Subaru Impreza WRX STI spec. C: Veselé japonské Vánoce
Japonské Vánoce začaly už včera. To se totiž do prodeje dostala nová sportovní verze Imprezy s názvem WRX STI spec C.
Pilování špičkových modelů do ještě sportovnější podoby, to je osvědčený recept, na který sází nejen Subaru. Aktuální novinka vychází z WRX STi pro japonský trh a s největší pravděpodobností také Japonsku zůstane vyhrazena.
Dvoulitrový boxer posílil na 227 kW při 6400 min-1 a 430 Nm (+8 Nm) při 4400 min-1. Odezva motoru přeplňovaného dvoukomorovým turbodmychadlem by měla být nyní rychlejší díky zavedení kuličkových ložisek pro hřídel turbíny.
Přeprogramována byla i elektronická řidicí jednotka motoru, mezichladič dostává samočinně vstřikované dávky chladicí kapaliny, což udržuje teplotu nasávaného vzduchu nízkou i při vysokém zatížení motoru.
Vůz prošel i lehkou odtučňovací kúrou. Kapota je hliníková, čelní sklo i ta boční nahradilo lehčí provedení. Zmenšena byla i baterie.
Novinkou v interiéru se stala přední sedadla s výrazným bočním vedením a rudým prošíváním. Skořepiny Recaro jsou za příplatek.
Změnou prošel i podvozek. Ten je vybaven zesílenou příčkou předního zavěšení, vzadu byl samosvorný diferenciál Torsen nahrazen konvenčním mechanickým diferenciálem kvůli větší trakci při zatáčení.
Přilnavosti na suché silnici napomáhají i pneumatiky Bridgestone Potenza RE070 (245/40 R18), které jsou obuty do nových lehkých 18palcových kol.