Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie pro výstavu IAA: Citroën C-Airlounge

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Před rokem byl středem pozornosti na autosalonu v Paříži koncept C-Airdream a ještě před ním se Citroën chlubil studií C-Crosser. Na IAA přiveze Citroën větší cestovní MPV elegantních tvarů v decentní metalíze. Je to předzvěst dalšího sériového modelu?

Citroën, značka proslulá zaváděním novinek v technice automobilů a nekonvenčním designem sériových modelů, se na počátku 21. století snaží novými modely opět zaujmout širší veřejnost. O inovačním přístupu automobilky svědčí fakt, že studie Pluriel se dostala do sériové výroby a my jsme tento zajímavý model dokonce již testovali. Před rokem byl středem pozornosti na autosalonu v Paříži koncept C-Airdream a ještě před ním se Citroën chlubil studií C-Crosser. Do Frankfurtu přiveze Citroën větší cestovní MPV elegantních tvarů v decentní metalíze.

C-Airlounge je čtyř až pětimístné vozidlo nabízející cestujícím na zadních sedadlech nebývale velkorysý prostor.

Výrazný styl mu dodává na dynamice a eleganci, které se u vozu této velikosti objevují zcela nově. Koeficient odporu vzduchu cx = 0,26 byl dosažen díky mimořádné pozornosti věnované aerodynamice.

Pro plné využití zadního prostoru byl vyvinut variabilní systém, který umožňuje snadný přechod ze čtyřmístné nebo pětimístnou konfiguraci. Cestující v Citroënu C-Airlounge si mohou zvolit jednotlivé sestavy, které rázem mění vnitřní prostor od podlahy až po střechu. Vnitřní vybavení vozu slouží k promítání animací a obrazu a ke hře světel přenášených pomocí optických vláken a videopřehrávačů vložených do koberce a čalounění loketních opěrek.

Podrobné informace budou k dispozici až na výstavě samotné, takže se k tomuto konceptu vrátíme v některém podzimním čísle našeho magazínu.

Myslíte si, že by takový automobil se značkou Citroën uspěl na trhu nebo by jej stihl osud Renaultu Avantime ?

Ondřej Láník
Diskuze (14)