Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Středoevropská rally po 2. dnu: Neuville je první a říká si o titul

Středoevropská rally 2024
Středoevropská rally 2024
Středoevropská rally 2024
Středoevropská rally 2024
54 Fotogalerie
Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Vedoucí jezdec mistrovství světa v automobilových soutěžích Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) vede po druhém dnu Středoevropskou rally. Soutěž pořádaná současně na území České republiky, Německa a Rakouska je předposledním podnikem letošního seriálu a Neuville zde může získat svůj první titul.

Stejný test jako ve čtvrtek večer, se jel v pátek v okolí Klatov ještě dvakrát. A to společně s dalšími dvěma rychlostními zkouškami v opakovaných průjezdech na českých silnicích, které jsou obzvlášť hrbolaté a úzké, ale zároveň rychlé. K dispozici pro posádky byl vzdálený servis v Janovicch nad Úhlavou, který začal ráno a pokračoval odpoledne, než se auta na konci dne vrátila do servisního parku v Karpfhamu, jihozápadně od německého města Passau, kde je v neděli cíl soutěže.

Vymýšlel si Neuville?

Osminásobný mistr světa Francouz Sébastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) byl nejrychlejší na RZ1 ze čtvrtka na pátek nocoval na prvním místě průběžné klasifikace. Vedl o 0,9 sekundy před Neuvillem, který ve čtvrtek večer prohlásil: „Nemůžu být šťastný poté, co jsem na superspeciálce hloupě utrhl kus předního křídla. Znevýhodní mě to na celý pátek dopoledne. Zkusíme, co se dá, nemáme co ztratit.“

Belgičan buď blufoval, nebo mu chybějící část auta skutečně nevadila, protože dopoledne a přes poledne byl v erzetách třikrát druhý, jednou čtvrtý a po RZ6 vedl průběžné pořadí. V pátek dopoledne panovalo na tratích nepříjemné počasí, protože mrholilo, teploměr ukazoval osm stupňů nad nulou a k tomu se přidaly ještě úseky s mokrým listím. 

Šest pátečních zkoušek mělo pět různých vítězů a také přinesly změnu lídra soutěže. Po páté zkoušce vystřídal Ogiera na průběžně prvním místě Neuville. „Přilnavost se měnila v každé zatáčce, dost jsem s tím zápasil a nebylo snadné správně odhadnout situaci. Auto bylo navíc dost nedotáčivé a také jsem soupeřům vytahal na trať asi hodně bláta,“ komentoval Belgičan situaci v servisní zóně.

Tänaka čekalo překvapení

Čtvrtá a v opakovaném průjezdu sedmá zkouška je s 26,69 kilometry nejdelším měřeným úsekem soutěže. Právě tady byl Ogier v rychlé levé zatáčce trochu široký, ale situaci zvládl. „Líbily se mi ty zkoušky kolem města, hodně mi to připomínalo okruhové závodění. Zvláště ráno to bylo hodně zrádné, protože na silnici bylo hodně vytahaného listí. Bohužel se mi moc nepovedla čtvrtá zkouška, tam jsem docela dost ztratil,“ komentoval Francouz své dosavadní počínání.

Kromě Ogiera může do boje o titul promluvit Neuvillův týmový kolega Estonec Ott Tänak (Hyundai). „Dopoledne bylo hodně zrádné, protože zejména v lesních úsecích čekalo nejedno překvapení. S autem jsem dopoledne dost bojoval, takže sním o dobrém nastavení,“ tvářil se rozmrzele Tänak. Posledním, kdo ještě může ohrozit Neuvillův titul, je Velšan Elfyn Evans (Toyota). „Místy jsem měl pocit, že bych mohl více věřit gripu a být odvážnější na některých úsecích. Chci na tom ještě zapracovat. Jinak jsem se svým výkonem zatím spokojený, ale soupeři jsou rychlejší,“ uvedl Evans.

Mikkelsen trefil plot

Na svém prvním podniku WRC od červnové Rallye Polsko startuje Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 N Rally1 Hybrid). Přes noc na pátek figuroval na hezké třetí pozici. Letos se v šampionátu objevil v tovární sestavě teprve počtvrté. Hned v pátek ráno se však propadl na šesté místo vinou technických problémů, když mu přestal fungovat hybridní pohon. Na RZ5 skončily jeho naděje n dobrý výsledek. 

Naboural totiž drátěný plot, jeho vůz zůstal trčet do silnice a RZ6 musela být zrušena. Vůz byl poškozen na přední části a na pravém boku. „Na téhle zkoušce bylo vytaháno více nečistot, než na předchozích úsecích. Na výjezdu z levé zatáčky se vůz najednou nedal řídit a sklouzl jsem ze silnice. Snažil jsem se s ohledem na technické potíže držet tempo a také ranní volba měkkých pneumatik se ukázala jako správná,“ komentoval Mikkelsen svou situaci.

Černému nebrzdilo auto

Výborně si po šesti rychlostních zkouškách vedl Filip Mareš (Toyota GR Yaris Rally2), který byl v absolutním pořadí jedenáctý a v kategorii WRC2 na třetím místě. Ve své třídě dokonce zvítězil v jedné rychlostní zkoušce. V hodnocení WRC3 vyhrál Jan Černý (Ford Fiesta Rally3) dokonce tři erzety, ale pak ovšem na jedné zkoušce ztratil dvě minuty. Téměř čtrnáct kilometrů totiž jel bez fungujících brzd a to ho bohužel srazilo až na šesté místo ve třídě. Ve WRC3 byl po šesti erzetách druhý Filip Kohn (Ford Fiesta Rally3), který si připsal jeden nejrychlejší čas na zkoušce.

Středoevropská rally 2024 (po RZ8 z RZ18)

1. Neuville, Wydaeghe (Bel./Hyubdai i20 N Rally1 Hybrid) 104:40,0; 2. Ogier, Landais (Fr./Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +6,4; 3. Tänak, Järveoja (Est./Hyundai i20N Rally1 Hybrid) +7,8; 4. Evans, Martin (Brit./Toyota GR Yaris Rally1) +15,1; 5. Katsuta, Johnston (Jap., Irl./Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +38,6; 6. Pajari, Mälkönenová (Fin./Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +1:28,2; 7. Fourmaux, Coria (Fr./Ford Puma Rally1 Hybrid) +1:33,4; 8. Munster, Louka (Luc., Bel./Ford Puma Rally1 Hybrid) +2:27,4; 9. Grjazin, Aleksandrov (Bul./Citroën C3 Rally2) +3:53,3; 10. Solberg, Edmondson (Švéd., Brit./Škoda Fabia R|S Rally2) +3:56,4; 11. Mareš, Bucha (ČR/Toyota GR Yaris Rally2) +4:39,2; 12. Marczyk, Gospodarczyk (Pol./Škoda Fabia RS Rally2) +4:58,7; 13, Kajetnowicz, Szczepaniak (Pol./Škoda Fabia RS Rally2) +5:16,9; 14. Rossel, Barral (Fr./Citroën C3 Rally2) +5:30,0; 15. McErlean, Fulton (Irl./Škoda Fabia RS Rally2) +5:32,2; 16. Greensmith, Andersson (Brit., Švéd./Škoda Fabia RS Rally2) +5:33,9; 17. Griebel, Braun (Něm./Škoda Fabia RS Rally2) +5:37,5 ; 18. Kremer, Kremerová (Něm./Škoda Fabia RS Rally2) +7:07,5; 19. Potty, Heman (Bel./Citoën C3 Raly2) +7:41,7; 20. Cvrček, Těšínský (ČR/Škoda Fabia RS Rally2) +8:25,1; … 23. Kohn, Woodburn (ČR, Brit./Ford Fiesta Rally3) +9:2|4|,|7; 25. Černý, Krajča (ČR/Ford Fiesta Rally3) +10:11,9; 30. Nešetřil, Černoch (ČR./Škoda Fabia RS Rally2) 12:22,1; 41. Mikkelsen, Eriksen (Nor./Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +40:20,3.

Výsledky jsou neoficiální.

Zbývající program Středoevropské rally

Sobota 19. 10. – 7.58 RZ9 (20,05 km), 9.05 RZ10 (24,33 km), 10.34 RZ11 (17,35 km), 14.28 RZ12 (20,05 km), 15.35 RZ13 (14,33 km), 17.04 RZ14 (17,35 km). Etapa celkem 123,46 km.

Neděle 20. 10. – 9.11 RZ15 (12,17 km), 10.35 RZ16 (14,87 km), 11.33 RZ17 (12,17 km), 13.15 RZ18 (14,37 km) – Power Stage. Etapa celkem 54,08 km.

Začít diskuzi