Subaru Impreza zatím jen pro Ameriku
Všemi dlouho očekávaná a diskutovaná novinka se zatím představuje pouze ve specifikaci pro severoamerický trh. Prakticky každý fanoušek rallyové legendy už ví, že Impreza přichází ve dvou karosářských variantách.
Pětidveřový hatchback je v nabídce Imprezy novinkou, zatímco čtyřdveřový sedan je tradičním představitelem modelu. Obě provedení mají chromovanou masku, která má opět jako u předchozích provedení připomínat leteckou historii společnosti i když v poněkud jiném pojetí.
Americké Imprezy mají prozatím pod kapotou ploché čtyřválce boxer o objemu 2,5 v atmosférickém a přeplňovaném provedení. První z motorů poskytuje výkon 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4400 ot./min. Druhá pohonná jednotka vybavená turbodmychadlem poskytuje 165 kW (224 k) při 5200 ot./min a točivý moment 306 Nm při 2800 ot./min.
Karoserie nové Imprezy má být podle automobilky lehčí a pevnější než u předchozí generace, navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen ještě níž než dřív pro dosažení co nejnižšího těžiště.
Ruku v ruce s větší karoserií přichází i prostornější interiér, který na rozdíl od exteriéru nevyvolává tak dramatické diskuze. Největší novinkou je nabídka navigace, která má své místo uprostřed palubní desky, na níž je i vstup pro MP3 přehrávač nebo video jack.
Zásadní novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině hluku v interiéru.
U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a na americkém trhu budou ve standardní výbavě čelní, boční i hlavové airbagy, systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.
Na podrobnější technická data si musíme ještě počkat. Evropskou specifikaci Imprezy automobilka s největší pravděpodobností zveřejní až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.