Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

STV: Volkswagen bude na Slovensku vyrábět nový model

Ondřej Láník
Diskuze (48)
O výrobě nového modelu jednal koncem března v Německu premiér Robert Fico se šéfem koncernu Martinem Winterkornem. Vláda již této investici slíbila podporu.

Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen bude vyrábět nový model malého vozu. Podle šéfa odborů společnosti Zoroslava Smolinského o tom rozhodlo vedení koncernu. Společnost zatím informaci nepotvrdila a oficiální stanovisko by mělo být známo do několika týdnů, uvedla Slovenská televize (STV).

"Právě nám schválili nový produkt," řekl Smolinský. O výrobě nového modelu jednal koncem března v Německu premiér Robert Fico se šéfem koncernu Martinem Winterkornem. Vláda již této investici slíbila podporu.

Bratislavská továrna se doposud zaměřovala na výrobu sportovně-užitkových vozů, k nimž loni přibyla Škoda Octavia. Z jejích linek však sjíždějí zejména vozy Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne.

Závod od pondělka na dva týdny přerušil výrobu. Důvodem odstávky je nižší zájem o koupi nových dražších aut, které závod produkuje, a jejichž odbyt evropské vládní programy šrotovného nepodporují.

Nové auto z Bratislavy

Podle všech dosavadních indicií by mělo jít o nový mikroautomobil z rodiny New Small Family, který zatím nemá konkrétní jméno. V 90. letech se prodával Volkswagen Lupo, který by se mohl stát dárcem označení, v minulých letech automobilka předvedla hned několik koncepčních studií, které nesly v názvu slovo Up (mj. část slova Lupo).

Na rozdíl od studií Up (viz fotogalerie) bude mít New Small Family dnes obvyklé uspořádání s motorem vpředu a pohonem předních kol. Návrat k uspořádání vše vzadu automobilka zavrhla z nákladových důvodů. Na bázi jednoho konstrukčního základu by mělo vzniknout hned několik odvozených modelů. Velmi podobné budou tří a pětidveřové hatchbacky Volkswagenu a SEATu, značka Škoda zůstane pouze u pětidveřové karoserie. Výroba by v Bratislavě měla začít už na konci roku 2010.

Podle německého Auto Bildu se ve druhé fázi na přelomu let 2012 a 2013 představí odvozené modely VW City Car, elektromobil se značkou Audi, roadster VW/SEAT a mikrovan VW, SEAT a Škoda. Nová rodina by měla současně převzít roli koncernového auta pro celý svět, do penze tak pošle například latinskoamerický VW Gol. Cena vozů vyrobených v rozvíjejících se zemích by mohla začínat na 5000 euro, v Evropě se počítá s první cenou kolem 8500 euro.

Třídveřový model má mít pohotovostní hmotnost asi 800 kg a vnější rozměry 3,5 x 1,65 x 1,5 m, rozvor 2,5 m. Pětidveřová karoserie má o 10 cm delší rozvor i délku a bude asi o 40 kg těžší. MikroMPV pak přidá dalších 10 cm.

Hnací agregát bude tvořit zážehový tříválec 1.0 (44 kW, 110 Nm) s pětistupňovou převodovkou a kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km. Později by měla na trh přijít přeplňovaná verze a motor 1,2 TDI (55 kW, 180 Nm) se spotřebou 3 l/100 km. Ještě později má VW v plánu představení elektromobilů a hybridních verzí.

Ondřej Láník
Diskuze (48)
Avatar - gld
9. 4. 2009 12:43
Re: Upss...!
keď na tom idú malé deti tak prečo to stále spomínaš? 8-s
8. 4. 2009 11:20
Re: Upss...!
Typické uvažování. Když nejsem schopen vytvořit zisk já, tak to nemůže zvládnout ani ten "blbej" soused a proto, když má ( třeba ) Q7, tak to musí být zloděj a podvodník.
8. 4. 2009 08:08
Re: Upss...!
Nieco k tomu zisku VW 2008 :
[odkaz]
7. 4. 2009 22:57
Re: Upss...!
>:D >:D :yes:
7. 4. 2009 22:49
Re: Upss...!
Nepřiznám, nepřiznám, la la la, fijala >:D