Studie Škoda Vision In poodhaluje interiér nového SUV pro indický trh
Společnost Škoda poodhaluje první interiérovou skicu připravovaného SUV pro indický trh, jehož premiéra je naplánována na únorový autosalon Auto Expo v Dillí.
Společnost Škoda Auto byla v minulosti pověřena řízením projektu India 2.0, v rámci kterého řídí aktivity značek koncernu Volkswagen na indickém trhu. V rámci projektu však automobilka pracuje i na vývoji nového modelu na modulární platformě MQB-A0-IN, uzpůsobené specifickým požadavkům indického trhu, na jejímž základu by mělo vzniknout několik modelů značek Škoda a Volkswagen.
A prvním modelem na této platformě by mělo být právě kompaktní SUV značky Škoda, které automobilka poodhaluje v rámci studie Vision In. Připravovaný koncept by měl měřit 4.26 metrů na délku a podle automobilky nechá nahlédnout „do budoucnosti SUV vozů v Indii.“
Na odhalení tvarů jeho exteriéru si sice budeme muset ještě pár měsíců počkat, neboť oficiální premiéra je naplánována až na indický autosalon Auto Expo v Dillí (konaný od 5. do 12. února 2020), již nyní však automobilka odhalila první skicu interiéru, která vypadá celkem líbivě.
Skica ukazuje do několika úrovní rozdělenou palubní desku, jejíž středová část „napodobuje symetrické kontury masky chladiče vozů Škoda,“ uvádí automobilka. V podstatě se ale jedná o podobný styl, jaký známe od nových modelů značky.
Pozornost si však rozhodně zaslouží poměrně výrazné chromované výdechy po stranách palubní desky, které napříč téměř celou šířkou palubní deskou spojují jemné lamely. Oranžová barva, kterou automobilka použila na palubní desce, loketní opěrce či na výplni dveří by pak měla vyzařovat radost ze života a kreativitu.
Z oblasti technických zajímavostí si můžeme všimnout virtuálního kokpitu před řidičem, který je umístěn za multifunkčním tříramenným volantem s tlačítky a otočnými voliči. Uprostřed palubní desky je pak volně stojící centrální displej, ke kterému designéři umístili „nový krystalický prvek,“ jež by měl vytvářet optické akcenty.
V poměrně skromném středovém tunelu si pak můžeme všimnout malé ovládací páčky jednotlivých režimů převodovky, což naznačuje využití moderního systému řazení „shift-by-wire,“ které známe například z nového Golfu 8 nebo čtvrté generace Škody Octavia.