Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback Diesel CVT – Černoočko

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 7. 12. 2013
40
50
Zobrazit náhledy (40)
Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback Subaru Outback
Model Outback prodělal v novém modelovém roce lehoučký facelift. Co se změnilo?

Nové Outbacky se mohou před svými staršími sourozenci na parkovišti vytahovat, že mají dvojče v Americe. Proběhlo totiž sjednocení vzhledu, i naše české Outbacky dostaly drsnější prahové nástavce nebo inovované střešní ližiny s výsuvnými a nastavitelnými příčníky.

Sedmnáctipalcová litá kola v modrošedém odstínu a světlomety s černým podkladem jsou však, zdá se, naopak novinkou pro některé další trhy mimo USA, kde jsme je v konfigurátoru u auta pro modelový rok 2014 (na rozdíl třeba od Austrálie) nenašli. Tím však výčet změn pomalu končí, Outback tedy nyní o trochu lépe vypadá, jízdní vlastnosti zůstávají stejné.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida

Protože jsme turbodieselový Outback s Lineartronicem, tedy s automatickou převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT), již testovali, příznivá spotřeba ani dobré sladění převodovky a motoru nás už nepřekvapily. I tak se k nim ještě vrátíme, hned po tom, co připomeneme, že spojení naftového motoru, pohonu všech kol a převodovky CVT je v praxi úspěšně použito vůbec poprvé, což oceňuje například také nominace do ankety Technická inovace roku, probíhající v rámci vyhlášení Auto roku 2014.

Jízda

Tak se dočkali i zájemci o dieselové Subaru s automatickou převodovkou. Nabízený Lineartronic však není zcela shodný s automatem, dodávaným k benzinovým motorům, má například upravený měnič točivého momentu, silnější přemosťovací spojku a řetěz mezi kužely má kvůli vibracím vznětového motoru zkrácenou rozteč. Vyššímu točivému momentu se přizpůsobilo také složení převodového oleje. Změnil se i celkový rozsah převodů a zkrátil se stálý převodový poměr.

Výsledkem je velmi živé a uživatelsky příjemné auto. Rozjezdy s Lineartronicem jsou hezky svižné a to nemusíte ani příliš šlapat na plyn. Na druhou stranu to chce o trochu více citu při manévrování při parkování, zvyknete si však velmi rychle. Na dálnici se otáčky drží příjemně nízko (při 130 km/h zhruba kolem 2.200), takže i relativně těžké auto s velkou čelní plochou dokáže udržet spotřebu nafty velmi blízko sedmilitrové hranici. Ani zrychlení na 160 km/h neudělá vír v nádrži, spotřeba se zastavila na hranici 8,5 litru na sto ujetých kilometrů.

Zajímavý je projev převodovky: při běžné zátěži se chová jako klasické CVT, pokud však potřebujete přidat a sešlápnete pedál akcelerátoru více, začne sama od sebe řadit v režimu přednastavených převodů. Možná si říkáte, k čemu to je? Inu, převodovky CVT za normálních podmínek při akceleraci „vystřelí“ otáčky vzhůru, kde je drží. To není nikterak příjemné, poslouchat monotónní zvuk vytočeného čtyřválce nepatří k nejlepším zážitkům za volantem a proto je nucený přechod k přednastaveným stupňům vlastně logický. Technicky vzato jde o krok vzad a ztrátu malé části účinnosti, jak jsme si však už řekli, negativa zůstávají pouze na papíře: praxe dává tomuto řešení zelenou.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida

Připojení zadních kol lamelovou spojkou místo přes mezinápravový diferenciál (jako v případě aut s manuální převodovkou) sice tomuto Subaru ubírá na atraktivitě (a zároveň přichází o argumenty v boji s konkurenty se spojkou Haldex), z hlediska jízdních vlastností se však nic zásadního neděje. Protože jste pod pečlivějším dohledem elektroniky, budou rozjezdy na kluzkém povrchu spíše klidnější, ale síla se na všechna čtyři kola dostane vždy spolehlivě.

Závěr

Dieselový Outback s automatem je velmi dobré auto, bohužel dovozní cla ženou cenu v Japonsku vyráběného vozu do nebezpečně vysokých výšin. Nejlevněji jej pořídíte ve verzi Active za 939.000 korun, testovaná nejlépe vybavená varianta přišla na téměř 1,1 milionu. A to se, přes zjevné kvality Outbacku, v dnešní těžké konkurenci na prodejních výsledcích projevit musí.

subaru testy strednitrida subaru testy strednitrida

Nejlevnější verze modelu879.000 Kč (2.5i/127 kW Active)
Základ s testovaným motorem899.000 Kč (2.0D/110 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou1.079.000 Kč (2.0D/110 kW CVT Executive)

Plusy

  • Spotřeba jen nepatrně vyšší než s manuální převodovkou
  • Změny chování převodovky v závislosti na jízdním stylu
  • Stabilita v zatáčkách, minimální boční náklony
  • Prostorný interiér, parádní výhled všemi směry
  • Zpětná vazba řízení, přesné reakce
  • Světlá výška překonává většinu SUV
  • Záruka 5 let, nebo 200.000 km

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Nabídka pevně daných konfigurací
  • Ovládání palubního počítače
  • Chybí denní svícení, nižší výkon světlometů

Foto: Petr Homolka

Témata
Subaru Outback Diesel CVT
Cena základní sestavy 1 079 000 Kč
Výbava základní sestavy Xenonové světlomety se samočinným vyrovnáváním výšky, mlhovky, elektricky sklopitelná zpětná zrcátka s vyhříváním, dešťový senzor, litá 17” kola, elektrické střešní okno, vyrovnání světlé výšky na zadní nápravě, kožený volant, interiér, sedadla a hlavice řadicí páky, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, dělení zadních opěradel 3:2 s polohováním, sklápění zadních opěradel tlačítkem ze zavazadlového prostoru, elektrické ovládání oken, bezklíčkové centrální zamykání a startování, dvouzónová klimatizace, navigační systém SD a audiosystém s Dolby Prologic 1-CD, šest reproduktorů, ovládání audia na volantu, bluetooth, vstup AUX a AV, parkovací kamera, multiinformační displej, tempomat, stabilizační systém, hill holder, elektronická parkovací brzda, elektrický posilovač řízení, stálý pohon všech kol, šest airbagů, uchycení dětské sedačky Isofix, opravná sada na pneumatiky. Kč
Cena testované sestavy 1 079 000 Kč
Výbava testované sestavy základní Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.6 / 6.3
Emise CO2: 166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1699 / 431
Rozměr pneu: 225/45 R17
Subaru Outback Diesel CVT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SUBARU - FINANČNÍ POHROMA
| 11. 9. 2014
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů :
2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu
na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny

technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?

Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 251 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.

LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-))))))))))))))))))))))))

S POZDRAVEM
BERNÁT

Je to evropský model?
| 27. 1. 2014
Rád bych se zeptal autorů článků, zda je na obrázcích model pro evropský trh? Podle střechy (nosníků) mi přijde, že nikoliv.

Jinak mám druhé Subaru a nedám na něj dopustit. Je to rozhodně lepší auto, než já řidič. Pravda, sejří mě, že se musí dodělávat parkovací senzory - které jsou jenom akustické a je to takové hnusné "domádo", počítač debilní s kolíčkem (nový Forester nebo XV má palubní lepší), hlavové opěrky jak u nejlacinejšího auta. Světla svítí hůř. Nemá stmívací zrcátko.

Auto stahování oken u spolucestujících mě nevadí. Má slušnou navigaci v čj, kterou mi nikdo z auta neukradne. Všechno funguje. CVT je super. Provoz bez závad. Denní led světla má - za příplatek a jsou ok. Auto je staré sotva rok, mrzí mě, že nemá adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu a má ty .... parkovací senzory.
Drahé Subaru
| 10. 12. 2013
Symetrický pohon všech kol je v první řadě marketingový výmysl. Nejde jen o komponenty umístěné podél osy (ideální situace by byla, že i komponenty budou symetrické, ale to těžko), ale třeba i o stejně dlouhé poloosy. Je to pěkné, čisté, zkrátka elegantní, ale řeči okolo toho jsou marketingová omáčka. I s méně ideálním rozvržením můžeš dosáhnout stejných vlastností (ostatně Subaru také nejsou perfektně symetrická auta). Na čem záleží, je samotný systém. Subaru jich nabízí několik a nejsou stejně dobré. Možná je lepší říct, nejsou stejné a tím skončit. Pokud ale někdo řekne, že je dobrý, protože je symetrický, tak přestávám poslouchat. Očividně patří k té skupině, která je přesvědčena, že jsou pohony všech kol Subaru dobré, jen neví proč.
Drahé Subaru
| 9. 12. 2013
víš já nejsem akademik - takže pokud to chceš takhle - máš pravdu - všechna subaru mají symetrical AWD - všechna - jen ten způsob, jakým to přenášejí v tom ústrojí na silnici je zkrátka několikerý - tedy jestli Tě to takhle uspokojuje. Mám čtvrté subaru a všechna vozidla měla symetrical AWD - jen u těch mých dvojího druhu. V podstatě pak odpadá diskuze o způsobech pohonu - neb všechno zastřešuje pohon 4x4. Takže vlastně všechny pohony 4x4 jsou stejné.....ne?
Avatar - AnGeor
Drahé Subaru
| 9. 12. 2013
hmmm a ja mel za to, ze symetricky pohon vsech kol je dan podelnou zastavbou motoru a tim padem je pudorys vsech hnacich mechanizmu prisne symetricky, nezalezi na tom jaky druh pohonu zrovna auto pouziva??? dovolim si tvrdit ze se ve svych domenkach pletes a vsechny outbacky, jedno s jakym pohonem pouzivaji symetricky AWD

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku