Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru BRZ STI: Vrcholný model na patentových snímcích

David Bureš David Bureš 12. 11. 2015 • 14:45
33
Zobrazit náhledy (33)
Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ Subaru BRZ
Japonská automobilka si nechala patentovat BRZ s přiostřeným vzhledem. Znamená to, že se dočkáme kupé s logy STI?

O příchodu Subaru BRZ ve vrcholném provedení STI se mluví už od premiéry tohoto povedeného sporťáku. Japonský výrobce nás zatím nechává čekat, ostré verze BRZ bychom se ale nakonec přece jen mohli dočkat. Podoba takového modelu totiž byla patentována.

Patent na sporťák s ostrým vzhledem si nechala podat Toyota, s jejímž přispěním BRZ vzniknul. Zároveň je ale jako tvůrce daného automobilu zapsána firma Fuji Heavy Industries, majitel značky Subaru.

Sportovní vůz na patentových snímcích se oproti sériovému BRZ liší přepracovanou přídí, výrazným spoilerem na zádi nebo difusorem s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku. Výsledkem je tak mnohem agresivněji působící auto než výchozí BRZ.

Design sporťáku je vám možná povědomý a máte úplnou pravdu. Vzhled je totiž až na detaily shodný s letos představeným konceptem STI Performance, který tvary ostrého kupé naznačil.

Prezentovaný koncept byl mimochodem poháněn přeplňovaným dvoulitrem typu boxer, který byl naladěn na 221 kW a 447 N.m. Použití turbomotoru přijali mnozí fanoušci s nadšením, japonští technici totiž v minulosti tvrdili, že se turbo pod kapotu BRZ (případně sesterské Toyoty GT86) nevejde.

I přes patentování designu není v tuto chvíli jasné, zda se Subaru BRZ STI začne skutečně prodávat, případně zda ostrou verzi nabídne i jeho „sestra“ GT86. Automobilka nicméně v rámci svého strategického plánu Důležitost 2020 chce zlepšit značku STI, což má naznačovat rozšíření nabídky aut s tímto označením. A BRZ STI by se do takové řady zcela nepochybně perfektně hodil.

Čeští zájemci o BRZ si v tuto chvíli musí vystačit se základním atmosférickým dvoulitrem o výkonu 147 kW. V Japonsku se sice představilo BRZ ve sportovní verzi tS, ani ta však nenabídla vyšší výkon – její doménou byl agresivnější vzhled.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud