reakcí na současnou krizi a předpokládanou hospodářskou recesi. „V době poklesu ekonomiky je to důležitý stimul, kterým chceme udržet průmysl a zaměstnanost,“ řekl Havlíček. Loni měl SFDI rozpočet původně okolo 86 miliard a během roku se výdaje zvýšily na zhruba 101 miliard korun.

Více peněz by mělo směřovat na silnice i železnice. Posílení rozpočtu už ohlásilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), a to o tři miliardy na 55 miliard Kč. Prioritou je pro silničáři pokračování v rekonstrukci dálnice D1. Stát zároveň počítá i s příplatky pro stavební firmy kvůli současným ztíženým podmínkám.

Jedinou úsporou by tak zatím mělo být omezení slev ve veřejné dopravě pro studenty a důchodce. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) uvedla, že v současné krizi, kdy se navíc méně cestuje, by stát na jejich jarním omezení měl ušetřit okolo 1,5 miliardy Kč. Loni slevy stály 5,6 miliardy Kč.

Po ministerstvu dopravy zřejmě budou v následujících týdnech a měsících žádat pomoc zejména osobní i nákladní dopravci. O stamilionových škodách pro železniční dopravce kvůli nízké poptávce a rušení spojů hovořil například Leo Express, firma chce jednat přímo s Havlíčkem. Nákladní dopravci pak varovali, že mnoho firem musí kvůli současným problémům zvažovat další existenci. Zakázky jim nyní klesly až o polovinu.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
30. 3. 2020 12:43
Re: Nejdůležitější silnice
ha, Trochu jsem se zamotal v přehledu diskuze. Nicméně D1 poatří mezi nejdůležitější taky.
Avatar - Ozzman
30. 3. 2020 10:47
Re: Nejdůležitější silnice
Ale v textu se píše o D1...
Avatar - Mikesus
30. 3. 2020 10:20
Re: Nejdůležitější silnice
No vždyť 511 je obchvat Prahy.
Avatar - Dinar
30. 3. 2020 09:57
Re: dobrá cesta
Já vím, je to deset let, ale nezapomínejme, vláda ODS, ve které ale bylo 6 členů ods a 10 členů VV a TOP, k tomu jako leitmotiv antikorupční étos vévéček, ministrem dopravy odpovědným za zrušení příprav a zastavení rozdělaných staveb byl jejich šéf Bárta.

S dopady samozřejmě souhlas. ;-)
Avatar - Ozzman
30. 3. 2020 09:44
Re: Nejdůležitější silnice
Přeci okruh Prahy ! :D

Ale já osobně bych to viděl na dokončení z Hradce k Olomouci, pak by totiž D1 šla opravovat klidněji.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku