Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza zatím jen pro Ameriku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Pátek 6. dubna 2007 je prvním dnem, kdy bude mít veřejnost možnost poprvé na vlastní oči spatřit na autosalonu v New Yorku novou Imprezu.

Všemi dlouho očekávaná a diskutovaná novinka se zatím představuje pouze ve specifikaci pro severoamerický trh. Prakticky každý fanoušek rallyové legendy už ví, že Impreza přichází ve dvou karosářských variantách.

Pětidveřový hatchback je v nabídce Imprezy novinkou, zatímco čtyřdveřový sedan je tradičním představitelem modelu. Obě provedení mají chromovanou masku, která má opět jako u předchozích provedení připomínat leteckou historii společnosti i když v poněkud jiném pojetí.

Americké Imprezy mají prozatím pod kapotou ploché čtyřválce boxer o objemu 2,5 v atmosférickém a přeplňovaném provedení. První z motorů poskytuje výkon 125 kW (170 k) při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 4400 ot./min. Druhá pohonná jednotka vybavená turbodmychadlem poskytuje 165 kW (224 k) při 5200 ot./min a točivý moment 306 Nm při 2800 ot./min.

Karoserie nové Imprezy má být podle automobilky lehčí a pevnější než u předchozí generace, navíc v klíčových bodech je skelet zesílen přidáním vysokopevnostní oceli. Motor je uložen ještě níž než dřív pro dosažení co nejnižšího těžiště.

Ruku v ruce s větší karoserií přichází i prostornější interiér, který na rozdíl od exteriéru nevyvolává tak dramatické diskuze. Největší novinkou je nabídka navigace, která má své místo uprostřed palubní desky, na níž je i vstup pro MP3 přehrávač nebo video jack.

Zásadní novinkou jsou okenní rámy na dveřích, které mají přispívat k celkové tuhosti karoserie a nižší hladině hluku v interiéru.

U Subaru samozřejmě při vývoji nové Imprezy mysleli i na bezpečnost cestujících a na americkém trhu budou ve standardní výbavě čelní, boční i hlavové airbagy, systém regulace jízdní dynamiky VDC (Vehicle Dynamics Control) a ABS.

Na podrobnější technická data si musíme ještě počkat. Evropskou specifikaci Imprezy automobilka s největší pravděpodobností zveřejní až na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
6. 4. 2007 16:12
Re: ZREZLÁ IMPREZA
Jo...
6. 4. 2007 16:12
Re: ZREZLÁ IMPREZA
Počkejme.
Avatar - Pierro
6. 4. 2007 13:54
Re: ZREZLÁ IMPREZA
Ano Zapatinas je Řek. A najmout tohoto pána nebyl tak uplně nejlepší nápad. Evropským designem jsem měl na mysli nějakého renomovaného designéra - Pinina Farinu, Bertoneho, Giugiara anebo třeba Italdesign. Ti všichni umí a myslím že by pro ně nebyl problém stříhnou novou tvář i pro Subaru. ;-)
6. 4. 2007 13:39
Re: ZREZLÁ IMPREZA
Problém je, že je dělaná "dohezka"... v době, kdy každej v Evropě vsadil jen na originalitu a jakousi svéráznost. Subaru sedana nikam neposunulo, a to co na něm "uhladilo" to současně Imprezu zbavilo té svéráznosti... a ten hatch, no ten to dokreslil dokonale. Design auta se do hlavy vpálí tak po třech létech výroby. Neumím si vůbec představit, že za tři roky bude tento styl aktuálním stylem Evropy.
6. 4. 2007 13:25
Re: ZREZLÁ IMPREZA
Jistě.