Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ se loučí. Oslavná Final Edition stojí rovný milion

David Bureš
Diskuze (13)

Za milion korun dostanete hravé kupé s exkluzivním interiérem a svébytným nastavením tlumičů. Motory typu boxer o výkonu 147 kW zůstává beze změn.

Subaru BRZ se pomalu odebírá do důchodu, tedy minimálně na evropských trzích, kde jeho další pokračování ovlivňují vysoké emise. Aby se automobilka vyhnula vysokým pokutám za nesplnění přísných limitů, přichází s novými hybridy s označením e-boxer a škrtá z evropské nabídky populární kupé. To se s evropskou kariérou loučí prostřednictvím rozlučkové edice Final Edition.

Ta láká primárně na exkluzivní vzhled. K dispozici je výhradně ve dvou odstínech karoserie – na výběr je modrá WR Blue Pearl nebo černá Crystal Black Silica, které jsou kombinovány s tmavě lakovanými hliníkovými 17palcovými koly.

Speciální je pak hlavně interiér. Potahy sedadel jsou v unikátním provedení s modrou alcantarou, modrá kůže a stehy se pak objevují i na obšívání věnce volantu, hlavici řadicí páky, ruční brzdě nebo na obložení dveří. Na palubní desce je zase použito obložení lesklou černí.

Změnila se ale také technika. Final Edition se spoléhá na exkluzivně nastavené tlumiče pérování, které dodala společnost Sachs. Brzdy zase pocházejí od firmy Brembo, vpředu jsou čtyřpístkové, vzadu dvoupístkové.

Výbava vychází z verze Sport, mimo jiné zahrnuje bi-LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové odemykání, dvouzónovou automatickou klimatizaci a navigaci.

Na českém trhu je Subaru BRZ Final Edition nabízeno za cenu rovných milion korun. Pokud byste pak dvoulitrový čtyřválec typu boxer s přímým a nepřímým vstřikováním o výkonu 147 kW chtěli místo šestistupňového manuálu kombinovat s automatem, připlatíte si rovných 40.000 korun. K dispozici bude 40 kousků tohoto speciálu.

Subaru BRZ je tu s námi již od roku 2012, automobilka jej vyrábí v závodě Gunma, kde vzniká i technicky spřízněná Toyota GT 86. Stále častěji se hovoří o nástupci, kterého již oba partneři potvrdili. Není však stále jisté, že se bude prodávat i v Evropě.

Subaru a Toyota každopádně opět spojí své síly, přičemž budoucí duo sporťáků má být výkonnější než ten dnešní. Spolehnout se má nově na boxer Subaru o objemu 2,4 litru a výkonu minimálně 250 koní. Architekturu pak nově dodá Toyota, která svůj model chce přejmenovat na GR86, podle své sportovní divize.  

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - CHerokee
24. 3. 2020 20:52
Re: Jak tomu mám rozumět?
Na nástupci se údajně pracuje. Ale eco Evropa je pro taková auta likvidační...a pak taky není prioritní trh.
24. 3. 2020 20:48
Re: Škoda ho
Hlavně ale, ať je bezhybridový a s manuálem! :-) :yes:
Avatar - Emel
24. 3. 2020 17:26
Re: Hezký, drahý
No to bych si pak ale klidně postavil něco staršího... kde ještě není tolik elektroniky, třeba klidně nějaké E36 bávo. Toyobaru je pro mě fajn v tom, že je to relativně nové auto, takže má dobrý světla apod... a zároveň asi poměrně spolehlivou techniku. Jakmile do toho začneš šťourat, tak se část toho kouzla ztratí.
Avatar - kari.laz
24. 3. 2020 13:20
Škoda ho
Takových "správných" aut je vždycky škoda. Snad přijde důstojný nástupce.
24. 3. 2020 13:11
Re: Hezký, drahý
Teoreticky by třeba v Makpak mohla jezdit slušně v I.divizi. Ale pak už to není na pořízení levné ;-)