Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback 2.0D CVT – Ušetří i pobaví zároveň

David Bureš David Bureš 25. 7. 2014
34
60
Zobrazit náhledy (34)
Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback
Subaru Outback dokazuje, že autem pro řidiče může být i crossover s turbodieselem pod kapotou a bezestupňovou převodovkou.

Subaru Outback je v redakční garáži již starým mazákem, automobil jsme otestovali v minulosti hned dvakrát s turbodieselem 2.0D kombinovaným s převodovkou CVT. Zatímco naposledy jsme vůz vyzkoušeli ve vrcholné výbavě Executive, tentokrát jsme sáhli po hůře vybavené verzi Comfort.

Součástí nabídky modelu Outback je počínaje modelovým rokem 2014 paket Cross Line, který se k úrovním Comfort a Executive dodává bez příplatku. Jeho součástí jsou drsňácké prolisy bočních a zadních prahů, zatmavené pozadí světlometů nebo robustní střešní ližiny. Jejich překřížením snadno získáte střešní nosníky.

Nemoderní kabina

Interiér nemusíme s ohledem na dřívější testy blíže popisovat, zmíníme proto pouze nejzásadnější detaily. V dnešní době už celek působí přece jen zastaralým dojmem, například použitá grafika na 4,3“ displeji by mohla být modernější. Výhrady máme k ovládání palubního počítače – mezi daty nelze přepínat obvyklými tlačítky na volantu, ale pouze kolíčkem v přístrojovém štítu. Pozor je třeba dávat na světlomety: disponují sice světelným senzorem, denní svícení ale ve výbavě chybí. Místo automatiky je tak třeba mít světla ve dne manuálně zapnutá.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

Během testování jsme si všimli citlivého senzoru nezapnutého bezpečnostního pásu na sedadle spolujezdce. Na sedačku stačilo položit menší tašku a auto se už „zlobilo,“ že je spolujezdec nepřipoután. Volant by mohl mít o něco tlustší věnec, sedačky zase delší sedáky. Naopak potěší velká schránka před spolujezdcem, rozměrný odkládací prostor je také ve středovém panelu. Z automobilu je dobře vidět, díky takřka vodorovné kapotě má řidič přehled o tom, kde se nacházejí přední rohy karoserie.

Zavazadelník nabídne základní objem 526 l, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor až 1.726 litrů. Zavazadlový prostor je dlouhý 1040 mm, mezi podběhy široký 1080 mm a pod plato se vejde předmět vysoký 450 milimetrů. Praktické jsou háčky a oka v zavazadelníku, na druhou stranu zde chybí elektrická zásuvka. Ta se nenachází ani u zadních sedadel, ale jenom na středové konzoli.

Myslí na řidiče

Outback je automobil, který ocení i milovníci řízení. Skutečně ho lze označit za automobil pro řidiče. I kvůli tomu je však jízda tvrdší a řidič cítí, jaký je povrch pod koly - na českých silnicích tak (bohužel) rychle poznáte, jak je hrbolatý. Tužší uchycení prvků zavěšení předních kol pomáhají skvělé odezvě volantu na pokyny jezdce.

Přeplňovaný vznětový dvoulitr o výkonu 110 kW a točivém momentu 350 N.m má více než slušný zátah. Nevýhodou je, že automobil tak nějak nutí řidiče jet rychleji a rychleji, 90 km/h na okresní silnici je pro něj málo, stejně tak 130 km/h na dálnici. Sešlápnutí plynu až na podlahu tak může být nebezpečím pro řidičský průkaz. Přestože se jedná o diesel, má dvoulitr příjemný zvuk. I při svižné jízdě jsme dosáhli spotřeby 7,2 litru na 100 kilometrů, což je na automobil dané velikosti velice slušná hodnota.

Líbila se nám rovněž převodovka Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Při klidné jízdě udržuje ty nejúčinnější otáčky, jak je u převodovek CVT zvykem. Při prudké akceleraci ale přejde do režimu virtuálních stupňů: otáčky už nejsou konstantní, ale rostou, a to i se „skoky“ převodů, což je přece jenom přirozenější chování. Převodovka rozezná i stoupání a klesání, kdy podřadí, v kopcovité krajině jí ale někdy chvilku trvá, než „převod“ změní. Řidič si může řadit i manuálně, k dispozici jsou rovněž páčky pod volantem, v tomto případě nabízí Outback sedm virtuálních převodů.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

Kombinace bytelných plastů, pohonu všech kol a světlé výšky 200 milimetrů znamenají, že se japonský crossover na rozdíl od mnohých jiných nebojí ani terénu. Potěší i nájezdové úhly (18,6° vpředu a 20° vzadu) – polní cesty nebo lehčí terén pro Outback rozhodně nepředstavují žádný problém. Skutečnost, že Outback s lineartronicem nemá mezinápravový diferenciál, nýbrž připojitelný pohon s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, v praxi nijak zásadně nevadí. Snad jenom rozjezdy na kluzkém povrchu jsou o něco klidnější. Vyšší karoserie ale při jízdě na dálnici způsobuje nepříjemný aerodynamický hluk.

Závěr

Subaru Outback ocení milovníci řízení, kteří občas potřebují vyjet i mimo zpevněné silnice. Vadit by jim neměla ani bezestupňová převodovka Lineartronic – umožní jim jezdit s nízkou spotřebou, navíc v případě zájmu mohou řadit manuálně pomocí páček pod volantem.

Řidičům, kteří chtějí automobil používat a ne užívat si ho, Outback příliš doporučit nemůžeme. Bude jim vadit méně pohodlná jízda nebo dnes už trochu „retro“ kabina. Slabou stránkou Outbacku je i cena způsobená dovozními cly. Testovaná verze stála skoro milion korun, přitom postrádala některé dnes již běžné prvky – parkovací čidla, automatické dojezdy oken (kromě toho u řidiče) nebo denní svícení.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida
 

Nejlevnější verze modelu899.000 Kč (2.5i/127 kW Active)
Základ s testovaným motorem919.000 Kč (2.0D/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou989.000 Kč (2.0D/110 kW CVT Comfort)


Plusy

  • Prostorný interiér
  • Parádní výhled všemi směry
  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Světlá výška překonává většinu SUV

Minusy

  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Mělký zavazadlový prostor
  • Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech

Foto: Petr Homolka

Témata
Subaru Outback 2.0D CVT
Cena základní sestavy 919 000 Kč
Výbava základní sestavy Světelný a dešťový senzor, xenonové světlomety, mlhovky, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, litá 17“ kola, kožený volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dvouzónová klimatizace, vyhřívání čelního skla, autorádio se šesti reproduktory a ovládáním na volantu, bluetooth handsfree, parkovací kamera, tempomat, pohon všech kol atd. Kč
Cena testované sestavy 989 000 Kč
Výbava testované sestavy Paket Cross Line – stříbrné střešní ližiny, upravené prolisy prahů, zatmavené pozadí hlavních světlometů (bez příplatku). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.6 / 6.3
Emise CO2: 166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1726
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1699 / 431
Rozměr pneu: 225/60 R 17
Subaru Outback 2.0D CVT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4790
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 430
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SUBARU - FINANČNÍ POHROMA
| 11. 9. 2014
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů :
2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu
na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny

technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?

Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 21 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.

LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-))))))))))))))))))))))))

S POZDRAVEM
BERNÁT

zase
| 30. 7. 2014
bullshit - nove su akurat tlmice a nastavenie podvozku. Nic viac, ani motory, ani pohon 4x4, ani elektronika. Akurat opravili samonulovanie PP a pridali flex steer - co je aj tak blbost. Rozdiel oproti pred FL a po FL - radsej pred FL. Mal som moznost par tisic km v oboch a po FL si nedovolim tak rezat zakruty ako v pred FL. A motor v po FL sa mi zda taky trosilililinku slabsi.
Avatar - Bristol
Zajímavý test
| 28. 7. 2014
není... možná tak cenou... ;-) japonská prémie je jasná a to Infinity, Lexus, Acura... případně nějaké speciální modely od Toyoty nebo Nissanu, které obvykle v EU nekoupíš..

za takový lepší mainstream považuji Mazdu, ale není to prémie
zase
| 28. 7. 2014
Měl jsem Outback 2002, 2.5i, MT. Na klouzavým byl výtečně čitelnej, jinak spíš taková kačena ;-) Nicméně na drandění po sitech slušnej...
zase
| 27. 7. 2014
Subarufanclubtečkacézet. Najdeš to v naší wiki ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku