Stellantis rozšiřuje podporu bionafty. Umí ji spálit turbodiesely s Euro 5 a 6
Mezinárodní výrobce aut rozšiřuje podporu bionafty ve svých motorech. Uvádí, že jí umí spalovat všechny turbodiesely s emisními normami Euro 5 a Euro 6.
Výrobci aut ve všech koutech světa hledají technická řešení, jak prodloužit životnost aktuálních spalovacích motorů na maximum a věnují se i ekologickým palivům. Globální koncern Stellantis právě oznamuje, že všechny jeho osobní modely i lehká užitková vozidla se vznětovými motory jsou plně kompatibilní se spalováním bionafty HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Zelenější palivo navíc umí spalovat i turbodiesely podporující starší emisní normu.
Ekologická bionafta HVO se vyrábí z obnovitelných surovin, jako jsou jsou rostlinné oleje, živočišný tuk nebo odpadní kuchyňské oleje. Během hydrogenačního procesu se z nich dělá palivo bez obsahu síry a s výrazně sníženým množstvím aromatických sloučenin a znečišťujících látek. Stává se tak udržitelnou ekologickou alternativou k tradičnější motorové naftě, vznikající rafinací z ropy.
Stellantis uvádí, že zelenější bionaftu umí spalovat turbodiesely s emisními normami Euro 5 a Euro 6, u jejichž hrdla palivové nádrže se objevuje označení XTL. Současně novou tiskovou zprávu doplňuje informací, že ji lze spalovat i v uvedených motorech bez tohoto označení.
A zveřejňuje i seznam konkrétních vznětových jednotek, v nichž můžete spalovat ekologickou naftu, avšak nemají označení XTL na víčku nádrže. Jedná se o 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet, 2.0 MultiJet, 2.2 MultiJet, nová 2.2 MultiJet 4.0, 3.0 V6 MultiJet a 2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato). Stellantis tak s novým rozšířením podpory biopaliv dodržuje svůj závazek o ochraně životního prostředí.